DAMA I ZVIJER

The Lady In The Car: Hrvatica kojoj je ljubav prema brzinama zapisana u genima

Iako je Opatijka Nensi Perić Terčić strastvena vozačica ‘bijesnih‘ automobila, te ona i suprug Rajmond i drugima nude mogućnost vožnje u luksuznim jurilicama iz njihove kolekcije, u svakodnevnom prometu uspijeva obuzdati svoju divlju stranu.

Opatijka Nensi Perić Terčić, koja se na društvenim mrežama predstavlja kao The Lady In The Car, kaže da joj je ljubav prema brzinama zapisana u genima. Njezin tata je u mladosti vozio autoutrke pa je kao mlada stalno bila s njim u garaži, a s mamom, koja također voli jurilice, ima prva iskustva za volanom. U međuvremenu je stekla diplome iz turističkog i sportskog menadžmenta, a sada sa suprugom Rajmondom Terčićem organizira razna događanja na stazi na Grobniku, gdje drži i rekord za najbrži krug u kategoriji vozačica. Na njihovim eventima na Grobniku sudionici mogu voziti vlastite automobile, kao i neke iz flote Nensi i njenog supruga, ali uz instruktore.

Koliko automobila imate?

- Kad ste zaljubljenik u automobile poput supruga i mene, uvijek premalo. Imamo Porsche GT3RS i 911 GTS, Ferrari 488 GTB, Alfa Romeo 4C, Mercedes AMG GTC, a moram izdvojiti i Fiat Pandu 4x4 iz 2000. te Fiat 500R iz 1975. U garaži imamo mjesta za još jednog ljubimca. Sada mi za oko zapinje Porsche 911 Turbo, a suprugu Ferrari 812 GTS. Vidjet ćemo čija će se želja ostvariti.

Što biste rekli onima koji kažu da je vaš posao elitistički?

- Iako je automobilizam skup sport, mi ostvarujemo snove mnogima. Nudimo im mogućnost da sjednu za upravljač super sportskog automobila poput Ferrarija i Porschea, da odvoze nekoliko krugova na stazi te se na nekoliko minuta osjećaju kao vozači Formule 1. Vožnja na stazi je otvorena za svakoga - kako muškarcima, tako i ženama, bez obzira na dob.

image
DARKO TOMAŠ/ CROPIX

Što vam znači brzina, kako biste je definirali?

- Privlači me brzina, ali u sigurnim uvjetima na stazi. Posebno na trkaćim kružnim stazama, jer svoju vještinu mogu dovesti do savršenstva. Kružna staza poput Grobnika dozvoljava vozaču da iz automobila izvuče maksimum, da osjeti svu njegovu snagu. Ondje se juri prosječnom brzinom od 160 km/h, što znači da je maksimalna do 290 km/h. I tako iz kruga u krug. Naleti adrenalina su neopisivi, a sve to zajedno u meni, a i brojnim korisnicima, izaziva neopisivu sreću i zadovoljstvo. No, nije stvar samo u brzini, već i u tehnici vožnje, odnosno fokusu. Puno je toga na što treba obratiti pozornost kako bi se ukrotilo sve konje koji se nalaze ispod haube te odvozilo najbrže vrijeme kruga.

Na što treba posebno pripaziti kad se sjedne za volan sportskog automobila?

- Za odgovor na ovo pitanje imamo event koji je namijenjen "rookie driverima", ali pokušat ću. Prvo na što polažemo pažnju je kako pravilno sjediti u automobilu. Položaj sjedenja mora vam uvijek dati mogućnost dobre i brze reakcije na "neposluh" vozila. Papučica gasa kod sportskih automobila ima puno bržu reakciju od standardnih. Otvaranje gasa uvijek treba pratiti otvaranje kuta volana, jer u protivnom lako "izgubite" automobil. Preporuka je da kod nabavke sportskog vozila prođete barem malu školu vožnje na stazi, da se upoznate s vašim automobilom i da osjetite njegove reakcije u sigurnim uvjetima staze.

Jeste li vi imali nekih nezgoda u posljednje vrijeme?

- Nisam od 18. godine - kad sam mamin auto okrenula na krov. Ta mi se nezgoda dogodila nekoliko dana nakon što sam dobila vozačku dozvolu pa sam brzo shvatila koliko u prometu treba biti oprezan, paziti na sebe jednako kao i na druge. Stoga u svakodnevnom prometu vozim prema propisima, a brzinu ostavljam za stazu.

Vozite li češće vi ili suprug kad ste zajedno u autu?

- Suprug, on je jako loš suvozač.

image

Nensi i suprug Rajmond

DARKO TOMAŠ/ CROPIX

Koji je bio vaš prvi osobni, a koji sportski automobil?

- Osobni je imao znak propetog lavića, a sportski propetog konjića. Riječ je o Peugeotu 308 sa 105 konjskih snaga i Porscheu 911 4GTS s 450 konjskih snaga.

Što sada najčešće vozite?

- Svakodnevno Porsche Cayenne Coupe, a iz užitka Mercedes AMG GTC.

Jeste li ikad osjetili diskriminaciju zato što ste žena?

- Jesam, jer smatra se da je automoto sport rezerviran za muškarce. No, kako sam već dugo u tom svijetu, dečki koji su često na stazi navikli su se na to da vozim i normalno im je vidjeti me kako ih prestižem. Muškarci često ne prihvaćaju moje savjete misleći da nemam iskustva, ali brzo promijene mišljenje.

Kakvi su vam planovi?

- Želim promijeniti stav da je staza rezervirana samo za muškarce, pa se nadam da će moja priča potaknuti više žena da dođu voziti. Već dulje vrijeme radim i na osnivanju kluba ljubiteljica vožnje i automobila, poput Arabian Gazelles iz Dubaija. Cilj mi je okupiti žene koje dijele istu strast kao i ja, da možemo zajedno voziti lijepe automobile, organizirati druženja i putovanja. Muški klubovi tog tipa najčešće su usmjereni na vožnju i automobile, a ja bih voljela da se mi žene okupimo i zbog ljubavi prema modi, dobrim restoranima i vinima. Prema njima gajim jednaku ljubav kao prema automobilima pa mi je jedna od želja obogatiti kolekciju vina koju tajno čuvam.

Linker
05. ožujak 2024 20:52