POCKET PALMA

‘Konstruktivna kritika je dobrodošla, no često čitamo i nerazumljive nebuloze bez pokrića, koje su nam smiješne‘

Pocket Palma

Benjamin Strike/
Velika koncertna promocija albuma čeka nas u subotu, 16. ožujka, na pozornici zagrebačke Tvornice Kulture

Synth-pop trio Pocket Palma krajem rujna je objavio treći studijski album "III", a iako se znatno razlikuje od onog što su njihovi slušatelji zavoljeli na njihovim prethodnim albumima, "III" je odmah po objavi proglašeno jednim od najistaknutijih ovogodišnjih regionalnih albuma. Velika koncertna promocija albuma čeka nas u subotu, 16. ožujka, na pozornici zagrebačke Tvornice Kulture, koju su napunili već dva puta - povodom izlaska prethodnih albuma. Dok se spremaju za svoj treći pohod na poznatu Tvornicu, prisjetili su se svog prvog nastupa tamo i što se sve promijenilo od izlaska prve, neonom okupane i retro estetikom obilježene ploče.

- Scena se dosta promijenila, i to na jako pozitivan način. Ima puno više novih mladih artista, u raznim žanrovima, imamo jako puno novih festivala, stalno se otvaraju novi prostori za sviranje… Svašta se dogodilo u zadnjih 5-6 godina, i na domaćoj i na regonalnoj sceni, i generalno nam se jako sviđa emocija i vibra koju je to sve skupa donijelo. Izvođači se međusobno puno podržavaju, svi surađuju jedni s drugima, ne osjeća se kao da smo jedni drugima konkurencija, već smo svi prijatelji i podržavamo se koliko god možemo. Mi se nismo toliko promijenili, možda smo mrvicu odrasli, ali ne previše! I dalje smo djeca u srcu, a tako će i ostati - rekli su članovi Pocket Palme, Anja Papa i Luka Vidović, koji ističu kako se i nije puno stvari promijenilo kod njih, osim što je Bruno Žabek, gitarist, sad punokrvni član benda - što im daje puno više samopouzdanja pri nastupima.

Pocket Palma

Benjamin Strike/

Pocket Palma se na scenu gromoglasno probila istoimenim debitantskim albumom koji je mnoge slušatelje privukao zbog svog modernijeg pristupa svima dobro znanom i voljenom zvuku osamdesetih, no stvari su se mijenjale kroz vrijeme. Iako je sintisajzer kao sredstvo izražavanja uvijek prisutan, zvuk ovog benda nastavio se razvijati i nije ostao ukopan u toj šarenoj vremenskoj kapsuli iz jednog vrlo jasnog razloga: dosadio im je synthwave zvuk i htjeli su probati nešto novo.

- To naravno ne znači da se možda opet ne dogodi povratak synthwaveu, ali također nas zanima istraživanje i drugih žanrova, recimo post punk i nu metal su nam jako zanimljivi i zanima nas kako bismo neke odlike tih žanrova uspjeli uvući u pop zvuk pocket palme. Žanrovski se ne osjećamo ograničeno, ne slušamo samo synth pop i slične stvari, volimo i malo agresivniju glazbu, a i mekšu. Zato nam se i desilo da smo svi članovi još jednog benda, Djeca!, koji je žanrovski potpuna suprotnost pocket palmi. Volimo eksperimentirati i igrati se sa zvukom i ne želimo se previše ponavljati - napomenuo je ovaj mladi zagrebački bend.

Usprkos promjeni zvuka, publika je prihvatila album odlično, no Pocket Palma tvrdi da zapravo tek na turneji saznaju što zapravo ljudi misle o novim pjesmama jer najbolji "feedback od publike dobiju upravo na koncertima". S druge strane, vole pročitati i glazbenu kritiku njihovog rada.

- Kritika utječe do neke razine, ali ovisno o tome kako je napisana. Konstruktivna kritika je uvijek dobrodošla, ali načitali smo se svega kroz godine. Svaka kritika je validna, čak i ako je negativna, ako je smisleno napisana. Međutim, često se desi da čitamo nerazumljive nebuloze bez pokrića i takve stvari definitivno ne utječu na nas, to nam je smiješno - prepričali su.

Što se tiče prethodno spomenute turneje, nakon zagrebačke promocije albuma "III" kreću na regionalnu turneju. Ističu kako je "publika van Zagreba zahtjevna, ali van Hrvatske je zapravo odlična".

- U Srbiji smo dobro prihvaćeni pa često tamo i sviramo. Neki od najbližih prijatelja su nam inozemni glazbenici, s njima se najviše družimo i surađujemo. Ipak, sve smo bliži i s hrvatskim izvođačima pa se nadamo da ćemo u budućnosti surađivati i s nekima od njih - objasnila je Pocket Palma i dodala kako se "hrvatska i srpska scena ne razlikuju puno".

- Scene se zapravo ne razlikuju puno, mi uvijek mislimo da je preko granice bolje, ali tako i oni misle za nas. Mi smo bili uvjereni da, recimo, Srbija ima puno jaču scenu od nas, ali nakon što smo pričali s puno srpskih izvođača shvatili smo da oni imaju isto mišljenje o hrvatskoj sceni. Neki aspekti scene su bolji kod nas, a neki kod njih, ali svi smo tu negdje i scene u regiji su toliko isprepletene da se mi kao izvođači smatramo dijelom iste scene - pojasnili su svoje tvrdnje.

Kada govorimo o budućnosti ovog benda, tvrde kako na novom materijalu još nisu počeli raditi i da su maksimalno koncentrirani na koncert u Tvornici ovog vikenda, no sumnjam da će im nedostajati kreativnosti, zaigranosti i elana da ovaj zanimljiv projekt pomlađenih osamdesetih odvesti u nekom sasvim novom, ali jednako privlačnom smjeru.

21. travanj 2024 00:15