PORUKA IZ ŠIBENIKA

‘Hrvatska puna života‘ odlazi u povijest: ‘Hrvatska ima novi cilj, ne želimo se vezati samo na sunce i more...‘

‘Došli smo do 100 milijuna noćenjima koje sada trebamo disperzirati tokom cijele godine‘

Kristijan Stančić
 

 Tonci Plazibat/Cropix

Hrvatska iduće godine smišlja novi vizualni koncept kako privući turiste u Hrvatsku te se više neće promovirati pod konceptom Hrvatska puna života. Jedan je to od noviteta u najnovijem strateškom marketinškom i operativnom planu hrvatskog turizma do 2026. godine koji je trenutno u izradi, a predstavljen je na Danima hrvatskog turizma u Šibeniku.

- Hrvatska puna života je koncept koji smo dobro iskoristili, ali je vrijeme za zaokret i da kroz ovaj dokument dobijemo novi krovni komunikacijski koncept koji ćemo koristiti u budućnosti. Želimo privući turiste koje zanima autentičnih doživljaj, a koji nisu vremenski i prostorno vezani za sunce i more. Želimo disperziju prometa na cijelu zemlju te očuvati našu izvornost te pružiti komfor moderne destinacije. Bit ćemo destinacija izvrsnosti i razvijat ćemo ljubaznost usluga, kazao na na predstavljaju strategije direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Pojasnio je da će plan biti gotov u listopadu kada će biti upućen na usvajanje na turističko vijeće.

A globalni trendovi koji trebaju obilježiti razvoj hrvatskog turizma u sljedećih pet godina je rast turističke potražnje od 2.5% do 4% godišnje, digitalizacija kao ključna odrednica konkurentnosti, jačanje kvalitete, ljubaznosti i empatije u pružanju usluga, briga za prostor te novi pristup marketinškim aktivnostima. Dodatno se planira jačati hrvatski turistički brend, smanjiti sezonalnost, ravnomjerno razvijati sve krajeve, osobito kontinentalni turizam, te masovnije privući turiste veće platežne moći. Tako Hrvatska planira postići veće prihode od turizma, uz smanjenje gužvi u destinacijama. Isto tako, plan je da turistička Hrvatska već do 2026. bude prepoznata kao održiva destinacija visoke vrijednosti koja nudi široki spektar autentičnih kvalitetnih turističkih doživljaja različitim segmentima turističke potražnje.

Staničić je pojasnio i kako je prethodni plan bio uspješan te da je iskorišten 78 posto od onoga što jer bilo zacrtano. U tom periodu Hrvatska je rasla. Tako je danas Hrvatska prema The Bloom Consulting Tourism Edition indeksu na 16. mjestu globalne ljestvice, dok je na europskoj turističkoj ljestvici najpopularnijih turističkih brendova na 9. mjestu.

Isto tako, Hrvatska se od 2011. do danas pomaknula za 9. mjesta prema indeksu konkurentnosti u turizmu Svjetskog ekonomskog foruma Travel and Tourism Competitiveness Index te se trenutačno nalazi na 27. mjestu globalne ljestvice. Prema indeksu The Global Peace Hrvatska se po razini sigurnosti nalazi na 15. mjestu u svijetu, dok je u Europi na 11. mjestu, te je percipirana kao sigurna i ugodna zemlja za život. Prosječan godišnji rast međunarodnih dolazaka u predsezoni do 2020. godine iznosio je 11,4%. S razine od 3,5 milijuna u 2015. došli smo do 5,6 milijuna u 2019. Prosječan godišnji rast međunarodnih dolazaka u posezoni do 2020. iznosio je 8,4%. Sa razine od 2,3 milijuna u 2015. došli smo na razinu od 3,4 milijuna u 2019. Prosječna dnevna potrošnja po turistu 2014. godine iznosila je 66,36 eura, dok je 2019. bila gotovo 98 eura.

- U velikoj mjeri smo ostvarili ciljeve koje su bili zacrtali u prethodnom planu do 2020. Itekako smo priznati od struke u svjetskim razmjerima. Više primjerice nema Amerikanca koji ne zna za Hrvatsku, a bit ćemo i jedan od lidera održivosti u budućnosti. Došli smo do 100 milijuna noćenjima koje sada trebamo disperzirati tokom cijele godine. Ne treba nam više noćenja od toga. Treba nam pošteniji i ravnomjernija raspodjela prometa na čitavu Hrvatsku. To je proces na dugi rok. U proteklom periodu nismo puno učinili na brendiranju, a tu Hrvatska može napraviti više, zaključio je Staničić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 01:40