Sasvim iskreno

Pitali smo jednog od vodećih kreativaca u Hrvatskoj o najvećem neuspjehu: ‘2013. je zamalo bila kobna!‘

Davor Bruketa je u posao ušao vrlo mlad, kad si je, kako sam kaže, mogao dozvoliti eksperimentiranje, a na prepreke je gledao isključivo kroz ružičaste naočale

Kreativni direktor te suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa

 Darko Tomaš/Cropix

Festivali, poslovna događanja, razgovori i intervjui najčešće su mjesta okupljanja velikog broja uspješnih i ambicioznih ljudi koji će rado podijeliti priču o svom uspjehu. Međutim, većini tih događaja i razgovora nešto nedostaje. Nedostaje im najvažniji dio svake priče o uspjehu, a to je priča o neuspjehu i idejama koje su se iz njega izrodile. Priča o lekcijama koje su bile most kojim su do uspjeha stigli.

Upravo je razmjena znanja, iskustava i ideja bila motiv KentBanke u organizaciji posebnog događaja koji se u ožujku održao po prvi puta. Riječ je o Festivalu ideja, mjesečnom događaju koji okuplja zanimljive goste iz različitih industrija na kojemu razmjenjuju ideje o poslovnim, umjetničkim, tehnološkim i socijalnim temama važnima za razvoj društva, a sve to u intimnom prostoru Kent Cluba.

Gosti prvog Festivala ideja bili su glazbenik Damir Urban, članica Uprave Atlantic Grupe Lada Tedeschi Fiorio i kreativni direktor te suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa.

U povodu prvog održanog Festivala ideja, Davor Bruketa osvrnuo se na svoj životni i poslovni put te sva ona iskustva koja su ga dovela do toga da je danas jedan od najnagrađivanijih i najuspješnijih kreativaca industrije za tržišne komunikacije u ovom dijelu Europe. Svoj je uspjeh gradio strpljivo, korak po korak, a karijernih početaka, dobrih i loših odluka uvijek se rado prisjeti.

Bilo je to u drugom razredu srednje škole kad mu je sinulo da bi svoje vještine mogao unovčiti zbog čega je krenuo s potragom posla koji može ispuniti sve što mu je njegov tadašnji dream job trebao zadovoljiti – biti zabavan i profitabilan. Ispostavilo se da je to rad na televiziji pa se prijavio na oglas za posao, prošao na audiciji i tako prvi put nešto ostvario bez ičije pomoći. Osjećaj zadovoljstva koji ga je preplavio tog trenutka toliko mu se urezao u memoriju da ga i danas obuzme ista emocija svaki put kad sa svojim kolegama osmisli projekt koji postigne fantastične rezultate.

No, jedan od najuspješnijih hrvatskih kreativnih direktora u jednakoj se mjeri sjeća i svojih manje uspješnih pothvata koji ga također nisu zaobišli u dugogodišnjem poslovnom putu. Posebno mu se u sjećanju utisnula ne tako slavna 2013. godina, kad je njegova agencija gotovo pa bankrotirala. Kriva procjena o tome koliko bi recesija mogla trajati i želja da izbjegnu otkaze te sačuvaju cijeli agencijski tim, dovela je do toga da su umalo uništili agenciju koju su on i Nikola Žinić, suvlasnik agencije i kreativni direktor, godinama gradili. Nema sumnje, kaže, da mu je upravo ta godina bila najteža.

Životna lekcija

- Iz svakog projekta se nešto nauči. Neuspješni ili manje uspješni projekti su najbolja škola. Možda ih najskuplje platimo, ali sigurno se sjećamo svih lekcija iako bismo radije da smo te školske sate bili u mogućnosti markirati. Međutim, naš posao nije elementarna matematika, ishodi nisu uvijek zagarantirani jer mnogo faktora utječe na njih. Ono što jest uvjet uspješnosti projekta je suradnja svih ljudi uključenih u projekt. To je ples koji ne možeš plesati sam. Svi naši najbolji projekti koji su privlačili pažnju svjetske profesionalne zajednice na ovaj ili onaj način bili su rezultat zajedničkog rada cijelog tima, ljudi iz agencije i na strani oglašivača – kaže Bruketa.

image

Kreativni direktor te suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa

Domagoj Kunić

No, studija je pokazala da samo sedam od deset projekata u svim industrijama bude realizirano i postigne dobre rezultate. Zato prihvaćanje činjenice da projekt u koji je tim ulagao ogromne nade i trud neće ispuniti očekivanja nije nimalo lagan zadatak. Još je teže pritisnuti kočnicu te potpuno odbaciti kreativnu ideju na kojoj se satima, ma i danima kontempliralo, što dobro zna kreativni direktor.

- Kroz život sam učio da je znati odustati jednako važno, kao i biti uporan jer ako upornost množiš s beznadnim slučajem, rezultat je obično potpuna katastrofa. Znati kada treba odustati je pitanje svih pitanja. Obično imam razne inicijative u raznim fazama i ako neka ne uspije, posvetim se nečem drugom. No, danas se puno ideja može testirati, a postoje jeftini i brzi načini za to. Nisu, dakako, sasvim pouzdani, ali mogu biti izvor korisnih informacija. Godine iskustva isto nisu naodmet, ali unatoč svemu tome, u našem poslu nikad ne možeš biti posve siguran jer previše varijabli utječe na ishod – ističe Bruketa koji se danas, priznaje, puno bolje nosi s rizikom i neuspjehom nego u ranijim fazama njegove karijere.

image

Kreativni direktor te suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa

Tomislav Krišto/Cropix

Prije je, ističe, na njih gledao fatalistički, ali ga je iskustvo naučilo da su neuspjesi ključan dio, kako poslovnog, tako i privatnog života. Stoga, danas, kaže, iz svakog neuspjeha uvijek nastoji naučiti barem jednu lekciju za sebe.

Rizik može donijeti uspjeh

- Trudim se razumjeti zašto se to tako dogodilo i koja je moja uloga u cijeloj toj priči i što o sebi, svojim mislima i reakcijama mogu naučiti za drugi put. Naučio sam pronaći zadovoljstvo i veselje u procesu, pokušajima, pogreškama i eventualnim uspjesima. Ne uspjeti ne znači smak svijeta i katastrofu, a zamijetio sam da takav stav danas ima sve više mladih ljudi – pojašnjava Bruketa koji potom nadodaje kako su mlađe generacije danas puno slobodnije, hrabrije i otvorenije prema svijetu i iskustvima. Osjećaju, ističe, manji strah od rizika i jasno im je da samo otvorenost prema avanturama i riziku može donijeti uspjeh.

image

Kreativni direktor te suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa

Darko Tomaš/Cropix

No, takav je i sam Bruketa bio u svojim mlađim danima. Studio je otvorio vrlo mlad, kad si je, kaže, mogao dozvoliti eksperimentiranje, a na prepreke je gledao isključivo kroz ružičaste naočale. Zato smatra da je najbolje početi raditi na svojoj strasti čim ranije u životu. Pogotovo ako mlada osoba od početka ima podršku okoline kakvu su on i Nikola Žinić imali pri ostvarenju svojih poslovnih ideja, bez koje, kaže Bruketa, sami ne bi uspjeli.

Poticajna okolina

- Kad pogledam unazad, uvijek sam imao osjećaj da netko vjeruje da mogu nešto napraviti u životu, pa sam i ja povjerovao u to usprkos svim poteškoćama. Najveća podrška bili su mi roditelji koji su zbilja puno pomogli. Tata mi je uredio atelje kad sam bio u srednjoj školi i uokvirivao moje umjetničke slike, iako stvarno nisam neki talent za crtanje. Kad smo krenuli u posao, Nikolini i moji roditelji opet su nam pomogli. Kupili su nam prva dva računala da nam bude lakše početi. Mislim da smo obojica imali podršku roditelja i da bi bez toga sve bilo puno drugačije. Ovdje ne pričam samo o računalima i materijalnoj podršci. Oni su zaista vjerovali da možemo puno toga postići u životu – iskren je Bruketa koji je na prvom Festivalu ideja, organiziranom pod pokroviteljstvom KentBank, kazao kako sličnu životnu mudrost primjenjuje i u odgoju njegova petnaestogodišnja sina.

No, mnogo je toga još Bruketa otkrio o svom poslovnom, ali i privatnom životu na potonje spomenutom događaju. Premda izlagači dolaze iz različitih industrija, sve ih povezuje energija, ambicija i želja za pozitivnim promjenama, a upravo su na Festivalu ideja imali priliku s publikom razmjenjivati ideje o kojima nemaju prilike često govoriti, od svojih neuspjeha, strahova, najboljih i najgorih radnih dana, pa sve do utjecaja tehnologije na njihov posao.

image

Na prvom Festivalu ideja gostovali su Damir Urban, Lada Tedeschi Fiorio i Davor Bruketa, a moderatorica je bila Ida Prester

Darko Tomaš/Cropix

- Festival ideja u Kent Clubu intimni je događaj gdje gosti na pozornici razgovaraju s onima u publici. Kao da se u dnevnom boravku, u kojem ti je super ugodno, družiš s prijateljima. Festival ideja je festival inspiracije, dijeljenja energije, znanja i iskustva u ugodnom ambijentu. Kent Club je nastao iz želje KentBanke da okupi ljude koje fasciniraju ideje. Da okupi one koji imaju natprosječnu ambiciju i energiju da te ideje realiziraju. Bilo mi je zadovoljstvo sudjelovati i u panelu i u osmišljavanju festivala - zaključuje Bruketa.

Festival ideja organizirat će se tijekom proljeća, kroz ožujak, travanj i svibanj. Besplatan je za sve posjetitelje, a više informacija o festivalu možete potražiti na službenoj web stranici KentBanke.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Kentbank.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. travanj 2024 03:57