PROVOD NA OBALI SUNCA

Gdje zabava traje od jutra od mraka: Voditeljica Valentina Miletić posjetila luksuznu španjolsku party destinaciju

Unatoč peripetijama oko covid putovnice, splitska radijska voditeljica Valentina Miletić provela je odmor iz snova u luksuznoj španjolskoj party destinaciji gdje zabava traje od jutra do mraka, a povijesne građevine mame na razgledavanje.

S prijateljicom Jakicom Milić išla sam na petodnevni odmor, a s obzirom na to da posljednjih više od godinu dana gotovo da i nije bilo noćnih izlazaka, odlučile smo se za jednu pravu “party” destinaciju.

Marbella je meka zabave, onamo se dolazi gotovo isključivo u noćne provode, na luksuzne večere i prekrasne plaže. Mnogo je restorana s Michelinovim zvjezdicama, marina s luksuznim jahtama, golf-terena i dizajnerskih butika, ali i renesansnih palača, kao i ostataka rimskih vila.

Čitajte i: Zadar je uvijek dobra ideja: Slavko Sobin nije odolio popularnom kupalištu o kojem je pisao i Vogue

Prve laste

Nas smo dvije bile među prvim putnicima koji su se onamo uputili Ryanairom iz Zagreba, s obzirom na to da je taj avioprijevoznik tek uveo liniju iz naše metropole. Išle smo preko Milana za Malagu, koja je oko 40 minuta udaljena od Marbelle taksijem, a cijene su gotovo iste kao i kod nas.

UMarbelli ćete posvuda naći odlične dućane sa sandalama.

S plaže na planinarenje

Iznad Marbelle se uzdiže La Concha, dio planinskog lanca Sierra Blanca, s najvišim vrhom od 1200 metara. Do njega se dolazi za oko četiri sata hoda, a pogled se pruža sve do Maroka.

Muke na granici

Iako sam cijepljena s dvije doze, imam i covid putovnicu, u Italiji to tada nije ništa značilo. Morale smo napraviti brzi antigenski test na aerodromu i popuniti nekoliko formulara. Najmanje problema imale smo na ulasku u Španjolsku jer su oni već tada prihvaćali covid putovnice. Budući da smo se doma vraćale preko Londona, nastao je pravi kaos - unatoč covid putovnici morale smo se testirati brzim antigenskim testovima, kojih je tri sata prije našeg leta nestalo, a PCR bismo morale čekati 12 sati pa smo požurile u privatnu polikliniku raditi test i onda jedva stigle na avion. Sve u svemu, ako želite putovati, naoružajte se strpljenjem i budite spremni na hrpu formulara.

Iznad Marbelle se uzdiže La Concha.

Poput Splita

Marbella nije velik grad, ot­­prilike veličine Splita, ima oko 150 tisuća stanovnika, što je velika prednost jer se svugdje može taksijem relativno povoljno. Naš je apartman bio u luci Las Mariposas, u kojoj je najviše apartmana za najam i vrlo je blizu svemu što smo htjele vidjeti.

Čitajte i: Po dobru fotku na hrvatsku obalu! Ovo su domaće lokacije koje na Instagramu privlače najviše pozornosti

Poluprazne plaže

Grad je uređen u maurskom, andaluzijskom stilu, s puno zelenila, cvijeća i palmi, ulice su kamene i izuzetno je sve fotogenično. Pješčanih plaža ima zaista puno, više od 20, a mi smo bile te sreće da su još poluprazne. Jedna od ljepših je Playa del Alicante, koja je čak malo “mirnija” od ostalih, više je za obitelji s djecom.

Blizu nje je najpoznatija španjolska marina Puerto Banús, okružena luksuznim zdanjima, a pogled na jahte koje ondje uplovljavaju oduzima dah. Sve je ovdje puno dizajnerskih dućana, nevjerojatnih restorana i, naravno, odličnih mjesta za zabavu. Najpoznatije plaže ne samo u Španjolskoj već i u cijeloj Europi su Playa Padre i Nicky Beach, a osim što su melem za oči, ondje smo se i najbolje zabavljale.

Kafići otvoreni do ponoći

Ljudi su pristupačni, južnjački temperamentni i druželjubivi.
SHUTTERSTOCK/PROFIMEDIA

Klubovi ondje rade do dva ujutro, na ulazu u klub morale smo staviti masku, na plesnom podiju je nismo imale, ali do toaleta ili pri izlasku iz kluba opet se moraju staviti. Ništa striktno, otprilike kao što bi i kod nas trebalo. Sve terase kafića i restorana rade do ponoći, na većini mjesta treba prije dolaska rezervirati stol jer paze da ipak ne bude prevelika gužva.

Zabranjeno snimanje

Od klubova su nam se najviše svidjeli Nao Pool, gdje smo bile na dnevnoj zabavi od dva popodne do devet navečer, te obližnji Olivia Valere, jedan od najljepših kojeg sam u životu vidjela. Izgleda kao palača, a zanimljivo je što na ulazu dobijete naljepnicu na kameru od mobitela jer ne smijete ništa snimati - mada smo mi pokušavale. Noćni izlasci prilično su skupi, potroši se duplo više nego kod nas, a zanimljivo je da se nakon dva sata iza ponoći, kada se zatvaraju klubovi u centru, zabava nastavlja na periferiji grada, u vilama udaljenim petnaestak minuta vožnje automobilom od centra. Tamo u golemim hacijendama možete nastaviti partijati, i to - potpuno legalno.

Čitajte i: Putopis Mije Dimšić iz Budimpešte: ‘Jedva sam dočekala da sjednem u auto i prijeđem granicu‘

Andaluzija je poznata po cipelama i u Marbelli ćete posvuda naći odlične dućane sa sandalama, espadrilama ili cipelama od brušene kože, koje izgledaju staromodno, ali su sada opet u trendu.

Trg naranči

Marbella ima ponešto i za one koji žele u obilazak znamenitosti, a mi smo se zaista oduševile džamijom kralja Abdula Aziza, koja je ime dobila po prvom monarhu Saudijske Arabije, a dovršena je 1981. i jedna je od prvih španjolskih džamija sagrađenih u moderno doba. Najpoznatija povijesna znamenitost Marbelle je prekrasna renesansna i barokna crkva dovršena sredinom 18. stoljeća, Iglesia de la Encarnación. U starom je dijelu grada najpoznatiji trg Plaza de los Naranjos, prepun restorana s vrtovima i prekrasnim stablima naranče. Najpoznatija šetnica je Avenida del Mar, avenija prepuna palmi, s pedantno obrubljenim živicama.

Cjene u restoranima osjetno su veće nego kod nas.

Skupi restorani, jeftini dućani

Kad idem na put, volim isprobavati domaće specijalitete, a tako je bilo i ovdje. Njihovi su tapasi i tacosi zaista drugačiji, bogatiji i finiji, u kombinacijama s ribom i mesom, a svakako treba probati i espetos, odnosno sardele pečene na štapićima od bambusa, i gazpacho, hladnu juhu od krastavca, rajčice i češnjaka. Budući da sam u posljednje vrijeme više pobornik ribe nego mesa, probala sam gotovo sve riblje kombinacije. Na ulicama imaju jako puno zdravih varijanti brze hrane, što me oduševilo, a posebno sam uživala u avocado tostu i smoothiejima od nekoliko vrsta svježeg voća. Cijene u restoranima osjetno su veće nego kod nas, ali u dućanima im je hrana čak i jeftinija.

Hedonizam nakon teške godine

Ljudi su pristupačni, južnjački temperamentni i druželjubivi, pomoći će na svakom koraku i puno su otvoreniji nego u drugim dijelovima Španjolske u kojima sam bila, recimo Madridu. Nismo previše hodale, jer smo kasno stajale, ručale, otišle bismo na plažu i poslije u izlazak. Bio je ovo odmor u pravom smislu riječi, a iako katkad preferiram obilaske znamenitosti i učenje iz putovanja, ovaj put mi je, nakon teške godine, hedonizam bio zaista najbolji način za punjenje baterija.