Perfekcionizam u glazbi

John Zorn: Bonus je što ga se može čuti uživo, iako je, čini se, na crnoj listi domaćih sponzora jazza

Američki saksofonist John Zorn

Georges Gobet/Afp/Profimedia
Kritika je NMQ već predstavila kao "vjerojatno jednu od najboljih grupa koju je Zorn ikada imao"

Ako se već niste odlučili za Round Trip, skup (1400 kuna) božićni paket Ornettea Colemana koji je donio zbirku njegovih snimaka za Blue Note, nova inkarnacija Masade Johna Zorna, ovaj put kroz New Masada Quartet, najbliže je što danas možete stići na putu do Ornettea. Zorn, naravno, nije kopija, njegov ukupni opus probija sve žanrove, a bonus je i što ga se može čuti uživo, iako je, čini se, na crnoj listi domaćih sponzora jazza. Dosad smo ga, srećom, mogli vidjeti u mnogim izdanjima u Ljubljani i Sarajevu, ili malo dalje, u Beču, Beogradu, na talijanskim i francuskim jazz festivalima…

New Masada Quartet, uz Zorna na saksofonu, čine Julian Lage na gitari (u Zagrebu je bio s Garyjem Burtonom), basist Jorge Roeder i Kenny Wollesen (kod nas je bubnjao Billu Frisellu). S osam, danas već klasičnih skladbi iz Zornove zbirke Masada, sada u novim verzijama. Kritika je NMQ već predstavila kao "vjerojatno jednu od najboljih grupa koju je Zorn ikada imao", ali u rasponu od Naked Cityja, preko starih postava električne i akustične Masade, do Dreamersa (koje je ljubljanski Jazz festival svojedobno najavio kao "najbolju muziku za hotelske terase") zapravo je svaka kvalitativna klasifikacija nemoguća.

I kada mislite da ste od njega čuli sve, Zorn će vas dočekati iza ugla s nečim potpuno drukčijim. Često je to izbor muzičara, jer Lage je u svojem perfekcionizmu radikalno drukčiji od Marca Ribota, na čiji smo zvuk gitare navikli slušajući Masadu i Dreamers, ponekad je riječ o žanru, jer Masada može biti i gudački kvartet koji će spojiti komornu glazbu, gipsy jazz i klezmer, a sve to može postati i radikalna metalurgija, kada dođe u ruke Asmodeusa, ili svega toga zajedno u danas već starom Naked Cityju. Snimljen u studiju Billa Laswella u New Jerseyju, New Masada Quartet je današnji jazz u jednom od najboljih izdanja. Ne mičem s ušiju.

25. travanj 2024 10:54