VEDRAN PETEH/CROPIX
FILMSKI USPJEH

Zagrebačka producentica s dva filma u Cannesu: ‘Nikad ne znate gdje ćete naići na dobru ideju‘

Zagrebačka producentica Anita Juka otkriva kako je pronašla scenarije i s kojim se teškoćama suočavala na snimanju dvaju filmova - ‘Vizija leptira’ i ‘Dani suše’ - oba uvrštena u program najvažnijeg europskog filmskog festivala

Zagrebačka producentica Anita Juka otkriva kako je pronašla scenarije i s kojim se teškoćama suočavala na snimanju dvaju filmova - ‘Vizija leptira’ i ‘Dani suše’ - oba uvrštena u program najvažnijeg europskog filmskog festivala

Azurna obala i ove će godine, od 17. do 28. svibnja, biti centar filmskog svijeta. Među najprestižnijim naslovima koji će biti prikazani u Cannesu, od djela renomiranih redatelja poput Davida Cronenberga i Park Chan-wooka do holivudskih spektakala “Elvis” i “Top Gun: Maverick”, naći će se i dva filma hrvatske producentice Anite Juke.

Direktorica producentske kuće 4 Film predstavlja drame “Vizija leptira” u režiji ukrajinskog debitanta Maksima Nakonečnija i “Dani suše” turskog veterana Emina Alpera. Oba filma uvrštena su u službeni program Cannesa te će se natjecati u sekciji Izvjestan pogled (Un certain regard), u kojoj je redatelj Dalibor Matanić osvojio Nagradu žirija s filmom “Zvizdan”.

image

Anita Juka - hrvatska producentica s dva filma u Cannesu

VEDRAN PETEH/CROPIX

- Nikad ne znate gdje ćete naići na dobru ideju za film. Tako je i Laura Sinovčić, moja kolegica iz ureda, prije nekoliko godina na radionici Eurodoc upoznala mladog ukrajinskog redatelja Maksima Nakonečnija. Nedugo nakon tog susreta poslao nam je scenarij za svoj debitantski film, radnog naslova “Spas”, i oduševile smo se. Drama o borbi s PTSP-om ukrajinske vojnikinje, operaterke ratnog drona koju su ruski vojnici zarobili, mučili i silovali, oduzima dah svojim pripovjednim stilom, dramaturškim zapletom i snažnim ženskim likom - govori Juka, inače diplomirana pravnica koju je strast prema filmovima odvela na posve drukčiji profesionalni put.

ČITAJTE I: Film Darije Lorenci Flatz među svjetskom elitom u Cannesu: Ovo je za naše ukrajinske prijatelje

Tema “Vizije leptira”, na žalost, iznimno je aktualna. Iako je redatelj s koscenaristicom Irinom Tsilik priču napisao potaknut događajima iz 2014., kad je Rusija okupirala Krim, trenutačna invazija na Ukrajinu dala je filmu dodatni sloj intrige. No to ne znači da je film u program uvršten samo zbog tematike ukrajinsko-ruskog sukoba.

image

Scena iz filma 'Vizija leptira'

ANASTASIA VLASOVA

- Ove ćemo godine prikazati “Viziju leptira”, debi Maksima Nakonečnija, isključivo zato što je riječ o vrlo dobrom djelu. Ne uzimamo film da bismo nekome udovoljili - izjavio je umjetnički ravnatelj festivala Thierry Fremaux u razgovoru za časopis Variety.

Kanski pečat kvalitete producentici Juki još je draži jer dolazi nakon vrlo izazovnog produkcijskog puta. Naime, film je sniman krajem 2020. na vrhuncu pandemije koronavirusa, što se osjetilo i na snimanju. Već drugi dan zarazio se redatelj, zbog čega su prekinuli rad na nekoliko tjedana, a kad su se vratili na set, pozitivna je bila i direktorica fotografije.

ČITAJTE I: Holivudski zavodnik Alexander Skarsgård dolazi u Hrvatsku

- Bilo je trenutaka kada smo se pitali hoćemo li ga uopće završiti. No čini mi se da u ovom slučaju vrijedi ona izreka da nakon velikih prepreka dolazi još veći uspjeh - govori zagrebačka producentica o snimanju “Vizije leptira”, u kojoj male, ali bitne uloge imaju i hrvatski glumci Daria Lorenci Flatz i Edvin Liverić. Film je montiran u Zagrebu, uz montažera Ivora Ivezića, asistenticu montaže Doris Dodig i supervizora montaže Vladimira Gojuna. Dovršen je dva tjedna uoči početka rata u Ukrajini, a kad su počele padati prve bombe po Kijevu, ukrajinska producentica zamolila je Juku da preuzme posao oko plasiranja i promocije filma.

image

Hrvatski glumci Edvin Liverić i Daria Lorenci Flatz s redateljem Makismom Nakonečnijem

PRESS

Desetak dana prije službene objave Anita Juka je doznala da će “Vizija leptira” imati premijeru u Cannesu, a dan prije nego što će Fremaux na konferenciji za medije u Parizu predstaviti odabrane filmove, došla je, pak, i potvrda da će imati i drugi naslov na festivalu - “Dane suše” Emina Alpera.

- Turskog producenta upoznala sam na filmskom sajmu u Antaliji. I taj put me privukla priča o ljubavnoj vezi dvojice muškaraca u malom turskom gradu prožetom korupcijom. Bilo je zanimljivo kad smo prijavili film za europski filmski fond Eurimages, a turska predstavnica odbila je glasati za njega kazavši da ne želi da se njezina domovina promovira kroz priču o gay paru. Nevjerojatno je da uvijek postoje birokrati koji žele stati na put umjetnosti - otvoreno govori Juka, ističući hrvatsku ekipu koja je radila na filmu: steadicam operatera Gorana Mećavu, tonskog snimatelja Krešimira Rodića i mikromana Daniela Žuvelu.

image

Scena iz filma 'Dani suše'

PRESS

Iako iza sebe ima gotovo dva desetljeća karijere, u kojoj se ističe drama “Ti mene nosiš” njezine sestre Ivone Juke, premijere u Cannesu doista će biti vrhunac njezinog dosadašnjeg rada, ali tu ne misli stati. Krajem godine na nekom od prestižnih svjetskih festivala trebala bi biti premijera filma “Infinity Pool” Brandona Cronenberga s holivudskim zvijezdama Alexanderom Skarsgårdom i Mijom Goth, čiji je također hrvatski koproducent.

A kada se završe sva slavlja, Juka priprema još jedan projekt. Sa sestrom, redateljicom Ivonom Jukom, kreće u snimanje ratnoga filma, koji bi trebao biti gotov iduće godine.

Linker
26. travanj 2024 00:24