U Fotogaleriji Dubrava (Dubrava 51 a) 28. se listopada u 19 sati otvara prva samostalna izložba našeg fotografa Cropixa Gorana Mehkeka pod nazivom “Dnevnik jednog fotoreportera”.
Na izložbi će biti predstavljene pedeset dvije fotografije u boji nastale od 1999. do 2024. godine. Izložbu će otvoriti novinarka i likovna kritičarka Patricia Kiš Terbovc, koja je u predgovoru kataloga, među ostalim, zapisala:
"Od dvjestotinjak fotografija u užem krugu gotovo da nam je bilo nemoguće odabrati one za izložbu, jer njemu sve teme dobro leže. A u većini njegovih tema u centru je – čovjek.
Mehkeka je fotoreporterski put vodio na razne zadatke, bio je u Washingtonu u Bijeloj kući, snimao je Billa Clintona i Franju Tuđmana, bio je u Münchenu, tamo smo zapravo bili skupa, i snimao Vladu Kristla, tog izuzetno karizmatičnog umjetnika čiju je karizmu uspio prenijeti i fotografijama; na ulicama svojeg kvarta Dubrave snimao je slavlje navijača nakon pobjede u utakmici protiv Brazila, neki su od njih bili legli i na tračnice, snimao je ljude koji su bili ili su još u javnom prostoru, gledamo Barbaru Kolar, Josipu Lisac, Rajka Dujmića, Damira Karakaša, Ivana Kožarića… Mnogi su ih snimali, no Mehkek je svojom fotografijom uspio što uspijeva rijetkima – prepoznati portetiranog".
Autorica predgovora posebno naglašava Mehkekov sjajan osjećaj za boju, što "je vidljivo kada snima noću Hendrixov most, psa među automobilima, centar Zagreba, odsjaj na pločniku na kišni dan, pefromans Dalibora Martinisa u MSU kada je umjetnik spalio automobil. Kad snima u polusjeni glumca Radu Šerbedžiju, u prvi se plan nameće kompozicija. Gotovo je monokromna i fotografija Bona Voxa. Kad snima slučajni pogled vojnika na svečanosti posvećenoj preminulom kolegi i prijatelju, pokazuje svoj osjećaj za trenutak. Kad snima čovjeka uz Jarunsko jezero, u tankim kupaćim gaćicama, prepoznajem i estetiku Martina Paara. Snima motor koji se zabio u automobil".
Ističe i njegove sportske fotografije, "bilo da snima Luku Modrića u skoku, potpuno u zraku, kao da nema gravitacije, bilo ragbi ekipu ili dva boksača koji su se jedan drugom unijeli u lice".
Ima među Mehkekovim radovima i onih, piše, Patricia Kiš Terbovc koje će u nama izazvati nostalgiju, primjerice, fotografija prosvjednika koji se u žaru onodobnog prosvjeda bacio pod tramvaj, no tramvaj kakav je nekada izgledao ili prizor postarije gospođe ispred drvene kuće, ona je netom oprala kosu, udovica je, žmiri, skupila je ruke, njezina je bol gotovo pa opipljiva, sjajan je trenutak socijalne fotografije.
Ipak, od svega, ono što bi trebalo biti zasebno u opusu Gorana Mehkeka, navodi nadalje, to je politička fotografija, gdje, smatra, teško da mu ima premca.
"Trenutak u kojemu su iz profila, sa crnim šeširima, snimljeni Franjo Tuđman i Vladimir Šeks, gledaju jedan u drugoga, sve im je jasno u tom trenutku. Trenutak kada je Zoran Milanović isplazio jezik. Trenutak slavlja HDZ-a u zagrebačkom muzeju, u prvom je planu čaša u zraku, nekako sam stekla dojam da mu je to intimno jedna od dražih fotografija… Trenutak kad danas pokojni gradonačelnik Zagreba Milan Bandić grli konja, Anka Mrak Taritaš, bivša ministrica, popravlja frizuru, u ogledalu se vide Andej Plenković i Milorad Pupovac. To su fotografije sa zadataka. Rjeđe su one koje snima usput. Jednom je, na putu prema Saboru, snimio zabundanu prolaznicu kako se bori sa snijegom i vjetrom, koji joj podižu kaput, poput prizora sa platna slikara iz doba romantizma. I za tu fotografiju je dobio nagradu. Sličnog je profila žena u crvenoj ljetnoj haljini i japankama, nemoćna pred kišom, kišobran je već potrgalo nevrijeme".
Goran Mehkek rođen je 1967. godine u Zagrebu. Fotografijom se bavi od 18. godine. Od 1993. godine zaposlen je u Večernjem listu kao fotoreporter. Od 1998. godine zaposlen je u Jutarnjem listu. Fotografskoj agenciji Cropix pristupio je 2007. godine. Izlagao je na više skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Od brojnih nagrada i priznanja koje je dobio za svoj rad treba istaknuti Grand prix Zagreb Salona 2004. godine. Proglašen je i fotoreporterom 2014. godine po izboru Fotoreportera Hrvatske.
Izložba se može razgledati do 21. studenoga 2024., radnim danom od 10 do 20 sati. Ulaz je slobodan.Više o izložbi možete saznati ovdje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....