NOVA KARIJERA TV UREDNIKA I ŠEFA LISINSKOG

DRAŽEN SIRIŠČEVIĆ ‘Najviše sam se bojao zbora, da mi ne kažu ‘mali, ajde ća’

Redatelj ovogodišnje premijerne izvedbe "Aide", kojom je u ponedjeljak navečer otvoreno Splitsko ljeto
Split, 040714.Press konferencija na kojoj je predstavljen program 60. Splitskog ljeta.Na fotografiji: Drazen Siriscevic redatelj trece premijerne Aide u povijestiFoto: Duje Klaric / CROPIX
 Duje Klarić / CROPIX

Na razne načine operom se za javnost bavim od 1986. godine, ali uvijek je to bilo povezano s televizijom, televizijske terije. A moja je prva ljubav uvijek bila kazalište… i kad sam već, kako se kaže, izgubio svaku nadu, tadašnji me ravnatelj splitskog HNK, sada to više nije, ali je i dalje ravnatelj Splitskog ljeta Tonči Bilić pozvao da ove godine na Splitskom ljetu režiram “Aidu”. Malo sam razmišljao, ali zbilja jako malo, jer u životu nikad nisam bio kukavica, i prihvatio se režije sa strašću - rekao nam je Dražen Siriščević, redatelj ovogodišnje premijerne izvedbe “Aide”, kojom je u ponedjeljak navečer otvoreno Splitsko ljeto.

Kultna predstava

Inače, sa 112 dosadašnjih prikazivanja najizvođenija, najposjećenija i najprepoznatljivija predstava u šezdesetogodišnjoj povijesti Splitskog ljeta. “Aidu” se smatra zaštitnim znakom Splitskog ljeta i do sada je taj festival čak 19 puta otvaran izvedbom te predstave. Prva “Aida” postavljena je na Peristilu 1954., tom izvedbom ravnao je idejni pokretač Splitskog ljeta maestro Silvio Bombardeli, a režirao je Stanko Gašparević.

Splitske veze

- I, ako baš hoćete, moj je otac Splićanin, na Peristilu sam gledao mamu Nadu Ruždjak kako pjeva u “Aidi”, a prvi put sam na splitskoj pozornici vidio i Vladimira Ruždjaka, svog poočima… dakle, i zbog Splita, i “Aide”, i mame, i tate… - dodaje Dražen Siriščević koji je jutro nakon premijere jako uzbuđen.

Svi znamo da je njegova rečenica “za ljubitelje opere i one koji će to tek postati” njegov zaštitni znak otkako je počeo uređivati emisiju o operi, “Opera box” 1992., od vremena kad je, uvijek naglašava, bez imalo glazbenog obrazovanja (diplomirao je komparativnu književnost i filozofiju), ali beskrajno naslušan i s darom za medijsku prezentaciju, operu učinio atraktivnom. Svi su sa zaprepaštenjem primili vijest da će opravo on, kao 21-godišnjak, debitirati kao režiser televizijskog prijenosa “Aide” iz pulske Arene… a Siriščević je, iz režije u režiju, (1993. režirao je prijenos iz Arene u Veroni), dospio do mjesta ravnatelja koncertne dvorane Vatroslav Lisinski. Inače, na televiziju je kao “mali od kužine” za sve što se tiče opere došao 1986., i, kako naglašava, uz pomoć Danijela Marušića, Ljube Šikića i Dore Brajević dobio priliku da napreduje.

Što mu je bilo najteže, što najzabavnije u režiji njegove prve “Aide”? - Pa malo sam se - smješka se - pribojavao zbora. Od solista sam odmah znao što hoću, svaku rečenicu. Ali raditi sa zborom znači pokrenuti 80 ljudi, od kojih svaki može reći “aj mali ća, znamo mi to bolje od tebe”, ali oni su me prihvatili odmah, odpočetka…

Redateljske brige

Ali doista najteže nije bilo ništa povezano s glazbom nego novcem, kojeg uvijek ima premalo, organizacija odnosi najviše energije, hoćemo li imati novca za ovo, za ono… to iscrpljuje. A najzabavniji je svakako rad s ljudima, i sa samim sobom, noću… kad uz klavir, partituru, papir i olovku, razmišljam o svakom režijskom koraku. Ako ovaj pjevač stane ovamo, onaj se mora pomaknuti onamo… Tihi noćni rad.

Znao sam da ne želim “Aidu” osuvremenjivati, i tu je Zigman najviše “vukao”, normalno, a kad sam vidio njegove kostime sa svim tim bojama i raskoši, pa Raosove fantastične crteže scenografije… bio sam oduševljen. Na kraju smo scenu riješili okretanjem dviju prizmi - objašnjava Siriščević i dodaje: - Iako smo nas trojica dosta različiti, naravno, u ovoj nas je predstavi povezalo to što nemamo puno iskustva s kazalištem… Jesam li zadovoljan? Možda je još rano govoriti, ali mislim da smo napravili nešto dobro…

Rađa li se to nova karijera ravnatelja Lisinskog?

- E, to sad najmanje ovisi o meni, hoće li me zvati. Ali, ako me budu zvali, pristat ću - ne oklijeva Siriščević.

Ne mari za kritike

Bez zabrinjavanja i s humorom novopečeni redatelj komentirao je za Jutarnji i optužbe da je u sukobu interesa kao autor tv emisije “Opera box” i ravnatelj Koncertne dvorane Lisinski, za što su ga optužili neki članovi Vijeća HRT. Dapače, predložio je da se pokrene medijska kampanja za osnivanje komisije, kako bi ona konačno utvrdila o čemu se radi, a on mogao mirno spavati. Na pitanje, pak, boji li se novih optužbi za sukob interesa s obzirom na režiranje “Aide”, rekao je sa smijehom: “Ja vam općenito živim pun strahova!”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. svibanj 2024 18:51