OKO U SVEMIRU

FOTO: Svemirski teleskop Hubble spektakularnim fotografijama slavi 20. rođendan

NASA

WASHINGTON - NASA je u travnju 1990. godine krenula na monumentalno putovanje koje je cijelom čovječanstvu potpuno promijenilo pogled na svijet u kojem živimo. Tada je, naime, lansiran svemirski teleskop Hubble.

Tijekom svog 'radnog staža' u svemiru, Hubble je snimio više tisuća fotografija koje su okupirale um znanstvenika i razbuktale maštu običnih ljudi diljem svijeta.

Kako bi proslavila 20. 'rođendan' ove znanstvene ikone, NASA je u suradnji s jednim od vodećih izdavača i nakladnika Abramsom objavila jedinstvenu i dinamičnu kolekciju Hubbleovih fotografija te komentara.

- 'Hubble: Putovanje kroz svemir i vrijeme' istražuje i najsitnije detalje ovog revolucionarnog teleskopa. On predstavlja autoritet u opservaciji svemira koji je u potpunosti promijenio način na koji percipiramo svemir oko sebe te istovremeno snažno utjecao na razvoj astronomije i fotogafije.

Knjiga naglašava značajnu vrijednost Hubbleove baštine koju ponosno ostavlja čovječanstvu kroz fotografije, ali i njegovih 20 najvažnijih znanstvenih otkrića. Slike, odabrane od NASA-inih astronoma, pokazuju gdje se zvijezde rađaju i umiru, galaksije sudaraju i stvaraju i gdje se mladi svemir muči sa stvaranjem - objasnio je autor knjige Ed Weiler iz NASA-e.

Kao dodatak nevjerojatnim snimkama nalaze se i komentari znanstvenika te svjedočanstva astronauta veterana koji su popravljali i održavali Hubble.

17. travanj 2024 04:33