Obveznice M SAN Grupe

‘Knjigu upisa otvorili smo u 9 sati, a već u 11 prebačen je cilj‘

Prikupljenih 200 mil. kuna iskoristit će se za refinanciranje duga i jačanja brendova
 M SAN Grupa

M SAN Grupa, najveći IT distributer u jadranskoj regiji, objavila je da u blagajni ima dodatnih 200 milijuna kuna. Kompanija, koja zapošljava više od 600 ljudi i lani je dosegnula prihod od 2,65 milijardi kuna, a poslovanje joj je rašireno i na poljoprivredu, nekretnine, finteche, IT razvoj i e-trgovinu, izdala je prvu korporativnu obveznicu i svoj najizdašniji vrijednosni papir dosad. Na 200 milijuna kuna obveznice ponudila je prinos od 2,07 posto u razdoblju od pet godina.

Miroslav Huzjak, predsjednik uprave M SAN Grupe, kaže da je interes ulagača bio za gotovo 40 posto veći od ponuđenog izdanja i da je cijeli posao zaključen unutar jednog dana.

- Knjiga upisa za obveznice bila je otvorena u četvrtak u 9 sati ujutro i zatvorena isti dan u 15 sati. Ulagatelji su pokazali velik interes za obveznice, tako da je potražnja već u 11 sati premašila ciljani iznos izdanja od 200 milijuna kuna. Uspješna realizacija korporativnog izdanja uz postignute konačne uvjete potvrdila je atraktivnost M SAN Grupe kao novog izdavatelja na domaćem tržištu kapitala - kaže Huzjak.

Banke i fondovi

Kako doznajemo, banke su kupile 51 posto M SAN-ove korporativne obveznice, mirovinski fondovi 24 posto, osiguravatelji 17 posto i investicijski fondovi preostalih osam posto. M SAN je do sada izdao osam vrijednosnih papira gdje je na bankarskom tržištu kratkoročno prikupljao od devet do 50 milijuna kuna. Počeo je 2006. godine i dosad na taj način financirao poslovanje s ukupno nešto manje od četvrt milijarde kuna. U kompaniji ističu da su sve te obveze uredno namirene.

I dok je financijski dio posla riješen u jednom danu, pripreme su trajale nešto više od pola godine. Na tome su radile tri banke aranžeri - Erste, PBZ i Zaba te odvjetnička društva Šavorić & Partneri i Mišković & Mišković.

Prema Prospektu, M SAN Grupa ovim je poslom uspješno refinancirala svoj dug od 125 milijuna kuna i prikupila dodatnih 10 milijuna eura obrtnog kapitala za širenje poslovanja. Navodi se i da je kompanija u pandemijskoj godini povećala prihod za 8,5 posto uz pad operativne profitabilnosti od 12,3 posto i značajno smanjenje duga. On je sad blizu razine normalizirane operativne dobiti koja je lani iznosila 64,4 milijuna kuna.

Svjež obrtni kapital M SAN će sada koristiti za širenje. Huzjak posebno ističe vlastite brendove od kojih je najveći, Vivax, lani kompaniji donio 450 milijuna kuna prihoda i pojedinačno je najvredniji brend u M SAN-ovu portfelju.

- Sredstva će se tako iskoristiti i za potrebe financiranja obrtnog kapitala potrebnog za nastavak razvoja poslovanja M SAN Grupe te daljnju izgradnju naših brendova MS Energyja iz domene e-mobilnosti te Vivaxa s područja potrošačke elektronike, klimatizacije i bijele tehnike - kaže Huzjak.

Usto, M SAN planira investicije u širenje logističke i distributivne mreže u Hrvatskoj, kao i u državama regije. Posluje, među inim, u BiH, Srbiji, Kosovu, Makedoniji, Crnoj Gori, ali i na gotovo svim tržištima EU. K tome, Huzjak navodi da će uložiti i u nastavak procesa digitalizacije poslovnih procesa.

Trend rasta

Pojašnjava da se tijekom pandemije i prvih lockdowna nije znalo kako će se poslovna situacija razvijati. Navodi da je to dovelo do značajnih promjena dnevnog poslovanja kod velikih organizacija i malih i srednjih tvrtki, što je za M SAN itekako važno, jer posluje isključivo s poslovnim subjektima.

- Prošlogodišnji rast nastavak je pozitivnog petogodišnjeg trenda rasta prihoda po ukupnoj godišnjoj stopi od 6 posto, a rezultati prvog polugodišta ove godine pokazuju nastavak pozitivnog trenda rasta poslovanja - pojašnjava.

Tako su, kaže, lockdown i masovan prelazak na rad od kuće istovremeno rezultirali velikim rastom potražnje za informatičkom opremom. Istodobno je zbog pandemije došlo do poremećaja u proizvodnji čipova i drugih komponenti nužnih za proizvodnju računala i opreme te dodatnih problema u logistici, zračnom i pomorskom prijevozu. M SAN-u je tu pak pomogla njegova veličina.

- Zahvaljujući našim pravovremenim reakcijama i više nego dobrim odnosima s velikim dobavljačima s jedne strane, kao i s velikim brodarskim i prijevozničkim kompanijama s druge, uspjeli smo osigurati dovoljne količine kojima smo zadovoljili većinu potreba naših prodajnih partnera i njihovih potrošača - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 15:50