Sigurnost boravka

"Oznaka Safe Stay svim našim gostima daje opuštenost i osjećaj sigurnosti"

Iskustva vlasnika restorana, hotela, muzeja i drugih subjekata u turizmu koji već imaju oznaku Safe Stay in Croatia
Safe Stay oznake na recepciji hotela Park
 Ivo Ravlic/Cropix

Kad smo prošle godine počeli provoditi mjere za zaštitu gostiju i osoblja od covida-19, isprva smo se bojali kako će to oni prihvatiti. Ipak su na odmoru, a mi im postavljamo neka pravila. Pokazalo se, međutim, da su reakcije gostiju bile iznimno pozitivne, uostalom, i oni se žele osjećati sigurno i zaštićeno na odmoru. Priča nam to Marina Josipović, vlasnica hotela Park u Makarskoj, koji je već lani donio interni protokol, a ove je godine dobio oznaku “Safe Stay in Croatia” Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice. Nositelji su i nekoliko međunarodnih sigurnosnih certifikata, koji dokazuju da pridržavanje mjera i sigurnost shvaćaju vrlo ozbiljno.

image
Direktorica hotela Park Marina Josipović
Ivo Ravlic/Cropix

- Pri dolasku mjerimo temperaturu svim gostima, s tim da, ako bude blago povišena, ponavljamo mjerenje nakon nekog vremena jer gosti dolaze izvana s vrućine, pa im damo vremena da se ohlade. Na recepciji je pleksiglas, sve se često dezinficira, smanjili smo broj ležaljki na bazenu kako bismo omogućili distancu te ograničili broj posjetitelja u wellnessu. Posebno pazimo i prilikom posluživanja hrane i pića - nabraja Marina Josipović samo neke od mjera, ističući i kako je više od 70 posto djelatnika hotela cijepljeno.

Zaštititi goste i djelatnike od zaraze glavna im je motivacija, baš kao i ostalim subjektima u turizmu koji su od ovog proljeća dobili sad već prepoznatljivu oznaku Safe Stay in Croatia.

Krešimir Ledić, vlasnik kultnog zagrebačkog restorana Balon, ističe kako nisu radili protokole da bi zadovoljili formu, već da bi se njihovi gosti osjećali sigurno i ugodno. - Mi smo postupili po svim protokolima koje je propisalo Ministarstvo, pa i više. Maske, dezinficijensi, razmak među stolovima, pročistači zraka... Imamo sreće da imamo veliku, prostranu terasu na kojoj gosti mogu biti udaljeni od drugih i osjećati se ugodno - kaže Ledić, u čijem je restoranu cijepljeno 95 posto djelatnika.

image
Krešimir Ledić, vlasnik restorana Balon
Nera Simic/Cropix

Park prirode Kopački rit naljepnicu Safe Stay s ponosom ima od prvog dana provođenja programa. Rukovoditeljica odsjeka za prihvat posjetitelja i edukaciju u Parku prirode Kopački rit Ružica Marušić ističe da posjetitelji dobro reagiraju te da je odbijanje pridržavanja pravila uistinu rijetkost.

image
Ružica Marušić, rukovoditeljica odsjeka za prihvat posjetitelja i edukaciju u Parku prirode Kopački rit
Marko Mrkonjic/Cropix

- Lako smo dobili oznaku Safe Stay jer otprije vodimo računa o sigurnosti, i više nego što je bilo propisano. Svi naši djelatnici nose maske jer dolaze u kontakt s velikim brojem ljudi, a cijepljeni su svi osim onih koji imaju medicinske kontraindikacije. Za posjetitelje su maske obavezne u zatvorenom i na plovilima, ako nemaju svoju, mi ćemo im ju osigurati. Ljudi dobro reagiraju, pravila su jasno označena i svima je ugodnije kad se osjećaju sigurno - priča Marušić i dodaje da u njihov park dolazi puno ljudi te da su svjesni odgovornosti i za posjetitelje i za svoje djelatnike.

Isto ističe i Ružica Božić Cerovac, vlasnica Muzeja čokolade u Zagrebu, koja kaže da su higijenski standardi i prije dobivanja oznake Safe stay bili na najvišem mogućem nivou. - Djelatnici nose maske, držimo distancu, provjetravamo, pazimo da nije više od desetero osoba u isto vrijeme u jednoj prostoriji... Ponosni smo što nijedan posjetitelj ni u jednom trenutku nije ugrožen zarazom - ističe vlasnica muzeja koji je omiljena zagrebačka atrakcija.

image
Na ulazu u Muzej čokolade istaknute su oznake Safe stay in Croatia
Darko Tomas/Cropix

Koliko je kriza potaknuta covidom promijenila turizam, pokazuje i iskustvo vlasnice agencije za pustolovni turizam Feral Tours iz Zadra, Ive Bencun. Aktivnosti u prirodi i aktivan odmor traženiji su nego ikad, a kod nje se sav buking i svi dogovori sada odvijaju putem interneta. - Radimo s malim grupama, u transferima se nose maske, sve se redovito dezinficira, ali većina programa odvija se na otvorenom, pa u tom smislu nije bilo potrebe za nekim velikim prilagodbama - kaže Bencun.

Istraživanja pokazuju da većina turista pri odabiru destinacije na prvo mjesto stavlja sigurnost i čistoću prostora u kojem će boraviti. Gosti danas prije svega traže sigurnost: siguran boravak, brigu domaćina o higijenskim standardima te sigurnost da se tijekom odmora neće zaraziti koronavirusom.

Osluškujući te potrebe, Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske je uz podršku Hrvatske turističke zajednice i partnera u turizmu početkom ove godine pokrenulo projekt Safe stay in Croatia, kojim su osmišljeni protokoli poslovanja i postupanja s korisnicima u svim turističkim i s turizmom povezanim djelatnostima, a sve s jednim ciljem - sigurnog boravka u Hrvatskoj. Od početka projekta odobreno je gotovo 17.000 prijava.

image
Htz/
image
Promo 1
image
Mts/
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. ožujak 2024 21:09