DEMANTIRANA TEORIJA

Znanstvenici više ne znaju tko je kriv za izumiranje dinosaura prije 65 milijuna godina!

Teorija da je asteroid iz porodice Baptistina kriv za smrt dinosaura originalno je objavljena u časopisu Nature 2007.

Teorija prema kojoj je pad asteroida zaslužan za izumiranje dinosaura prije 65 milijuna godina raspala poput tog istog asteroida. Naime, novi podaci NASA-ina satelita WISE upućuju kako asteroid, iz porodice Baptistina , zapravo i nije kriv za izumiranje velikih gmazova kako se ranije mislilo.

- Zahvaljujući rezultatima istraživanja znanstvenog tima WISE satelita uzrok izumiranja dinosaura ponovo je stavljen pod upitnik - objasnio je Lindly Johnson, stručnjak za nebeska tijela pri NASA-i.

Teorija da je asteroid iz porodice Baptistina kriv za smrt dinosaura originalno je objavljena u časopisu Nature 2007 .

Prema njoj, Baptistina asteroidi sudario se s drugim u asteroidnom polju između Marsa i Jupitera prije 160 milijuna godina. Sudar je krhotine kamenja, velike poput planina, poslao prema Zemlji, a jedna od njih uzrokovala je izumiranje dinosaura.

Koristeći WISE satelit te mjereći svjetlost koja se odbija od 1000 asteroida u porodici Baptistina znanstvenici su utvrdili kako je do sudara došlo prije 80 milijuna, a ne 160 milijuna godina.

- Asteroid jednostavno u tom slučaju jednostavno nije imao dovoljno vremena doći do Zemlje prije 65 milijuna godina. Kretanje asteroida najčešće se mjeri u desecima milijunima godina - izjavila je Amy Mainzer, suautorica nove studije te stručna suradnica u NASA-i.

Znanstvenici i dalje vjeruju da je asteroid pogodio Zemlju prije 65 milijuna godina te uzrokovao izumiranje dinosaura, no sada više ne znaju odakle je došao.

26. travanj 2024 00:42