ANGELA WEISS AFP
Sporo, ali dostižno

Meghan se oglasila nakon povijesne pobjede: ‘Ovo se tiče cijele zajednice, na mom mjestu mogli su se naći drugi‘

Tri godine nakon što je podnijela tužbu protiv izdavača tjednika ‘Mail on Sunday‘ te portala ‘Mail Online‘ jer su objavili dijelove njezinog rukom pisanog pisma ocu Thomasu Markleu, Žalbeni sud u Londonu presudio je u njezinu korist čime se pravni postupak, nakon utvrđivanja naknade štete, privodi kraju.

Nakon što je cijeli svijet prenio vijest o pobjedi vojvotkinje od Sussexa u sudskom sporu s britanskim tabloidima, ona se i oglasila. Trogodišnjem sudskom postupku što ga je Meghan Markle, pokrenula protiv Associated Newspapersa, izdavača britanskog “Mail on Sunday” i “Mail Online” jer su objavili dijelove njezinog privatnog pisma ocu, došao je kraj. Žalbeni sud u Londonu presudio je u četvrtak ujutro u njezinu korist i vratio predmet Visokom sudu u Londonu radi utvrđivanja štete.

"Ovo nije samo moja pobjeda. Odnosi se na sve koji su se bojali zauzeti za ono što je ispravno. Svjesna sam da je ovdje riječ o presedanu, ali mislim kako je najvažnije da smo sada, kao zajednica, dovoljno hrabri preoblikovati industriju tabloida koja profitira od laži i boli", stoji u njezinoj izjavi.

image

Meghan je prije tri godine podigla tužbu.

BACKGRID UK/PROFIMEDIA

Magazin “People” piše kako Meghan (40), osim znatne financijske nadoknade, sada može očekivati i otprije zatraženu javnu ispriku na naslovnici tjednika “Mail on Sunday” te na početnoj stranici portala “Mail Online”.

Zašto je pisala ocu?

Isprva se činilo da bi moćan izdavač mogao odnijeti pobjedu u žalbenom procesu. Tijekom saslušanja prošlog mjeseca predočili su nove dokaze: istup novog svjedoka Jasona Knaufa, bivšeg tajnika za odnose s javnošću princa Harryja i Meghan, vojvotkinje od Sussexa. Tim potezom nadali su se poništiti raniju presudu na Visokom sudu u Londonu dnesenu 11. veljače ove godine u korist Meghan te vratiti predmet na ponovno suđenje. U žalbenom podnesku dostavili su, naime, SMS poruke i e-mailove Meghan i bivšeg tajnika. Komunicirali su zbog njezine namjere napisati Thomasu Markleu pismo nakon što je 2018., uoči Harryjevog i njezinog velikog dana, dao sporni intervju i odbio doći na njihovo vjenčanje. U skladu s pravilima na dvoru, o svojoj namjeri obavijestila je Knaufa.

Čitajte i: Velika pobjeda Meghan Markle protiv tabloida! Britanski sud presudio u njezinu korist: ‘Njihov jedini cilj je profit‘

"Želim to učiniti zato što vidim koliko H pati. Čak i nakon tjedan dana s tatom (princem Charlesom) i beskrajnog objašnjavanja situacije, čini se da njegova obitelj zaboravlja kontekst slučaja. Stalno se vraćaju na ideju: “Ne može li otići vidjeti ga i zaustaviti ovo?” Oni u osnovi ne razumiju o čemu se tu radi pa se nadam da će H, napišem li pismo, barem moći reći svojoj obitelji:”Evo, napisala mu je pismo, a on se nije promijenio”. Pismom ga želim zaštititi, iako je malo vjerojatno da će nas moj otac nakon toga ostaviti na miru", stoji u korespodenciji s tajnikom.

image

Princ Harry i Meghan Markle grade život u SAD-u.

BRYAN R. SMITH AFP

U žalbenom postupku bila je posebno važna njezina rečenica:"Sve što sam sastavila napisano je imajući u vidu mogućnost da bi pismo moglo procuriti stoga sam pomno birala riječi”. Njome je izdavač htio dokazati da je Meghan bila svjesna da će pismo biti objavljeno pa samim tim njezina tužba nema smisla. Tim više što je Meghan sve što je (pismeno) dogovarala s bivšim tajnikom trebala dostaviti sudu, ali to nije učinila.

Autorska prava

"Nisam imala apsolutno nikakvu želju ili namjeru obmanuti optuženika ili sud", naknadno se ispričala.

U prvoj presudi u veljači stoji da je” Mail on Sunday” prekršio Meghaninu privatnost objavivši u veljači 2019. pet članaka s dijelovima njenog rukom pisanog pisma Thomasu Markleu. Također se navodi da je "Mail on Sunday" prekršio Meghanina autorska prava objavljivanjem izvadaka iz njenog pisma ocu nakon vjenčanja s princem Harryjem. Na sudu se, naime, povela riječ i o njezinim autorskim pravima na pismo što je izdavač pokušao osporiti.

image

Meghan Markle konačno je dočekala presudu protiv britanskih tabloda.

ANGELA WEISS AFP

Žalbeni sud uvažio je 2. prosinca njezinu ispriku zbog propusta s dostavom korespodencije. Donesena je presuda u kojoj stoji da su im dostavljeni e-mailovi i SMS poruke od strane izdavača pružili "malu pomoć" i u konačnici imali vrlo mali utjecaj na njihovu odluku da odbiju žalbu Associated Newspapersa, navodi magazin „People”. Ukratko, sudac Žalbenog suda Sir Geoffrey Vos potvrdio je presudu suca Justicea Warbyja iz veljače.

Čitajte i: Reakcije na intervju Meghan Markle kod Ellen ne prestaju, najveći kritičar je njezin tata: 'Ukinite joj titulu'

"Ti sadržaji bili su osobni, privatni, a ne pitanja od legitimnog javnog interesa. Članci u 'Mail on Sunday' omeli su vojvotkinjino razumno očekivanje privatnosti", zaključio je Geoffrey Vos.

Meghan je u svojoj izjavi povodom presude navela da je “The Mail on Sunday” u vlasništvu lorda Jonathana Rothermerea, prekršio zakon. "Presuda nas navodi prihvatiti odgovornost. Koliko god se moj slučaj činio dalekim u odnosu na nečiji osobni život, ovo se tiče cijele zajednice. Na mojem mjestu mogli su se naći mnogi drugi", napisala je vojvotkinja.

Linker
17. prosinac 2021 15:08