Zanimalo nas je kakve automobile žene najradije biraju, je li im važnija potrošnja, dodatna oprema ili dizajn, razmišljaju li o troškovima održavanja, povode li se za trendovima i brendovima, postoje li uopće “ženski automobili”... Gloria je zato provela anketu, a rezultati su pomalo iznenađujući.
Na pitanje o najdražoj klasi automobila, više od trećine ispitanica izjasnilo se za SUV, na drugom su mjestu kompakti srednje klase, mali gradski automobili su na trećem, a tek iza njih limuzine i na kraju karavani. Pri izboru novog automobila ženama je najvažnija veličina, prostranost i komoditet, pa dizajn te tehničke karakteristike poput jačine motora, a na neslavnom zadnjem mjestu završila je sigurnost.
Što se tiče opremljenosti automobila, najviše žena bira onaj s opremom koja im je najpotrebnija, njih gotovo 80 posto. Daleko ispod nalazi se model s luksuznim paketom, koji bira manje od dvadeset posto ispitanica, dok se za temeljni, najsiromašniji model odlučilo oko pet posto anketiranih. Od svega što je dostupno u ponudi žene na prvo mjesto stavljaju senzor za parkiranje i navigaciju, a zračni jastuci i pomoć u vožnji su na drugome mjestu. Interijer i udobnost - dakle materijali, ukrasi i mogućnost podešavanja svjetala - idu iza toga, a tek na zadnjem mjestu je ono što se u posljednje vrijeme naziva “infotainment” - dakle audiosustav i putno računalo, mogućnosti povezivanja s mobitelom... Zanimljivo, za čak šezdesetak posto ispitanica troškovi održavanja nisu bitni pri kupnji automobila, no za njih oko 30 posto iznimno su važni.
Što se tiče reputacije brenda, polovica ispitanih žena tvrdi on nije presudan, ali da može utjecati na njihovu odluku. Trećini je brend od iznimne važnosti, a samo oko deset posto odgovorilo je da im ne igra nikakvu ulogu. Postavili smo i pitanje koliko dugo biraju novi automobil, a većina je odgovorila da imaju svoj uži izbor te se odluka svodi na cijenu. Oko 40 posto dugo istražuje i uspoređuje sve mogućnosti, a oko 15 posto odluku donosi s partnerom pa proces traje dok se njih dvoje ne usuglase.