BRIDGERTON

Nakon zadovoljavajućeg kraja, otvorena su nova pitanja: kamo vodi odnos Eloise i Thea, što s lady Whistledown...

Simone Ashley, Jonathan Bailey, Bridgerton

 Netflix/Everett/Profimedia
Pogledali smo drugu sezonu najgledanije serije na Neflixu: za razliku od lako zaboravljive prve sezone, uspješno drži gledateljevu pažnju te interes od početka do kraja

Iako se po kvaliteti scenarija, vizualnom identitetu niti cjelokupnom dojmu ne može mjeriti s britanskim adaptacijama tematski srodnih priča poput "Ponosa i predrasuda" i "Razuma i osjećaja", druga sezona "Bridgertona" nije podbacila. To je osobito točno ako je se usporedi s prvom sezonom.

Za razliku od lijepe plemkinje Daphne (Phoebe Dynevor) te izmučenog vojvode od Hastingsa (Rege- Jean Page), koji su nedostatak kemije kompenzirali forsiranjem vrućih scena seksa, filmska je iluzija u slučaju njenog starijeg brata Anthonyja (Jonathan Bailey) i njegove fatalne ljubavi, 'goropadne usidjelice' Kate (Simone Ashley) uspjela. Kemiji između protagonistima pridonijela je napetost koja se iz epizode u epizodu postepeno gradila ciklusom zbližavanja i udaljavanja unutarnjim konfliktom pogođenih ljubavnika.

Oboje su, naime, rastrgani između novih, strastvenih osjećaja koje ne mogu obuzdati i osjećaja dužnosti koji im je obiteljska dinamika nametnula. Anthony je nakon smrti neprežaljenog oca morao preuzeti ulogu glave i zaštitnika obitelji, a na njega su se srušile i odgovornosti koje u normalnim uvjetima pripadaju mužu, a ne sinu. Kate je pak nakon očeve smrti umjesto relativno pasivne pomajke preuzela brigu za mlađu polusestru i njenu dobrobit te spašavanje obitelji od financijske propasti.

No jak osjećaj dužnosti u kombinaciji s Kateinom gordosti i predrasudama te Anthonyjevim negiranjem stvarnosti ipak se neće moći nadmetati s nadmoćnim otkucajem srca.

Kao osvježenje i protuteža, na momente frustrirajućoj, petlji koju pletu oprečne unutarnje motivacije glavnih likova, dolazi Kateina mlađa sestra Edwina (Charithra Chandran) koja se gledatelju na prvi pogled, posebice pod utjecajem Kateine perspektive, može učiniti naivnom i nezaštićenom. Istina je, saznajemo kroz njene interakcije s Anthonyjem i njenu reakciju na šokantna saznanja o sestrinim stvarnim osjećajima, bitno drugačija od toga. Edwinina ljupkost, blagost i povjerenje prema sestri nimalo ne umanjuju njenu promišljenost pri odabiru budućeg muža. Njen praktični pogled na izbor partnera te odbacivanje sestrina upliva u njen život pokazuju da je Edwina itekako sposobna odlučivati i brinuti o sebi. Kulminacija i rasplet priče nepobitno dokazuju Edwinu samodostatnost i samopoštovanje te prokazuju Kateinu nesvjesnu motivaciju. Dok gledatelja i samu sebe uvjerava da su Edwini potrebni njeno vodstvo, požrtvovnost i kontrola, oni su zapravo samo bijeg od vlastitih osjećaja i preuzimanja odgovornosti za vlastiti život.

Kateina nepopustljivost i kompetitivnost te Anthonyjeva nemogućnost da prizna neočekivane ljubavne osjećaje prema starijoj sestri Sharma te izmijeni planove za budućnost, kod gledatelja znaju uzrokovati frustraciju, no to ga neće spriječiti da svim srcem navija za njihov sretan kraj.

image

Bridgerton

Netflix/Everett/Profimedia

Ljubitelji britanskih adaptacija romana Jane Austen i drugih serija i filmova koji dočaravaju britansko visoko društvo početkom devetnaestog stoljeća te položaj žena i ulogu ljubavi te braka u njemu, primijetit će da se "Bridgerton" ne može pohvaliti preciznošću, suptilnošću, jednostavnosti i finoćom vrhunskih interpretacija poput one Sally Hawkins u ulozi Anne Elliot u adaptaciji romana "Persuasion" iz 2007. godine ili Emme Thompson u ulozi Elinor Dashwood u "Razumu i osjećajima" redatelja Anga Leeja. No to je možda i previše za očekivati od jedne američke, pomalo sapunaste serije. Ipak ovu se seriju ne može optužiti za nedostatak šarma jer ona, za razliku od lako zaboravljive prve sezone, uspješno drži gledateljevu pažnju te interes od početka do kraja.

Izrazito zasićena estetika (koja je najočitija u bojama kostima i silnim ukrasima) te pop pjesme Rihanne i Miley Cyrus u kontekstu bala s početka devetnaestog stoljeća nekima od nas možda nisu po ukusu, no seriji se ne mogu poreći brojni zabavni trenuci. Ako ništa drugo, ovo je jedna od rijetkih priča iz radionice Shonde Rhimes koje su opravdale nevjerojatnu popularnost kojom se sve njene serije mogu pohvaliti.

Osim glavnog dramskog sukoba, priču su začinile i neočekivana preobrazba gospođe Featherington, dvostruki život njene kćeri Penelope te svađa dviju najboljih prijateljica u finalnoj epizodi sezone.

Uvjerljivom glumom istaknula se Nicola Coughlan koja se u potpunosti stopila sa svojim podvojenim likom te je s jednakom lakoćom utjelovila povučenu, plašljivu te zaljubljenu Penelope i adrenalinom vođenu, poduzetnu ledi Whistledown.

Gledatelje je sigurno razveselio i povratak Phoebe Dynevor, koja je ovog puta zabljesnula u maloj, sporednoj ulozi mudre sestre, koja razboritim savjetima pokušava voljenog brata vratiti na put sreće.

image

Phoebe Dynevor, Jonathan Bailey, Bridgerton

Netflix/Everett/Profimedia
image

Nicola Coughlan, Claudia Jessie, Bridgerton

Liam Daniel/ Netflix/ Tha/Hollywood Archive/Profimedia

Priča Kate i Anthonyja dobila je zadovoljavajući kraj, no otvorena su nova pitanja.

Hoće li jedno blisko prijateljstvo preživjeti izdaju? Hoće li Colin napokon zaboraviti udanu Marinu? Vodi li kuda odnos Eloise i Thea? Koja je sudbina lady Whistledown?

Za odgovore ćemo se, nažalost, morati strpjeti do sljedeće sezone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 23:00