ZNANSTVENICI U ŠOKU

Nepoznati rotirajući objekt raspametio astronome: ‘Čak je i sablasno, nikad ovo nismo vidjeli‘

ICRAR/CURTIN
Otkriveni objekt ispušta ogromanu količinu energije punu minutu i tako svakih 18 minuta

Australski znanstvenici izvijestili su kako su otkrili nepoznati objekt koji se vrti u Mliječnoj stazi, a za koji tvrde da nije sličan ničemu prije viđenom.

Otkriveni objekt, naime, ispušta ogromanu količinu energije punu minutu i tako svakih 18 minuta.

Inače, objekti koji pulsiraju u svemiru često su dokumentirani, no istraživači kažu da je nešto što se 'pali' na minutu vrlo neobično.

Tim znanstvenika trenutno istražuje slučaj kako bi pokušali doznali nešto više.

Predmet je prvi otkrio Tyrone O'Doherty, student Sveučilišta Curtin u zapadnoj Australiji koristeći teleskop i novu tehniku ​​koju je razvio.

O'Doherty je bio dio tima koji je predvodila astrofizičarka dr. Natasha Hurley-Walker iz Međunarodnog centra za radioastronomiju (ICRAR) koja je u priopćenju za medije istaknula kako se objekt pojavljivao i nestajao tijekom nekoliko sati njihovog promatranja.

'To je bilo potpuno neočekivano. Bilo je nekako sablasno za nas astronome jer nije poznato da išta na nebo radi tako. Objekti koji se pale i gase u Svemiru nisu novi za astronome, ali objekt koji se upali na punu minutu bio je stvarno čudan' - citirana je astrofizičarka dr. Gemma Anderson u priopćenju.

ICRAR je uspio ustanoviti da je objekt udaljen oko 4000 svjetlosnih godina od Zemlje, da je nevjerojatno svijetao i da ima izuzetno jako magnetsko polje.

Teorije o tome što bi predmet mogao biti uključuju neutronsku zvijezdu ili bijelog patuljka - izraz koji se koristi za ostatke kolabirane zvijezde. Međutim, velik dio otkrića ostaje misterij.

19. travanj 2024 05:11