Putovanje za pamćenje

Maja Grgić okusila je čari Maldiva: Zaljubila se u bijeli pijesak, egzotičnu kuhinju i tropske životinje

Dubrovačka pjevačica dvadeset je dana provela na otoku Landaa Giraavaru, gdje je usred noći jurila gliserom po Indijskom oceanu, ronila s kornjačama te probala sladoled s čilijem, tako ljutom da je plakala dok ga je jela.

Maldivi su otočna država u Indijskom oceanu koja se sastoji od oko 1200 otoka u 26 atola. Dvjestotinjak otoka je stalno naseljeno, ukupno ondje živi oko 340 tisuća stanovnika, a osamdesetak otoka služi isključivo za turizam, po načelu - jedan otok, jedan resort. Glavni grad je Malé, koji ima oko 82.000 stanovnika.

Na Maldive sam došla na poziv makedonskog gitarista Damjana Pejčinoskog. Zbog pandemije smanjen je broj avionskih letova i veze su daleko od idealnih, pa je moje putovanje do otočića Landaa Giraavaru trajalo puna dva dana.

Pogled iz zraka na Malé, glavni grad Maldiva.
MAJA GRGIĆ

Iz Dubrovnika sam odletjela u Zagreb, gdje sam sljedeći let, za Dohu, čekala 24 sata. Do Dohe sam putovala šest sati pa još pet čekala na let za Malé. Isto toliko traje i let, pa kad sam napokon sletjela u zračnu luku i ugledala svoje ime na kartici čovjeka sa širokim osmijehom koji me dočekao u Maléu, već sam zamišljala kako se bacam pod tuš u svom hotelu, navlačim haljinu i japanke pa idem na plažu. Nadala sam se da ću do hotela doći za pola sata leta hidroavionom.

Čitajte i: Avantura po Ekvadoru: Penjanje kroz blato, snijeg i kišu isplatilo se zbog impresivnih pogleda

Vožnja gliserom po mrklom mraku

Možete zamisliti kako sam se osjećala kad me taj čovjek sa širokim osmijehom odveo u lounge bar i objasnio mi kako ću do sljedećeg leta čekati još deset sati. Tko čeka, taj i dočeka, pa sam nakon deset sati sa svojim lokalnim vodičima odlepršala malim avionom do susjednog otočića, gdje su nas smjestili u gliser i odvezli u krajnju destinaciju.

Gliser, pojas za spašavanje, mrkli mrak usred Indijskog oceana koji je tek povremeno osvjetljavalo svjetlo s nekog obližnjeg otočića, valovi i velika brzina, izbrisali su sav moj umor te me natjerali da zabodem nokte u kožni naslon pokraj sebe i izmolim nekoliko Očenaša ne bih li umanjila stres.

Član benda Zoran Conga Jagoridovski...
MAJA GRGIĆ
Pjevačica na mreži iznad mora.

Sa svakim novim valom imala sam osjećaj polijetanja, gubitka ravnoteže te grubog udaranja u betonske površine prilikom neuspjelog pokušaja slijetanja. Ipak, 30 minuta kasnije ugledala sam Damjana i nasmiješene domaćine te napokon odahnula. Iako sam došla s urednim PCR testom, odmah su me odveli na novo testiranje, koje smo ponovili i treći i šesti dan mog boravka na otoku.

Smještaj iz snova

Iako nismo trebali odsjesti u vilama s privatnim plažicama, zahvaljujući koroni i potrebi da budemo što više odvojeni jedni od drugih, okusila sam čari najluksuznijeg smještaja na otoku. Inače noć u takvim vilama stoji između 2000 i 25.000 dolara. Još mi u glavi odzvanja domaćinova rečenica dok mi je predavao ključ vile: “Dobro došli u raj”. Nije pretjerivao, jer sve što sam sljedećih dvadeset sati doživjela opisala bih tom riječi.

Čitajte i: Voditeljica s kćerkicom u Zanzibaru! Predivno prirodno bogatstvo i razarajuće siromaštvo na svakom koraku

Svaki gost ima privatnu plažu ispred svoje vile
MAJA GRGIĆ

Landaa Giraavaru neznatno je veći od Lokruma, dug je otprilike kilometar, a širok oko šesto metara i njime upravlja hotelska grupacija Four Seasons. Puno je zanimljivosti vezanih za otok.

Prekriven je sitnim, bijelim koraljnim pijeskom, ugodnim za ležanje i hodanje, pa cijeli otok možete prijeći bosi.

Za bijeli pijesak zaslužna je riba papagaj, koja se hrani koraljima. Struže ih svojim čvrstim zubima, a ono što ne probavi, izbacuje iz sebe i tako nastaje taj pijesak. Jedna odrasla riba papagaj godišnje ga proizvede i do 380 kilograma.

Vozi se većinom biciklima

Otok Landaa Giraavaru prekriven je bogatom tropskom vegetacijom. Najviše je kokosovih palmi, stabala kruhovca i manga te mnogo orhideja raskošnih boja koje otoku daju bajkovit izgled. Prosječna nadmorska visina Maldiva je samo 1,2, a najveća oko 2,5 metra. Nisam o tome razmišljala sve dok nisam doživjela dvodnevni pljusak zbog kojeg mi se činilo da se more popelo do mojeg balkona pa sam već počela razmišljati - što ako more nastavi rasti, kako se izvući...

Gosti se mogu služiti biciklima koji stoje ispred svake vile.
MAJA GRGIĆ

Glavno prijevozno sredstvo su bicikli, koji se mogu vidjeti ispred svake vile, te golf-vozila koja su nam bila na usluzi u svakom trenutku. Inače, na cijelim Maldivima samo je petnaestak kilometara asfaltiranih cesta.

Susret s morskim psima

Posebno je iskustvo roniti u kristalno čistom moru prepunom života. Otišla sam s društvom na ronjenje do obližnjeg otoka, naravno pod nadzorom instruktora, gdje sam vidjela čak sedam kornjača koje su se mirno i bez straha kretale ispod nas te mnoštvo riba različitih veličina, boja i oblika.

Nedaleko od obale može se roniti blizu kornjača.
-/ARDEA/PROFIMEDIA

Instruktorice su nam rekle da ćemo, bude li sreće, vidjeti i morske pse, koji su jako plahi i sramežljivi te se rijetko pojave u ljudskoj blizini. A iako se tada nisu pojavili, kasnije sam vidjela morske pse lemon, i to sa sigurne udaljenosti. Naime, jedna od turističkih atrakcija je hranjenje morskih pasa. Hranu im daju djelatnici resorta, i to svake večeri u isto vrijeme, pa ih možete gledati u plićaku dok ležite na mreži iznad mora s koktelom u ruci.

Vjenčanje usred mora

Zanimljiva mi je bila i kapelica usred mora. Služi za vjenčanja, jer mnogi mladi parovi odlučuju stupiti u brak upravo na romantičnim Maldivima, odjeveni u lagane svilene ili lanene odore, ukrašeni tropskim cvijećem... Do nje se s plaže dolazi čamcima, s plesačima koji izvode bodu beru, tradicionalni maldivski ples.

Maja Grgić na plaži - u pozadini se vidi kapelica za vjenčanja.
MAJA GRGIĆ

Kapelica ima stakleni pod pa imate osjećaj da lebdite iznad mora. Obred se odvija na tradicionalan način, mladenci potpisuju vjenčanu potvrdu, režu tortu i nazdravljaju šampanjcem te zajedno zasade palmu u znak ljubavi i zajedničkog života.

Čitajte i: Avantura u luksuznom Dubaiju: Jahanje na devi, vožnja u najbržem liftu na svijetu i slasni zalogaji

Hrana prepuna neobičnih okusa

Bogata gastronomija spoj je indijskih i arapskih utjecaja. Hrana je izrazito ljuta, ali je u hotelskim restoranima prilagođena turistima, tako da sam svaki dan mogla birati između talijanske, japanske i kontinentalne azijske kuhinje, a ljubazni kuhari nerijetko će vam udovoljiti i jelom koje ste poželjeli iako ono nije u ponudi.

U resortu možete birati između europske i orijentalne kuhinje.
MAJA GRGIĆ

Ljuta tradicionalna jela možete pak probati prilikom velikih događanja, poput proslave Božića, kada domaćini na plaži postave štandove s hranom iz svih krajeva svijeta, ali i domaće zalogaje.

Stablo kruhovca.
MAJA GRGIĆ

Tada sam imala priliku kušati i čokoladni sladoled s čilijem. Suze su mi išle na oči, ali sam izdržala do kraja... Sve ovo uspjela sam saznati, okusiti i doživjeti u pauzama našeg vrlo gustog rasporeda, između većih i manjih koncerata. Naime, na Maldivima me dočekala vrhunska ekipa makedonskih glazbenika, tako da je moj boravak bio ispunjen srećom i zadovoljstvom.

Maja Grgić na nastupu s bendom makedonskog
gitarista Damjana Pejčinoskog.
MAJA GRGIĆ

RITAM SUNCA: Maldivi su blizu ekvatora pa sunce uvijek izlazi u šest, a zalazi dvanaest sati kasnije.

KLIMA: Ovdje postoje samo dvije sezone - kišna zimska i suha ljetna. Prosječna dnevna temperatura je oko 31 stupanj, a noćna oko 25. Zrak je ljepljiv i vlažan jer je prosječna vlaga 80 posto.

VODA: Na otocima nema rijeka ni potoka, tako da se sva pitka voda dobiva desalinizacijom.