TIKTOK SENZACIJA

Upoznajte misterioznog modnog kritičara Đanija V čije viralne videe obožavaju mladi Hrvati

Osječanin Ivan Ilić modu obožava od malena, a posljednjih osam godina njegove su kritike prisutne na gotovo svim društveno medijskim platformama. Ipak, najveću mu je vidljivost u samo pola godine donio TikTok, gdje njegovi videi o modi broje stotine tisuća pregleda.

Bloger i modni kritičar koji se krije iza pseudonima Đani V na vrijeme je prepoznao prednosti koje kreatorima sadržaja nudi platforma TikTok. Od 2015. godine svoje je znanje i ljubav prema modi iskazivao na različite načine, od blogerskih tekstova do kratkih tweetova i YouTube videa, no tek ga je kratki format TikToka približio široj publici. Danas Đanijevi videi imaju po stotine tisuća pregleda, a pripadnici generacije Z od njega uče kako pravilno izgovoriti imena modnih brendova, doznaju koji skandal trenutačno trese modnu industriju te s nestrpljenjem iščekuju njegove konstruktivne, kratke i jasne osvrte na najnovije modne revije.

A tko je ustvari Đani V? Iako je njegovo lice poznato brojnim korisnicima TikToka, rijetki znaju da se ovaj osebujni bloger ustvari zove Ivan Ilić. 26-godišnji Osječanin student je novinarstva i dugogodišnji zaljubljenik u modu, a internetski nadimak Đani V referenca je na jednog od njegovih omiljenih dizajnera, Giannija Versacea.

image

Mladi Osječanin u Zagrebu studira novinarstvo

VEDRAN PETEH CROPIX

"Nije nikakva velika tajna, ali svoje pravo ime rijetko čujem i koristim otkako sam u Zagrebu. Većina prijatelja i poznanika ovdje mi se već godinama obraća s ‘Đani‘ i uvijek mi bude fascinantno kako se običan username za moju internet personu, bez previše napora prebacio u upotrebu u realnom svijetu", kaže simpatični bloger.

Iako se Đani V na internetu pojavio tek 2015., Ivan Ilić svoju je prvu modnu recenziju objavio par godina ranije. U modu se zaljubio još u osnovnoj školi zahvaljujući Lady Gagi i njezinom stilu, koji mu je otvorio put prema brojnim dizajnerskim imenima.

@djaniv Replying to @;) Evo kako se izgovaraju Hermès, Jacquemus, Margiela i mnogi drugi francuski brendovi #fashion #moda #fashiontok #pronounciation #french #hermes #jacquemus #margiela #givenchy #jpg #fyp ♬ original sound - Đani V

"Tu sam se zaljubio u rad Thierryja Muglera i Giannija Versacea, ali i mnogih drugih. Kasnije se tu pojavio Tumblr koji je u to vrijeme bio izuzetno popularan. Tamo sam s nekih 14 godina, na izuzetno ‘broken englishu‘, objavio svoju prvu recenziju o Muglerovoj kolekciji za jesen 2011. Moda je otprilike tada postala moja omiljena stvar na svijetu i ostalo je, kako bi se reklo, povijest", našalio se Đani.

Od tada je nastavio neumorno upijati modno znanje i promatrati revije iz svih povijesnih razdoblja. O povijesti mode učio je iz rubrika poznatih kritičara tog vremena, poput Andréa Leona Talleyja, Tima Blanksa i Cathy Horyn.

image

Prvu modnu kritiku napisao je s 14 godina

VEDRAN PETEH CROPIX

"Osim anegdotalnog znanja i promatranja pomaže brdo pročitanih knjiga i akademskih radova o povijesti, filozofiji i sociologiji odijevanja i odjeće. Poznavanje opće povijesti, povijesti umjetnosti, ali i književnosti je također izuzetno bitno za potpuno razumijevanje i analiziranje mode. To je svakako konstantan, neprekidan proces. Učenje o modi i njenim beskonačnim formama može stati tek kada stane ona sama. Međutim, kao što znamo, svijet mode nikada ne staje", smatra Đani. Danas se neupitno smatra modnim kritičarem, što je, složit će se mnogi, slabo zastupljena pojava na hrvatskoj modnoj sceni. Vjeruje kako tu izjavu potkrepljuje svojim znanjem i dosadašnjom aktivnošću, ponajviše na TikToku.

"Mislim da u našem medijskom prostoru imamo iskrivljenu sliku o tome što je modna kritika. Kod nas se modnom kritikom naziva nešto što je zapravo kritika nečijeg stila i fizičkog izgleda. Često bez ukusa, na granici s uvredom na račun osobe, a ne na specifični outfit. Fokus se stavlja na to kako osoba izgleda u nečemu, a manje na što točno ta osoba nosi. Općenito je veliki udio populacije kod nas koji ne smatra komentiranje mode kao nešto čime se može ozbiljno i kvalitetno baviti, što je daleko od istine. Još je rjeđe vidjeti bilo kakve recenzije revija. Neovisno o platformi ili mediju, kvalitetne i prave modne kritike imamo u tragovima. Svaka čast pojedincima", ističe Đani.

Pronalaženje pravog formata i platforme za sve ono što želi reći i prokomentirati bio je Đanijev najveći izazov. Nakon što je shvatio da na Twitteru piše čitave nizove o modnom svijetu, odlučio je svoje ideje pretočiti u bolje, duže tekstove i početi s blogom.

"Ipak, mislim da je to bio pogrešan format u pogrešnom trenutku, jer ti tekstovi nisu dobivali dovoljno pažnje i čitanosti, a oduzimali su mi dosta energije. Svejedno, na to gledam kao na još jedno iskustvo u nizu koje me dovelo ovdje gdje sam danas. Ovo što trenutno radim je, po mom mišljenju, pun pogodak i najbolje za teme kojima se bavim", ističe bloger. Svoj je blog u međuvremenu ugasio, a Twitter mu i dalje služi kao svojevrsni javni dnevnik, u kojem svejedno u većini objava piše o modi.

@djaniv Trentutno se događa masovno otkazivanye Kanyea od strane modne industrije #adidas #yeezy #kanyewest #balenciaga #gap #vogue #drama #fashion #moda #news #fyp #ye ♬ original sound - Đani V

"Općenito, moje migriranje s jedne platforme na drugu je po principu metode pokušaja i pogreške. Sada zvuči suludo, no prije sam imao veliku, ma ogromnu averziju od kamere i snimanja. Prošle godine sam rekao samome sebi kako me to nigdje neće dovesti, te sam odlučio pokrenuti YouTube kanal na kojem sam recenzirao tjedne mode. Pregleda na YouTubeu je malo bilo, pa malo nije, a na kraju sam shvatio da će snimanje sadržaja dužeg formata pričekati bolje dane. Zatim me veliki broj prijatelja počeo nagovarati na TikTok, pa sam mu odlučio dati šansu. Moj prvi video tamo je bio meme s popularnim zvukom, a onda sam se odlučio na snimanje ‘ozbiljnog‘ sadržaja kakav sam inače navikao raditi", objašnjava.

Đanijeva se upornost naposljetku isplatila, a njegov je početak na TikToku, kaže, bio sve samo ne težak. Ondje je u svega pola godine sakupio 10 tisuća pratitelja, a taj broj raste iz tjedna u tjedan.

image

Priznaje da sanja o poslu u modnoj industriji

VEDRAN PETEH CROPIX

"Iznenadilo me koliko je brzo i konzistentno rastao broj pregleda i pratitelja. Vjerujem da je to zato što sam uspio pronaći specifičnu nišu koja tad nije bila previše prisutna na našim prostorima. Jednako tako mislim da sam kroz godine na raznim platformama izgradio dobar kredibilitet. Znam o čemu pričam, a ljudi to cijene. Bude mi smiješno, ali redovno dobijem brdo komentara na račun glasa, kako me je ugodno slušati neovisno o čemu pričam. Tim komentarima mi je i dalje teško povjerovati, s obzirom na to da osobno nisam preveliki fan svog glasa", priznaje Đani.

U videima dužine od jedne do tri minute uspijeva reći sve što želi o nekoj temi, bez prevelike rasprave ili dosađivanja publike. Prednost je, kaže, i to što zahtijevaju manje posla s uređivanjem i montažom, a konačni proizvod je jednako kvalitetan, ako ne i kvalitetniji od videa dužeg formata.

"Većina mojih pratitelja je s područja Hrvatske, ali i ostatka regije. Redovno komuniciramo putem komentara, naročito ako imaju dodatna pitanja oko teme nekog TikToka. Drago mi je što sve češće viđam komentare ljudi koji kažu kako ih moda inače ne zanima, ali su naletjeli na moj profil na kojem su saznali puno toga i na posljetku se zainteresirali za svijet mode. Na kraju dana, to i je moja misija - zainteresirati ljude za modu i prikazati kako ona nije neka tamo mitološka i površna stvar", kaže.

Naravno, priznaje i kako osim brojnih prednosti, TikTok donosi i određene izazove.

"Moj najveći izazov, prije svega, je odlučiti se koju temu obraditi, koju reviju komentirati i slično. Htio bih sve odjednom, ali je to jednostavno nemoguće. Tu su i oni standardni izazovi poput komentara korisnika koji se ne slažu s mojim mišljenjem, ali to uvijek pokušam izgladiti konstruktivnom raspravom. Predugo sam na društvenim mrežama da bi me tek tako obeshrabrili neki zlobniji komentari, koji se srećom pojavljuju izuzetno rijetko. Između ostalog, izazov je stati pred kameru, snimiti i urediti video, te ga pustiti na milost i nemilost TikTokovog algoritma koji je svakim danom sve apstraktniji", kaže.

A što Đani radi kad ne komentira modna zbivanja?

"Gledam revije iz ranih devedesetih, razmišljam zašto su Yves Saint Laurentovu kolekciju iz 1971. nazvali ‘skandaloznom‘ ili jadikujem zbog trenutnog stanja u Mugleru. Šalu na stranu, trenutno se bavim učenjem za ispite i iscrpnim istraživanjem za diplomski rad koji, naravno, ima veze s modnim medijima. Osim toga učim talijanski, skupljam gramofonske ploče iz sedamdesetih i obilazim vintage trgovine", otkrio je. Osim strane, prati i domaću modnu scenu, a najteže mu je izdvojiti omiljene dizajnere.

image

Prijatelji su ga nagovorili da umjesto bloganja isproba TikTok

VEDRAN PETEH CROPIX

"Ima ih previše i taj se odgovor mijenja iz sezone u sezonu. Ako mogu, izdvojio bih nekolicinu. Trenutno je moj omiljeni dizajner definitivno Daniel Roseberry u Schiaparelliju, a uz njega bih naveo Pierpaola Picciolija u Valentinu, Johna Galliana u Maison Margieli i Miucciu Pradu. Na domaćoj sceni imamo odlične dizajnere, prvi koji mi padaju na pamet su momci iz KLISABa. Svakako moram izdvojiti mlade nade poput Donovana Pavlekovića, Jelene Geštakovski i njenog brenda Y/Gia, Ire Rumore i Dominika Brandibura", nabrojao je.

Za kraj priznaje kako sanja o poslu u modnoj industriji, a kaže kako istovremeno radi na tome da svoje snove i ostvari.

"Ne vjerujem da postoji verzija budućnosti u kojoj se na neki način ne bavim modom, bilo u novinarskom, akademskom ili nekom drugom poslovnom smislu. To je jednostavno moj poziv u ovom životu. Svakako planiram nastaviti s TikTokom u dosadašnjem tempu i vidjeti gdje će me to odvesti. Ostale, veće planove u bliskoj i dalekoj budućnost ću zadržati za sebe, da se ne ureknem", kaže kroz smijeh.

image

Najsretniji je kad mu pratitelji kažu da su zbog njega zavoljeli modu

VEDRAN PETEH CROPIX
Linker
17. travanj 2024 10:34