![robin-hood-foto](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/3/8/22/robin-hood-foto.jpg)
Mogao bih vam dosađivati s poviješću, ali ne biste slušali. Zaboravite povijest!” rečenica je koju narator izgovori u prvoj sekvenci “Robina Hooda“ redatelja Otta Bathursta. Ta rečenica je ujedno i program filma. Nova verzija “Robina Hooda” - snimana u Dubrovniku - prva je verzija Robina Hooda iz koje je povijest posve izbačena.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/12/6/9/RHO_D021_10675_RC.jpg)
Priča o plemenitom lopovu zbiva se u nekoj postmodernističkoj povijesnoj zoni. Richarda Lavljeg Srca uopće nema, srednjovjekovna Engleska je demokracija, a na vlasti je nottinghamski šerif koji je orbanovski populist i ksenofob. Engleska vojuje protiv muslimana ali ih istodobno financira, a glavni pomagač Robina Hooda (Egerton) arapski je imigrant (Foxx).
Tom apovijesnom, politički aktualnom čitanju Hooda podređen je i dizajn. Križarski rat izgleda kao irački rat, a anakronistički kostimi i scenografija crpe iz tradicije Kena Russella i Dereka Jarmana.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/12/6/9/RHO_D005_03202_R3.jpg)
Režiser Otto Bathurst pročuo se kao redatelj TV serije “Peaky Blinders” o birminghamskom podzemlju 20-ih. I ta serija i Robin Hood imaju sličnu temu - socijalno razvlaštene veterane u osveti spram elite koja ih je poslala u rat. U slučaju “Robin Hooda” rezultat se može opisati kao srednjovjekovni marksistički steampunk - nepočešljan, ali pun zanimljivih ideja.
Kako sad stvari stoje, Bathurstov “Robin Hood” pretvorio se u kritički i financijski “flop”. To je šteta, jer je unatoč manama i bučnom deklamatorstvu film - zanimljivo drukčiji.