Širenje

Mudrovčić: Očekujemo oporavak tržišta pametnih mobitela u 2024. godini

Xiaomi u Hrvatskoj drži već tržišni udio nego globalno i širi se u druge segmente

Goran Mudrovčić, direktor Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju

 Nera Simic/Cropix

Xiaomi, treći najveći proizvođač mobitela na svijetu, objavio je da u Hrvatskoj ide bolje nego globalno i da ima daljnje velike planove.

Prema podacima GfK, Xiaomi u Hrvatskoj drži 13-14 posto tržišta pametnih mobitela dok globalno drži 12 posto, a u kompaniji navode, da kad se mjeri ukupan broj mobitela u funkciji a ne samo trenutačni prodajni rezultati, Xiaomi smartphone posjeduje 7-8 posto ljudi na planeti.

Tu su brojku izračunali na temelju 594 milijuna aktivnih MIUI uređaja, odnosno pametnih mobitela koje pokreće Xiaomijev operativni sistem temeljen na Androidu. Pri tome treba dodati da je Xiaomi osnovan 2010. godine što znači da je ovaj kineski proizvođač sve to postigao u svega 13 godina.

Goran Mudrovčić, direktor Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju kaže imaju velike planove u Hrvatskoj.

image

Xiaomi je predstavio poslovne rezultate u Hrvatskoj

Nera Simic/Cropix

- Prije pet godina otvorili smo ovdje prvu Xiaomi trgovinu, prije dvije godine naš ured, a sada se pripremamo za širenje jer u 2024. očekujemo da će se tržište pametnih mobitela oporaviti - kaže Mudrovčić.

Dodaje da ne ciljaju samo prodaju pametnih mobitela već i druge segmente. O prodajnim rezultatima nije govorio detaljnije, jer pojašnjava kompanija nema podružnicu u Hrvatkoj već posluje preko distributera.

Mudrovčić navodi da Xiaomi 2024. planira u Kini predstaviti vlastito električno vozilo.

- Prodaja će prvo krenuti u Kini, a za očekivati je da bi se ono moglo naći u prodaji u Europi godinu kasnije - kaže direktor Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju.

Navodi da žele od iduće godine imati komercijalnu prodaju i postati industrijski lider u području pametnih električnih vozila.

Mudrovčić kaže da kompanija ide i u smjeru pametnih tvornice, koje već ima u Kini, te prema proizvodnji osobnih robota. Lani je predstavila humanoidnog robota CyberOne, a ove godine na Mobile World Congressu u Barceloni i robota psa CyberDoga.

- Mislim da će takvi roboti pomoći oko poslova za koje je danas teško pronaći radnu snagu, jer ih ljudi više ne žele raditi - kaže Mudrovčić.

Koliko ćemo se još morati strpjeti i koje cijene se mogu očekivati da će postizati ti roboti, zasad nije poznato.

- Trenutačno smo na hrvatskom tržištu fokusirani na pametne mobitele, tablete i cijelu paletu naših pametnih, IoT uređaja za kućanstva i urede, takozvani Smart Living - kaže.

Primjerice, tvrtka ovdje prodaje sve od laptopa i tableta preko romobila i aparata za brijanje do usisavača, grijalica i sobnih lampi.

image

Mirela Polić iz Xiaomija

Nera Simic/Cropix

Direktor Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju nije precizirao koliko trenutačno u Hrvatskoj ima korisnika njihovih pametnih, IoT uređaja. Navodi da je ukupno, globalno aktivno 654,5 milijuna Xiaomijevih, kako ih nazivaju, AioT uređaja. Od toga 82,9 milijun korisnika preuzeo je njihovu aplikaciju Mi Home, koja se koristi za upravljanje pametnim uređajima.

Xiaomi u Hrvatskoj ima pet trgovina i tri u Sloveniji.

- Globalna konzultantska tvrtka Boston Consulting Group uvrstila je Xiaomi na 29. mjesto na listi ‘50 najinovativnijih kompanija 2023‘, što je pomak za dva mjesta na više u odnosu na prošlu, 2022. godinu te ukazuje u kojem smjeru planiramo ići dalje - zaključuje Mudrovčić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 22:16