Mali vodič

Provjerili smo značenje pojmova koje distributeri solara navode u ponudama: ‘Ovo morate imati‘

Svaki od njih, osim instalacije solarne elektrane, također nudi dodatne benefite - najbolju opremu na tržištu, uslugu ‘ključ u ruke‘ i jamstvo da će njihovi solari trajati više od 30 godina
 Shutterstock

Glavni benefiti ugradnje solarne elektrane za kućanstvo su jednostavni – proizvodnjom električne energije štedi se novac, a investicija se isplati u vrlo kratkom roku, najčešće kroz šest do osam godina.

Koristi su uočili mnogi Hrvati jer se bilježi nikad veća potražnja za solarima. Prema podacima HEP-ODS-a iz veljače ove godine, u Hrvatskoj je bilo instalirano oko pet tisuća sunčanih elektrana. To je pozitivan pomak jer je 12 mjeseci prije toga u zemlji bilo 1.478 solarnih elektrana za samoopskrbu, a godinu prije toga njih 851.

Broj se upeterostručio i brojke će zasigurno još više rasti u nadolazećim godinama. No, porastom potražnje, na tržištu se pojavio i povećan broj opskrbljivača solara koji nude različitu opremu. Svaki od njih, osim instalacije solarne elektrane, također nudi dodatne benefite - najbolju opremu na tržištu, uslugu ‘ključ u ruke‘ i jamstvo da će njihovi solari trajati više od 30 godina.

Vodeći se navedenim, odlučili smo ‘zasukati rukave‘ i uz pomoć stručnjaka iz ENNA-e provjeriti značenje pojmova koje distributeri solara najčešće navode u ponudama.

Najbolje da krenemo od najučestalijeg pojma – ‘ključ u ruke‘.

Ključ u ruke

Ključ u ruke, drugim riječima, znači da kupac nema nikakve brige oko procesa postavljanja elektrane na krov, poput, primjerice, dokumentacije i instalacije. No, neke stvari je ipak potrebno provjeriti.

image
Shutterstock

- Uvijek provjerite s distributerom je li u ponudu uključena zamjena dvosmjernog brojila. Navedena zamjena može koštati kupca više stotina eura i podrazumijevati dodatno prikupljanje dokumentacije. Stoga, obavezno treba provjeriti sadrži li ponuda koja se dogovara zamjenu brojila, prikupljanje sve potrebne dokumentacije i postoje li naknadni troškovi, odnosno, je li zamjena uključena u cijenu - pojašnjavaju iz ENNA Opskrbe.

Vrsta opreme

Osim ako nismo uistinu upućeni u sustav solarne elektrane, teško da ćemo na prvu razumjeti sve pojmove vezane za njezinu opremu. Mikroinverteri, inverteri, ‘ključ u ruke‘, puno je toga što nam se navodi u ponudi. Kako znati da nam distributer prodaje kvalitetnu opremu?

image
Shutterstock

- Na tržištu se prodaje raznolika oprema za solarne elektrane, a kako se radi o tehnologiji koja se neprestano unapređuje, treba posebno voditi računa kupujete li elektranu koja za svoj rad koristi moderne mikroinvertere ili obične invertere za koje se može reći da u već pomalo pripadaju zastarjeloj tehnologiji. Iako će takva ponuda na prvi pogled biti jeftinija i stoga kupcu privlačnija, ona može značiti manje kvalitetnu opremu koja će utjecati na manju proizvodnost solarne elektrane u idućih 30-ak godina, ali i, ono najvažnije, otežati kupcu dodatne mogućnosti poput jednostavne nadogradnje elektrane kad za to dođe potreba i vrijeme – pojašnjavaju iz ENNA Opskrbe te nastavljaju kako je proširenje solarne elektrane s mikroinverterom puno lakše i povoljnije nego u sustavu s inverterom.

Naime, u sustavima s inverterom nije moguće jednostavno dodati nove solarne panele bez promjene, odnosno kupnje jačeg invertera, dok je s mikroinverterima povećanje kapaciteta elektrane vrlo jednostavno. Kupac, kad god poželi, samo treba dodati nove panele, budući da svaki radi neovisno.

Osiguranje i jamstvo

Prilikom odabira solarne elektrane, osim same cijene, treba uzeti još nekoliko stvari u obzir. Kupci često ne obrate pažnju na jamstva, osiguranja i kvalitetu opreme koja se montira na krov njihove kuće.

No, već prilikom prvih problema, jasno je kako odluka o kupnji jeftinije elektrane nije uvijek i najisplativije rješenje. A ovo ljeto i izazovne okolnosti koje nam je donijelo sa sobom, pokazalo nam je koliko za kupca znači odabrati solarnu elektranu koja dolazi s osiguranjem.

image
Shutterstock

- Kupci solarnih elektrana tvrtke ENNA Opskrba mogu mirno spavati. Naime, naše solarne elektrane osigurane su od oštećenja u slučaju potresa, nevremena, tuče i sličnih neprilika. ENNA Opskrba svojim kupcima nudi 25 godina jamstva na pojedine dijelove elektrane, kao i osiguranje u trajanju od 10 godina koja pokriva i oštećenja nastala od nevremena i potresa – navode.

Trajanje jamstva vrlo je važno prilikom odabira i kupnje solarne elektrane, no jednako je važno i tko stoji iza navedenog jamstva.

- Jamstvo na solarne elektrane izdaje proizvođač panela koji se u pravilu nalazi izvan RH, često na drugom kontinentu, a tvrtka prodavatelj to jamstvo prenosi kupcu. Pojednostavljeno, ako se dogodi neki kvar na elektrani, kupac se obraća onome od koga je solarnu elektranu kupio – tvrtki u Republici Hrvatskoj, a tvrtka potom u njegovo ime nastavlja komunikaciju sa samim proizvođačem. Stoga, kada vlasnik elektrane odabire tvrtku koja će pružiti jamstvo, vrlo je važno obratiti pažnju na kredibilitet tvrtke. Tvrtke koje su financijski stabilne i imaju mnogo odrađenih projekata imaju veću vjerojatnost da će biti u mogućnosti ispuniti svoja jamstva – ističu iz ENNA-e te nastavljaju u jednakom tonu, da je, osim garancije, iznimno važna i kvalitetna korisnička podrška na koju se kupac može nasloniti u bilo kojem trenutku.

Korisnička podrška

Da je korisnička podrška važna potvrđuju i istraživanja. Naime, 68 posto potrošača spremno je platiti veću cijenu proizvoda i usluga kompanije za koju je poznato da nudi dobru korisničku podršku. Upravo iz tih, ali i mnogih drugih razloga, u poslovanju je ima većina uspješnih kompanija, a zadnjih godina ulažu sve više sredstava u njeno unaprjeđenje.

- Vrlo je važno imati pored sebe nekog sa znanjem o elektranama da ne biste pogriješili prilikom ugradnje – zaključuju.

ENNA Opskrba svojim kupcima stoji na raspolaganju prilikom odabira optimalne elektrane, ali i nakon puštanja kako bi svaki korisnik dobio maksimum od uloženog. Sve informacije i upite primaju na broj 0800 6622 i +385 (1) 2100 731.

Gotovo tri od pet potrošača izjavilo je da je dobra korisnička podrška ključna za lojalnost prema brendu, a čak 78 posto kupaca će nastaviti kupovati od tvrtke upravo zahvaljujući dobrom iskustvu s podrškom.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s ENNA Opskrbom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 09:11