Istraživanje

Ponašanja koja se u 2020. brzo mijenjaju

Rezultati ankete otkrivaju da su pandemija i sljedeće mjere socijalnog distanciranja dovele do temeljnih promjena u načinu na koji potrošači rade, jedu, komuniciraju i vode računa o svom zdravlju
Građani kupuju namirnice
 CROPIX

Ubrzanje potrošačkih trendova i ponašanja koja su postojala i prije izbijanja COVID-19 učinilo je još jedan korak naprijed, a potaknut će kompanije koje imaju kontakt s potrošačima i trgovce na ponovno kreiranje svog načina poslovanja, navodi se u novom izvješću PwC-a.

Nalazi iz dvaju istraživanja obavljenih prije i poslije pandemije COVID-19 i objavljenih danas u PwC-ovom jedanaestom uzastopnom globalnom istraživanju mišljenja potrošača, usredotočeni su na navike i ponašanje urbanog potrošača te na to kako nas je globalni poremećaj prisilio na ubrzanje digitalnijeg načina života. Milijarde ljudi širom svijeta živi u gradovima, a ta koncentracija stvorila je novu eru u globalnoj potrošnji; gradovi su središta u kojima se odvija ekonomska aktivnost.

Rezultati ankete otkrivaju da su pandemija i sljedeće mjere socijalnog distanciranja koje su usvojene dovele do temeljnih promjena u načinu na koji potrošači rade, jedu, komuniciraju i vode računa o svom zdravlju.

Potrošači su prilagodili način kupovine

Mjere socijalne distanciranja koje se primjenjuju zbog koronavirusa utjecale su na potrošače u svim aspektima života, uključujući i kako kupuju namirnice. Iako potrošači najčešće odlučuju kupovati namirnice u prodavaonicama, njih više od trećine (35 %) sada hranu kupuje putem interneta, a 86 % onih koji kupuju putem interneta planiraju to nastaviti nakon uklanjanja mjera socijalnog distanciranja.

Prije pandemije, kupovina neprehrambenih proizvoda u fizičkim prodavaonicama i dalje je bila dominantna u usporedbi s internetskom kupovinom, a 47 % potrošača izjavilo je da kupuju svaki dan ili tjedan u fizičkim trgovinama u usporedbi s kupovinom putem mobilnih telefona (30 %), računala (28 %) i inteligentnih glasovnih asistenata (15 %). Od tada je kupovina neprehrambenih proizvoda na mreži znatno povećana (mobilni telefon 45 %; računalo 41 %; tablet 33 %), a trend je posebno izražen u Kini i na Bliskom Istoku, gdje je 60 % i 58 % ispitanika u svakoj od zemalja reklo da su počeli više kupovati sa svojih mobilnih telefona.

Važnost povezanosti, zajednice i brige o sebi je jasna

Pedeset devet posto milenijalaca i 57 % ljudi koji imaju djecu stavlja veći fokus na svoje dobrobit od ostalih skupina. Usredotočenost na brigu o sebi povećala se, s tim da se 51 % urbanih potrošača slaže ili jako slaže da su više usredotočeni na brigu o svom mentalnom zdravlju i dobrobiti, fizičkom zdravlju i prehrani kao rezultat COVID-19.

Stanovnici gradova anketirani nakon izbijanja smatraju sigurnost i zdravstvo jednako važnim za njihovu kvalitetu života kao i izglede za zapošljavanje, što je reklo 49 % i 45 % ispitanika za svaki od tih čimbenika, u odnosu na 45 % za zaposlenje.

Potrošači i održivost

Istraživanje je pokazalo jasnu povezanost održivosti i osjećaja građanske dužnosti. Na primjer, u rezultatima anketa prije pandemije, 45 % naših globalnih ispitanika kaže kako izbjegavaju upotrebu plastike kad god je to moguće, 43 % očekuje odgovornost tvrtki za svoj utjecaj na okoliš, a 41 % očekuje eliminiranje plastičnih vrećica i ambalaže za voće i povrće. Zanimljivo je da kad smo pitali potrošače tko je najviše odgovoran za poticanje održivog ponašanja u svom gradu, 20 % odabralo je „ja kao potrošač“, a 15% je odabralo „proizvođača ili prerađivača“. Kad smo pitali potrošače o njihovoj spremnosti za razmjenu podataka, 49 % odgovorilo je da su voljni dijeliti svoje podatke ako im to pomogne u poboljšanju njihovog grada.

„Iako su određeni trendovi u porastu već dulje vrijeme, naše istraživanje pokazuje više izraženu želju potrošača za transparentnošću, održivošću i praktičnošću zbog pandemije. Tvrtke koje će imati najveću korist su one koje su uspostavile povjerenje s potrošačem, uložile u glatko i nesmetano cjelokupno korisničko iskustvo kupnje te stavile zdravlje i sigurnosti potrošača kao svoj prioritet“, kaže Steve Barr, globalni voditelj usluga na tržištu potrošnje iz PwC-u SAD.

„U 11 godina anketiranja potrošača širom svijeta, nikada nismo dokumentirali jasnu konvergenciju tema koje se tiču transparentnosti, održivost i društvene svijesti. U tako ključnom trenutku, potreba uspostave povjerenja prema potencijalnim klijentima u tvrtkama koje su okrenute potrošačima ne može biti jasnija", zaključio je Oz Ozturk, globalni voditelj usluga poslovnog savjetovanja za tržišta potrošnje iz PwC-a UK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 11:51