ZNANSTVENI USPJEH

Napredak u liječenju tumora: lijek koji dovodi do izgladnjenja tumorskih stanica

Hans Klaus Techt/Apa-picturedesk Via Afp
Tim istraživača pod vodstvom dr. Nelofer Syed proveo je klinička ispitivanja na miševima

Eksperimentalni lijek koji dovodi do izgladnjenja tumorskih stanica mogao bi u budućnosti biti prvi napredak u liječenju agresivnog tumora mozga u posljednjih dva desetljeća, nadaju se znanstvenici.

Tim istraživača pod vodstvom dr. Nelofer Syed s Imperial Collegea u Londonu proveo je klinička ispitivanja na miševima s glioblastomom, najagresivnijim tumorom mozga. Dali su miševima eksperimentalni lijek ADI-PEG20 koji je smanjio razinu arginina, vitalne hranjive tvari za rast tumora.

Tretirani miševi živjeli su oko 47 dana, gotovo dvostruko duže od onih koji su bili prepušteni sami sebi. Za usporedbu, miševi podvrgnuti radioterapiji živjeli su u prosjeku 37 dana. Kada je eksperimentalni lijek kombiniran s radioterapijom, svim miševima se tumor povukao.

Rezultati istraživanja, objavljeni prije nekoliko mjeseci u časopisu Journal of Clinical Investigation, sugeriraju da bi ciljana terapija protiv arginina u tumorima mogla biti nova strategija protiv glioblastoma. Znanstvenici planiraju nastavak istraživanja, a budu li ona uspješna, namjeravaju iskušati učinkovitost potencijalnog lijeka na pacijentima oboljelim od glioblastoma.

- Očekujemo da će naš rad promijeniti liječenje glioblastoma i postati novi standard skrbi za ovu razornu bolest – izjavio je jedan od autora studije dr. Tim Crook, konzultant za medicinsku onkologiju u Bolnici Cromwell u Londonu.

31. ožujak 2024 22:46