NOVA NADA

ZNANSTVENICI SU KORAK BLIŽE LIJEČENJU GENETSKI UVJETOVANE SLJEPOĆE Uspjeli su gotovo u potpunosti vratiti vid miševima

Profimedia, BSIP

Najčešći uzrok sljepoće kod mladih ljudi mogao bi se, barem djelomično, uskoro liječiti genskom terapijom, otkrilo je novo istraživanje provedeno na miševima. Znanstvenici su uspjeli povratiti vid miševima koji boluju od retinitis pigmentose, genetski uvjetovanih očnih stanja koji u konačnici dovode do gubitka vida, nakon što su reprogramirali preostale retinalne živčane stanice.

Premda miševima vid nisu povratili u potpunosti, veći dio osjetila im se vratio. U odvojenoj studiji, također na miševima, otkrili su da se uređivanjem gena može zaustaviti napredak glaukoma, a znanstvenici tvrde da se ista tehnika može primijeniti na ljudima, piše Independent.

Jedna od znanstvenica koja je sudjelovala u istraživanju, dr. Samantha de Silva sa Sveučilišta Oxford, izrazila je optimizam oko daljnjeg napretka: ‘Mnogo je slijepih pacijenata u našoj klinici i mogućnost da im možemo vratiti bar dio osjetila jednostavnim genetskim zahvatom je jako uzbudljiva! Sljedeći korak nam je započeti klinička istraživanja i primijeniti otkriveno na pacijente.’

U studiji objavljenoj u PNAS-u stoji da se ovaj pristup odnosi na pacijente u zadnjoj fazi retinitisa pigmentose. Profesor Alan Boyd s Farmaceutskog fakulteta u Londonu dodao je da se genska terapija pokazala iznimno učinkovitom u liječenju sljepoće posljednjih godina. Rekao je da je američka kompanija Spark Therapeutics već uvela neke oblike genske terapije za očna oboljenja kod djece u SAD-u i državama Europske Unije, no ta terapija nije imala učinak za osobe čija je bolest uznapredovala. Upravo je to ono što bi najnovije istraživanje trebalo promijeniti. Rezultati djeluju vrlo ohrabrujuće za liječenje sljepoće kod ljudi, ustvrdio je Boyd.

20. travanj 2024 11:17