GOLEMO PRIZNANJE

Igor Štagljar izabran za redovnog člana kanadske akademije znanosti i umjetnosti: ‘Velika čast!‘

Igor Štagljar

John Mcgraw/
‘Jedini sam živući Hrvat koji je član Royal Society Canada, prije mene je bio prof. Mladen Vranić, no on je umro prije tri godine‘

Hrvatski znanstvenik dr. Igor Štagljar, redoviti profesor i direktor na Odjelu za biokemiju i medicinsku genetiku Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Torontu, izabran je za redovnog člana Royal Society Canada (RSC), kanadske akademije znanosti i umjetnosti.

"Igor Štagljar, jedan je od svjetskih lidera na području proteomike/kemijske genomike, tehnologija koje se razvijaju kako bi se olakšalo proučavanje raznih ljudskih proteina uključenih u rak. Osim toga, njegov laboratorij nedavno je dao veliki doprinos u borbi protiv covida-19 razvojem seroloških testova SATiN i Neu-SATiN. Objavio je preko 150 znanstvenih radova, nositelj je osam patenata, a nagrađen je i kao jedan najboljih izumitelja u Kanadi", objavio je danas Royal Society Canada. To je drugo veliko priznanje Igoru Štagljaru ove godine jer je prije nekoliko mjeseci postao član Europske organizacije za molekularnu biologiju (EMBO).

- To mi je velika čast jer je to najveće priznanje koje pojedinac u znanosti i umjetnosti u Kanadi može postići. Jedini sam živući Hrvat koji je član Royal Society Canada, prije mene je bio prof. Mladen Vranić, no on je umro prije tri godine. Što se tiče EMBO-a, njegovi su članovi prepoznati prema izvrsnosti u istraživanjima u znanosti o životu. Nije lako postati član EMBO-a kao profesor koji ne živi i radi u Europi jer su dosta selektivni. Žele samo one koji svojim istraživanjima doprinose boljitku čovječanstva u cijelom svijetu - rekao je Igor Štagljar u razgovoru za sutrašnji broj tjednika Globus.

Igor Štagljar rođen je u Zagrebu gdje je diplomirao 1990. godine molekularnu biologiju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu. Doktorirao je 1995. na Švicarskom tehnološkom federalnom institutu (ETH) u Zürichu, a nakon dvije specijalizacije u tom gradu, boravio je na postdoktoratu na Sveučilištu Washington u Seattleu. Zatim je od 2002. radio na Sveučilištu Zurich koje je napustio 2005. godine kada je prihvatio ponudu Sveučilišta Toronto. Utemeljitelj je dvije biotehnološke kompanije: Dualsystems Biotech u Zurichu i Pertuba Therapeutics u Torontu. Također, kodirektor je Mediteranskog instituta za istraživanje života (MedILS) u Splitu gdje boravi četiri mjeseca godišnje.

14. travanj 2024 08:43