SVEMIRSKO PUTOVANJE

VIDEO: Pogledajte kako je National Geographic pokorio Pluton

National Geographic stvorio je simulaciju čovjekova slijetanja na Pluton , najpoznatijeg patuljastog planeta u Sunčevu sustavu.

Video prikazuje kako bi izgledalo istraživanje klime ledenog planeta. Što bi mogli očekivati na površini? Kako bi izgledala šetnja površinom? Zaleđena površina, masivne ledene litice, iznimno hladni vjetrovi... samo su neke od prepreka koje bi astronauti morali svladati.

"Pluton je malena svjetleća točkica na našim teleskopima, toliko je udaljen od Zemlje. Ulovljen u gravitacijskom plesu sa svojim mjesecom Haronom, ova smrznuta kugla prvo je otkriveno svemirsko tijelo u neviđenom broju još neotkrivenih zaleđenih svjetova. Saznajte što bi bilo potrebno da ljudi otkriju ove neistražene dijelove našeg Sustava, i što NASA smatra da bi mogla tamo pronaći", stoji u objašnjenju National Geographica.

Haron je neobičan po tome što je najveći satelit u odnosu na matično tijelo u Sunčevom sustavu, tako da se Haron ne okreće oko Plutona nego se i Pluton i Haron okreću oko zajedničkog centra rotacije koji se nalazi između Plutona i Harona. Zbog toga ih mnogi znanstvenici i danas smatraju dvostrukim planetom

Nedavne fotografije snimljene teleskopom Hubble aludiraju da je Pluton mnogo više od "zaleđenog kamena". To je dinamičan svijet na kojem se događaju dramatične atmosferske promjene, uzrokovane sezonskim promjenama. Boja planeta se mijenjala, a masa atmosfere se u to vrijeme udvostručila - smatraju znanstvenici.

Sezonske promjene na planetu pokreće planetova eliptična orbita koja traje 248 godina i nagib osi planeta u odnosu na Sunce.

Za razliku od Zemlje, sezone su vrlo nesimetrične zbog njegove eliptične putanje oko Sunca. Pluton se kreće brže po njegovoj osi kad je bliže Suncu.

16. svibanj 2024 09:36