Ekskluzivno za Gloriju

Heather Mills: ‘Našu vegansku maskaru htio je licencirati Chanel, ali želim da moja kozmetika bude pristupačna većini ljudi‘

Hrvatska je samo jedna od četiri zemlje u svijetu koja u prodaji ima Be At One, liniju dekorativne kozmetike koja je u potpunosti veganska i cruelty free, a nastala je u jednoj od kompanija Heather Mills.

Heather Mills već je poznata gošća u Zagrebu, nakon svog ogromnog humanitarnog angažmana tijekom rata devedesetih godina, ova britanska filantropistica i aktivistica u našu zemlju vraćala se uglavnom kako bi podržala rad udruga koje se bave zaštitom životinja.

Heather je postala veganka zbog traumatične ozljede i gubitka noge. Nakon što se uvjerila da joj je prehrana bazirana isključivo na bilju spasila kost od infekcije svoj je život posvetila tome da vegansku hranu i proizvode dovede do što većeg broja ljudi. Sada je, kaže, napokon uspjela proizvesti cruelty free i potpuno vegansku kozmetiku, a novi make-up brand nazvala je - Be At One.

image
TOMISLAV KRISTO CROPIX

"Bilo mi je bitno da je kvalitetna, ali i da ostane po pristupačnim cijenama. U početnu proizvodnju uložili smo mnogo novca, a za našu maskaru zainteresirao se i Chanel. No, nisam željela dopustiti da tako ekskluzivan brand licencira našu kozmetiku i na taj joj način povisi cijenu. Meni je važno da cjenovno budemo pristupačni većem broju ljudi jer želim da si svi mogu priuštiti veganske proizvode. Ali lijepo je znati da i Chanel ocjenjuje našu kozmetiku kvalitetnom", objašnjava Heather Mills koja je prve primjerke svoje make-up linije u Hrvatskoj predstavila upravo svojim prijateljima iz udruge Prijatelji životinja.

Došla bi i ranije, kaže, ali zbog covida je putovanje bilo otežano. Kolekcija se sastoji od esencijalnih proizvoda koji su dovoljni za potpuno šminkanje lica - tonirana krema, korektor, maskara, sjenila, olovke za oči i obrve, sjajila, dvije nijanse ruža i rumenila.

image
TOMISLAV KRISTO CROPIX

"Naravno da odmah hoćeš napraviti ogromnu paletu sa svim bojama, ali idemo korak po korak. Prva nam je želja da ljudi saznaju za nas, a kasnije ćemo širiti ponudu", kazala je Heather i dodala da se svi proizvodi mogu međusobno blendati i time dobiti željena nijansa. U Hrvatskoj će njena kozmetika, baš kao i u Sloveniji, Austriji i Njemačkoj biti dostupna u Muller drogerijama.

Heather Mills svjetskoj javnosti postala je najpoznatija po svom braku sa sirom Paulom McCartneyem koji je trajao od 2002. do 2008., kao i po burnoj brakorazvodnoj parnici. Par ima jednu kćer, Beatrice Milly McCartney, koja je sada već 18-godišnja djevojka.

Kao i svaka ponosna majka Heather ju je na ekskluzivnom druženju spomenula, no detalje o privatnom životu nije htjela iznositi.

"Moja kći, sada zdrava i velika 18-godišnjakinja veganka je cijeli život", sa smiješkom je rekla. Na pitanje zar kćer nije nikad probala meso ili sir, odgovara - nije! "Nije imala potrebe, mama joj je kuhala finu hranu, sjećam se da bi joj prijatelji dolazili na rođendane, ja bih im spremala veganske hot-dogove, veganske hamburgere... Bili su oduševljeni, kasnije su joj rekli kako baš fino kuham. Nikada im nisam rekla da to u stvari nije bilo meso", objašnjava zašto njenoj kćeri nikada nije nedostajala hrana bazirana na mesu i životinjskom porijeklu.

image
TOMISLAV KRISTO CROPIX

"Ne volim kada slavne osobe guraju svoju djecu pred fotoaparate i djeca im postanu nesretna", objašnjava Heather. Pitanje o slavnom bivšem suprugu također je diplomatski izbjegla - ne govori o privatnom životu jer to skreće pozornost s misije koju ima i onoga što radi s populariziranjem veganske hrane.

"U prijateljskim smo odnosima", kazala je Heather kratko i natuknula da bi 14 godina nakon razvoda od McCartheya to jedino moglo biti i normalno.

image
HAYDN WEST/PA IMAGES/PROFIMEDIA

Iz protesta do velike industrije

Svoju misiju u jednom trenu života 'prebacila' je iz aktivizma i prosvjedovanja na ulicama u proizvodnju i dogovor s velikim industrijama. Heather Mills danas ima devet različitih kompanija koje se bave proizvodnjom hrane na potpuno biljnoj bazi, a koja zamjenjuje one životinjskog porijekla - sir, mlijeko, meso, pa čak i omega 3 kiseline koje dobivaju iz algi (istih onih koje jedu ribe kako bi bile pune omega-3 kiselina).

"Prije 30 godina mi smo bili luđaci, a sada smo mi cool ekipa. To se potpuno promijenilo, sada je to pokret, a ne trend. Najveći motivator je novac, velike kompanije shvaćaju da im je jeftinije proizvoditi vegansku hranu, od one životinjskog porijekla. Ali najvažnije je da hrana bude ukusna. Kad ljudi prestanu jesti meso i ribu, sir je najveći problem. Zapravo su vegetarijanci koji još jedu mliječne proizvode, najveća skupina koja treba napraviti korak. Sir je opijat, ovisan si o njemu, kao o šećeru", objašnjava Heather.

Potvrdu da je uspjela u tome vidi u tome da britanski mliječni divovi sada već prodaju više veganskih sireva narezanih na kriške, nego mliječnih, a i veliki fast food lanac stavlja ih na svoje pizze. Kaže, više nisu neprijatelji industriji, nego saveznici.

image
*/THE PHOTO ONE/PROFIMEDIA

"Svaka zemlja mijenja se u svojoj brzini. Nove generacije, dok god imate zamjenu za meso, sir i ribu. Ljudi sada žele kuhati jela koja su istovjetna onim mesnima. U Italiji sam imala kulinarski show u kojem sam učila chefove iz restorana s Michelinovim zvjezdicama da rade veganski Chorizo (vrsta kobasice od svinjskog mesa). Nisam mogla vjerovati, kad god bih došla u restoran s Michelinovim zvjezdicama, dali bi mi povrće ili voće. Htjela sam nešto kreativno. Tako sam došla na ideju da podučavam chefove. Kako možeš biti Michelinov chef, ako ne znaš napraviti dobar veganski obrok?", opisuje Heather.

Educirala je i chefove

Primijetila je promjenu u svijesti profesionalnih chefova, baš kao i kod ljudi koji vode velike industrije. "Sjećam se da sam razgovarala s Gordonom Ramseyem 2010. kad sam nastupala u 'Plesu na ledu', kao i njegov žena. Mislio je da su vegani luđaci, kao i Jamie Oliver u jednom trenu. A sada svi govore o veganskoj prehrani", dodala je. Svoje kompanije upregnula je u lobiranje i širenje veganske prehrane i etičnih načina proizvodnje, kaže kako od njih ne zarađuje. Svu zaradu vraća natrag u pronalazak novih inovacija, ona živi od nekretnina.

U Hrvatsku se vraća još od devedesetih, kaže dolazila je dva puta godišnje prije pandemije. Zagreb i ostatak zemlje pamti po dva velika ekstrema.

image
TOMISLAV KRISTO CROPIX

"Jedan je kada sam radila tu tijekom rata. Vidjela sam koliko su ljudi snažni, ujedinjuju se kao zajednica, kad radite u takvim ekstremnim uvjetima, vidite najbolje i najgore u ljudima. To mi je ostalo kao jako snažno sjećanje. S druge strane, ovdje sam se i jako lijepo zabavila, odmarala na otocima, skijala... Lijepa strana života. Hrvatska je kao zemlja predivna. A jezik, jako mi se sviđa, jako je pjevan. Pokušavam naučiti njemački, ali je jako težak", nasmijala se i napravila grimasu. Zatim je krenula nabrajati što sve zna - uz klasične pozdrave, zna i sve brojeve. "Malo pivo", izrekla je na tečnom hrvatskom i dodala da su to bitne stvari, nasmijavši sve.

Linker
23. travanj 2024 09:58