Vodeći na tržištu

Posjetili smo tvrtku koja mjesečno proda više od 100 solarnih elektrana: ‘Pozivi stalno stižu’

Iako im se u posljednje tri godine prodajni tim povećao za pet puta, već sada im je jasno kako će uskoro morati zaposliti još ljudi jer upiti ne prestaju dolaziti

Vedrana Gaćina, voditeljica odjela prodaje za kućanstva i male poslovne korisnike u Enna Opskrbi

 Marko Todorov/Cropix

U uredu ENNA Opskrbe stoji jedna bijela ploča. Na njoj su u vertikalnom nizu ispisana imena zaposlenika, s time da pored svakog stoje i različiti brojevi. Kada se ispod brojčanog niza podvuče crta, dolazimo do zbroja 50. Upravo su toliko solarnih elektrana prodali od prvog dana 2024. godine do sredine siječnja. Vedrana Gaćina, voditeljica odjela prodaje solarnih elektrana u ENNA Opskrbi d.o.o., kaže nam kako će do kraja mjeseca ta brojka premašiti i stotku. To im je, uostalom, i uobičajeni prosjek.

Ta bijela ploča je vjerojatno najplastičniji odraz trenutnog stanja na hrvatskom tržištu solara. Naime, u posljednje se četiri godine u zemlji broj kućnih solarnih elektrana povećao za gotovo pet puta te ih danas brojimo više od pet tisuća, s time da će ta brojka svakako sve više i više rasti, što možemo vidjeti i doslovno pred svojim očima.

ENNA Opskrba je pritom vodeći igrač na tržištu, stoga smo odlučili posjetiti njihovo sjedište na zagrebačkoj Radničkoj cesti kako bi iz prve ruke saznali što se nalazi iza zavjese solarne revolucije.

Sjeli smo u stakleni ured voditeljice odjela prodaje koja je s obje strane okružena svojim kolegama. Njoj s desna je ured stručnjaka za fotonaponske elektrane. Oni su ljudi s terena koji svakodnevno obilaze klijente, ali u isto vrijeme i kontaktiraju kupce te rješavaju ponude i upite. Iako su većinom po struci ekonomisti, svi oni imaju solarne elektrane u malom prstu, sve od načina funkcioniranja mikroinvertera do izračuna solarnog potencijala pojedinog geografskog područja.

Veći izbor na tržištu

S lijeve je strane ured tima koji komunicira s kupcima. Kao što i njihova titula kaže, zaduženi su za razgovor s klijentima, i to na svim mogućim platformama, od maila i besplatnog info telefona do društvenih mreža. Oni su i pozivni centar, ali i korisnička podrška za sve upite korisnika, a posljednjih mjeseci im ne prestaju dolaziti pozivi, mailovi, poruke…

Posljednji dio tima su inženjeri koji pripremaju ponude te ujedno educiraju ostale kolege o svim novim tehnologijama u svijetu solarnih elektrana, kojih, pritom, iz mjeseca u mjesec ima sve više i više.

Ovaj tim je prodavačka snaga ENNA Opskrbe. Posljednje tri godine su vodeća kompanija u sektoru solara, a Gaćina nam objašnjava kako se sami posao u tako kratkom vremenu izuzetno promijenio.

- Prije par godina morali smo kupcima objašnjavati što je solarna elektrana i koji benefiti dolaze s njenom instalacijom, dok su danas puno bolje informirani i svjesni prednosti njihova korištenja. Stoga je sada naš posao da im objasnimo na što treba pripaziti pri odabiru elektrane jer je trenutno puno više izbora na tržištu nego prije tri godine - navodi Gaćina te dodaje da je njihova ponuda drugačije od konkurencije.

image

Vedrana Gaćina, voditeljica odjela prodaje za kućanstva i male poslovne korisnike u Enna Opskrbi

Marko Todorov/Cropix

Kao prvo, elektrane ENNA Opskrbe dolaze s mikroinverterima. Riječ je o uređaju koji se koristi u solarnim panelima za pretvaranje jednosmjerne struje proizvedene u solarnim panelima u izmjeničnu struju koju možemo koristiti za napajanje uređaja u kućanstvu.

Prednost mikroinvertera

Istu funkciju ima i inverter, samo što je to centralizirani uređaji koji se obično postavlja na zid kuće ili u garažu. Bez obzira na broj panela na krovu, koristi se jedan inverter za sve solarne ploče u sustavu, a u slučaju kvara invertera, cijeli sistem postaje disfunkcionalan.

S mikroinverterima je pak drugačija priča. To su manji uređaji koji se postavljaju na poleđinu solarnog panela. Svaki mikroinverter zasebno pretvara struju iz pojedinačnog solarnog panela u izmjeničnu struju, što znači da svaki panel može raditi neovisno od drugih u sustavu. Dakle, u slučaju kvara jednog panela, ostatak sistema će nastaviti normalno raditi.

Nadalje, ENNA Opskrba jedina na tržištu nudi 10-godišnje osiguranje solarne elektrane, što je pogodnost koja se pokazala nadasve korisnom u prošlogodišnjoj ljetnoj oluji koja je poharala Zagreb i Slavoniju. Tijekom tog razdoblja su zaprimili deset prijava štete i svakom od kupaca je oštećenje sanirano, bez da su morali išta platiti.

image

Enna Opskrba

Darko Tomas/Cropix

Ipak, Gaćina nam napominje kako je njihov najveći adut zapravo odnos prema klijentima.

- Kada se kupac nama javi s upitom mi njega povratno kontaktiramo u najkraćem mogućem vremenu, što je u pravilu 30 minuta do sat vremena od inicijalnog javljanja. Tako da, od prvog poziva pa sve do postavljanja elektrane, kao i nakon toga, mi stojimo u potpunosti na raspolaganju za njihova pitanja - objašnjava Gaćina.

Model “ključ u ruke”

U početku s kupcem prolaze osnovna pitanja, kao što su lokacija građevine na koju žele postaviti solarnu elektranu, godišnja potrošnja električne energije u kućanstvu, orijentacija i tip krova te postoje li planovi u bližoj budućnosti oko povećanja trošila. Na temelju dobivenih informacija izrađuju ponudu koju u roku od 24 sata šalju na mail klijenta. U slučaju da je ona prihvaćena, kreće se u realizaciju.

Njihove solarne elektrane dolaze po modelu “ključ u ruke”. To u prijevodu znači da ENNA Opskrba rješava sve vezano uz dokumentaciju, dozvole, instalaciju, zamjenu brojila te puštanje u pogon. Riječ je o procesu koji u prosjeku traje tri do četiri mjeseca, ovisno o trećim stranama zaduženim za odobravanje dokumentacije. Pojedincima koji taj dio posla preuzmu sami na sebe će spomenuti postupak trajati vjerojatno puno dulje, jer se zbog povećane potražnje često probijaju zakonski rokovi za odobravanje papira. Pritom moramo naglasiti da dokumentacije nije malo jer je potrebna za gotovo svaki korak instalacije.

- Zahvaljujući iskustvu naših zaposlenika koji iza sebe imaju već brojne odrađene projekte ugradnje solarnih elektrana, ENNA Opskrba rješava taj proces odobravanja s puno više lakoće i na taj način štedimo našim klijentima vrijeme koje bi inače proveli na šalterima s hrpom papira. No, moram naglasiti da tijekom cijelog tog procesa naš klijent nije nikada ‘u mraku’. Lani smo uveli automatizaciju procesa obavještavanja kupaca tako da oni u svakom trenutku znaju u kojoj je fazi projekt i mogu nam se povratno javiti s bilo kojom nedoumicom ili pitanjem - govori Gaćina.

Proširenje tima

Njihova podrška pritom ne prestaje s puštanjem elektrane u pogon. Čak i nakon toga se čuju s klijentima te im pomažu u rješavanju mogućih problema. Primjerice, lani su bile raspisane subvencije za kupce koji su tijekom 2023. godine pustili svoje elektrane u rad, no za prijavu je bilo potrebno u vrlo kratkom roku prikupiti izuzetno puno dokumentacije. ENNA Opskrba je svim svojim zainteresiranim korisnicima pripremila potrebne papire i oni su se stigli prijaviti na natječaj.

- Svaki korisnik zna ime svog suradnika i oni se upoznaju uživo prije nego li se potpiše ugovor, kako bi kupac znao tko će ga voditi kroz cijeli proces. Prema tome, komunikacija nam je stvarno bitna, a vidimo da naši korisnici u konačnici prepoznaju naš trud i zalaganje. Najbolji dokaz je podatak da nam velik postotak novih kupaca dolazi upravo putem preporuka naših sadašnjih zadovoljnih klijenata - kaže Gaćina.

Iako im se u posljednje tri godine prodajni tim upeterostručio, već sada im je jasno kako će uskoro morati zaposliti još ljudi jer upiti ne prestaju dolaziti. Štoviše, baš dok smo završili razgovor, koji je trajao otprilike pola sata, vidjeli smo kako se briše broj na dnu bijele ploče i na njegovo mjesto piše zbroj 51.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Enna Opskrbe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 12:29