GLAZBENA KRITIKA

Brzometna paljba repera kojeg samo uspjeh u glazbi sprečava da se ponovo ne okrene kriminalu

Ghetts je ranije, pod imenom Ghetto, bio autor nekoliko mix-tapeova i dva samizdata koje je složio nakon izlaska iz zatvora 2003. godine
 Ray Tang/Zuma Press/Profimedia
Londonski reper Ghetts na "Conflict Of Interest" analizira kako siromaštvo i rasizam "obojene" mlade navodi na kriminal

Drugi album slowthaija "Tyron", ovotjedni broj 1 na listi najprodavanijih britanskih albuma, nije zanimljiv kao njegov debi "Nothing Great About Britain", no posljednjih desetak godina britanski hip hop ipak je interesantniji od američkog. Prvenstveno zbog tema kakvima se na trećem albumu "Conflict Of Interest" bavi i londonski reper Ghetts.

Ranije je pod imenom Ghetto bio autor nekoliko mix-tapeova i dva samizdata koje je složio nakon izlaska iz zatvora 2003., nije klinac, "background" mu je "rude boy", no najzanimljiviji je zbog analiziranja kako i zašto siromaštvo, deprivacija i rasizam "obojene" mlade navodi na kriminal. "Conflict Of Interest" je mračan, srodan debiju "Psychodrama" (2019) bitno mlađeg, također londonskog repera Davea, pojedinim radovima engleskog grime-veterana Dizzieja Rascala koji je antologijski debi "Boy In Da Corner" objavio baš kad je Ghetts pušten na slobodu te sporijim pjesmama Mike Skinnera (The Streets).

U "Autobiography" obojicu navodi kao uzore, a spori, tmasti i teški udari ritam-mašine uz nešto malo sintesajzera, klavira, gudača i pratećih vokala, idealni su za eminemovski brzometnu paljbu Ghettsa kojeg samo uspjeh u glazbi sprečava da se ponovo ne okrene kriminalu kao jed(i)nom izvoru zarade u kapitalizmu nezainteresiranom za siromašne, deprivilegirane i slabo obrazovane.

25. travanj 2024 01:12