TOP 1500 partner

BAT u Kanfanar dovodi nove proizvodne linije i pokreće proizvodnju grijanih duhanskih proizvoda

Investicijom od gotovo 200 milijuna kuna u nove proizvodne linije u Kanfanaru i otvaranjem HUB-a za nove kategorije proizvoda u Rijeci, BAT je Hrvatsku postavio u središte transformacije svog globalnog poslovanja
 Bat

BAT, jedan od najvećih stranih investitora u Hrvatsku, dodatno širi poslovanje. U Kanfanaru počinje proizvodnja nove kategorije grijanih duhanskih proizvoda pa će uz postojeće proizvodne linije za cigarete, BAT-ov pogon u Kanfanaru dobiti nove linije za proizvodnju. Na tim linijama će se proizvoditi NEO brand za glo Hyper uređaje, novu kategoriju grijanog duhanskog proizvoda nedavno predstavljenu na domaćem tržištu.

BAT će investirati gotovo 200 milijuna kuna u nove proizvodne linije u Kanfanaru, što je rezultat velikih uspjeha tvornice u povećanju proizvodne efikasnosti posljednjih nekoliko godina.

Uz povećanje proizvodnje u Kanfanaru, BAT dodatno širi svoje poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem novog HUB-a u Rijeci. Novootvoreni HUB bit će BAT-ov logistički centar za nove kategorije proizvoda za Europu. Grijani duhanski proizvodi i e-cigarete iz Rijeke će se distribuirati prema svim europskim i svjetskim tržištima čime je podržano otvaranje novih radnih mjesta.

Širenjem proizvodnje u Kanfanaru i otvaranjem HUB-a u Rijeci BAT nastavlja sa kontinuiranim investicijama u Hrvatsku, a uvođenjem proizvodnih linija za nove kategorije proizvoda Hrvatska je dodatno ojačala svoj položaj na globalnoj karti proizvodnih lokacija duhanske industrije. Povećanje kapaciteta u Kanfanaru pomoći će BAT-u da zadovolji rastuću potražnju za svojim grijanim duhanskim proizvodima u regiji Europe i sjeverne Afrike.

BAT već godinama ulaže napore kako bi konsolidirao svoju proizvodnju u ENA regiji i značajno podigao njezinu efikasnost. Oxford Economics institut nedavno je objavio istraživanje koje je pokazalo koliko su snažne investicije, rast proizvodnje, izvoza i zapošljavanja BAT-a u Hrvatskoj. BAT-ova tvornica u Kanfanaru je 2019. proizvela 18,8 milijardi ekvivalenta cigareta, što je 125 posto više nego 2015. Gotovo 87 posto ukupne proizvodnje, vrijedne 1,2 milijarde kuna, izvezeno je u 26 zemalja članica EU-a, što je 214 posto više nego 2015. U pet godina od preuzimanja TDR-a, BAT je povećanjem aktivnosti povećao broj zaposlenih direktno i indirektno u Hrvatskoj za gotovo 800, ili 48 posto, pa je 2019. više od 2400 radnih mjesta u cijeloj zemlji bilo povezano s kompanijom, prema podacima iz istraživanja Oxford Economicsa. BAT je nastavio s novim zapošljavanjima u 2020., a nastavit će i ove godine.

Ulaganja u nove kategorije proizvoda s potencijalom smanjenje štetnosti za potrošače čine okosnicu BAT-ove korporativne strategije izgradnje bolje sutra (Building a Better Tomorrow™). Svojim poslovanjem BAT želi izgraditi održivu kompaniju budućnosti kako bi potrošačima, društvu i investitorima donijeli bolje sutra.

David O’Reilly, direktor znanosti i istraživanja i razvoja u BAT grupi: Želimo smanjiti štetan utjecaj naših proizvoda na zdravlje

Što znači strategija smanjenja štete od duhana?

- To je javno zdravstvena strategija koja ima za cilj smanjiti negativan utjecaj pušenja na zdravlje, što se može postići poticanjem pušača na prestanak ili poticanjem pušača na korištenje alternativnih proizvoda koji sadrže nikotin, ali ne uključuju štetno sagorijevanje duhana pa su time smanjenog rizika* za njihovo zdravlje. Naime, mnogi ljudi i dalje puše klasične cigarete, unatoč tome što znaju da to donosi ozbiljnije zdravstvene rizike. Alternativni proizvodi, poput e-cigareta ili nikotinskih vrećica, adekvatna su zamjena za klasične cigarete jer oni pušačima pružaju farmakološko i osjetilno zadovoljstvo za kojim teže. Dakle, ono što odraslim pušačima treba osigurati je da imaju kontinuirani pristup visoko kvalitetnim, opsežno testiranim nikotinskim proizvodima, koji mogu imati smanjeni rizik za njihovo zdravlje pa onda i javno zdravstvo.

Kako BAT podržava strategiju smanjenja štete od duhana?

-Već dugi niz godina radimo na tome da pronađemo način za smanjenje utjecaja našeg poslovanja na zdravlje korisnika i to radimo na više načina. Prvo, naše poslovanje temeljimo na izvanrednim proizvodima koje odrasli pušači žele koristiti i smatraju ih zadovoljavajućim. Drugo, razvoj našeg portfelja proizvoda sa smanjenim rizikom* potkrijepljen je istraživanjima znanstvenika svjetske klase. Danas nudimo čitav asortiman proizvoda sa smanjenim rizikom*, što je temelj našeg jedinstvenog pristupa razvoja više različitih kategorija proizvoda (multicategory) kao što su e-cigarete, grijani duhanski proizvodi i nikotinske vrećice, a ti proizvodi su danas prisutni na preko 50 tržišta širom svijeta. Temelj takvog pristupa je veliki naglasak koji u poslovanju stavljamo na znanost i inovacije. Posvećeni smo stvaranju drugačije budućnosti za pušače, društvo i naše poslovanje. To činimo tako što odraslim pušačima, koji bi inače nastavili pušiti, dajemo alternativu i manje rizične načine konzumacije nikotina.

Kako su se razvijali alternativni nikotinski proizvodi i kako bi mogla izgledati budućnost tih proizvoda, odnosno duhanske industrije?

- Vjerujem da budućnost nikotina neće ovisiti o jednom proizvodu, već o nizu različitih proizvoda, kojima je cilj udovoljiti različitim potrebama i željama potrošača. Znamo da su alternativni nikotinski proizvodi fragmentirani na tržištu jer ne želi svaki potrošač istu stvar. Prva e-cigareta koja je predstavljena 2003. godine bila je vrlo bazičan uređaj. Danas u BAT-u ne samo da nudimo niz e-cigareta proizvoda, već nudimo i proizvode za grijanje duhana te oralne nikotinske vrećice. Svi ti proizvodi su proizvodi smanjenog rizika* za zdravlje u usporedbi s klasičnim načinima pušenja. U budućnosti će se taj trend inovacija i prebacivanja na alternativne proizvoda sigurno nastaviti. Kao kompanija smo si postavili ambiciozan cilj koji podrazumijeva da do 2030. godine 50 milijuna naših potrošača, odraslih pušača, prijeđe na alternativne duhanske proizvode. Tempo kojim odrasli pušači prelaze na te proizvode i dalje će ubrzavati, što može značiti samo dobre stvari za ostvarenje naše korporativne strategije izgradnje boljeg sutra (Building a Better Tomorrow™).

* Temeljeno na dostupnim dokazima uz pretpostavku potpunog prelaska na nove proizvode i prestanka pušenja. Ti proizvodi nisu bez rizika i razvijaju ovisnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 13:10