Osjetite svjetlost

Ponos ranjenog grada! Ženska snaga zagrebačkog adventa: One su bile spremne za sve scenarije

Tim zagrebačke Turističke zajednice prilagodio se novim okolnostima te najboljem europskom božićnom sajmu, kojem je ovogodišnji slogan "Osjetite svjetlost", dao notu proširene stvarnosti.

Dok većina svjetskih gradova otkazuje adventske aktivnosti, Zagreb je unatoč pandemiji i ranama od potresa vrijeme došašća obilježio zanimljivim programom. Ne onako bogatim kao prije, što mu je tri godine zaredom donijelo titulu najboljeg europskog adventskog odredišta, ali itekako privlačnim. Adventskih postaja je manje, zabave uz plesnu glazbu zamijenili su koncerti klasične glazbe uz live streaming, a i kućice s hranom i pićem čekaju bolja vremena, no tim koji stoji iza organizacije najsvečanijeg događaja u metropoli - nije predahnuo.

image
Direktorica TZ grada Zagreba Martina Bienenfeld.
VEDRAN PETEH /CROPIX

Štoviše, u vrijeme promjenjivih epidemioloških mjera Turistička zajednica grada Zagreba - jedna od rijetkih institucija kojom upravljaju uglavnom žene - angažirala se više nego ikad da u mračno vrijeme korone iznese svjetlo adventa. Zato je ovogodišnji slogan najboljeg božićnog sajma u Europi, koji traje do 1. siječnja, “Osjetite svjetlost”.

image
Uz Petru Maršić Buljan i Anu Salopek, uži tim Martine Bienenfeld čine i Darja Dragoje, voditeljica Odjela za odnose s javnošću i međunarodne odnose, te Luka Benko, direktor Sektora za pravne i informativne poslove.
VEDRAN PETEH /CROPIX

- Sada posebno moramo biti spremni na ad hoc reakcije i moguće promjene u posljednji trenutak jer su vremena doista neizvjesna. Svake godine trudimo se naš Advent oplemeniti novitetima te smo odlučili da ni 2020. neće biti iznimka. Ova godina svima je bila najizazovnija, a posebno turističkoj industriji. Ali nismo se predali pa su izazovi rezultirali novim projektima, prilagodbom situaciji i stvaranjem nove kvalitete. Posebno mi je drago vidjeti da se i većina turističkih djelatnika prilagodila novim okolnostima te da raznim inovacijama i uslugama u stopu prate “novo normalno”. Uvijek kažem da je turizam žilava grana i očekujem da će se najbrže oporaviti - kaže Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.

image
Mobilna aplikacija za traženje virtualnih prozora.
VEDRAN PETEH /CROPIX

Spremno nekoliko scenarija

S organizacijom Adventa ona i njezin tim započinjali bi odmah nakon završetka prethodnog, no ovaj put su zbog nestabilnosti morali imati nekoliko scenarija - pa i onaj u slučaju striktnog lockdowna. Planove je katkad trebalo mijenjati svaki tjedan, no sinergijom ženske snage i kreativnosti 28. studenog je paljenjem prve svijeće na vijencu oko fontane Manduševac počeo Advent u Zagrebu.

image
Petra Maršić Buljan zadužena je za promociju i poslovni turizam.
VEDRAN PETEH /CROPIX

Martinine suradnice Petra Maršić Buljan i Ana Salopek osmislile su projekt Svjetlost Adventa, u sklopu kojeg je deset institucija na Gornjem gradu ukrasilo prozore u blagdanskom duhu. Pozivaju i ostale građane da pošalju fotografije blagdanskog ugođaja u svojim domovima putem Facebook stranice Visit Zagreb - uz hashtagove #SvjetlostAdventa ili #AdventLights - a TZGZ će ih iduće godine “izložiti” na stranici www.adventzagreb.hr. Prije toga ondje se može pogledati izložba božićnih jaslica nastalih od 2007. do 2020. u zagrebačkim crkvama.

image
I Trg Republike Hrvatske zasjao je u božićnom duhu.
ARHIVA TZGZ

- Rekla bih da su najveća posebnost ovogodišnjeg Adventa Virtualni božićni prozori kreirani s tvrtkom Equinox Vision, hrvatskim startupom koji razvija platformu za objavu sadržaja proširene stvarnosti. Dovoljno je preuzeti besplatnu mobilnu aplikaciju Equinox XR te na dvadeset lokacija u Zagrebu, kao i u 23 druga grada u Hrvatskoj i susjednim državama, pronaći animirane adventske trodimenzionalne prozore. Kad ih mobitel detektira, pojavit će se na ekranu mobitela - uz Jelačićev trg i Tomislavac, jezera Jarun i Bundek, park Maksimir, ali i u Dubrovniku, Splitu, Ljubljani, Münchenu... - a onda ih možete fotografirati. Time želimo djelić Adventa prezentirati onima koji ne mogu putovati i održati prisutnost u svijesti naših gostiju i onih koji će to tek postati - objašnjava Petra Maršić Buljan, direktorica Sektora za promociju i poslovni turizam TZGZ-a, u kojem se odvija sva kreativa vezana uz projekt: od nosećeg vizuala, promotivnih poruka te izrade videa i fotografija do promocije Adventa na svim kanalima u zemlji i svijetu.

image
Razrada adventskih programa u domeni je Ane Salopek.
VEDRAN PETEH /CROPIX

Njezina kolegica Ana Salopek je pak direktorica Sektora razvoja proizvoda, a unutar njega nastaju i razrađuju se svi adventski programi koje TZGZ organizira i podržava. Odnosno sve ono nevirtualno što vidimo na lokacijama diljem grada - kulturni programi, koncerti, instalacije, prigodna osvjetljenja i uređenja adventskih punktova.

- Sektor razvoja proizvoda glavni je “krivac” za sve one motive koje naši sugrađani ili turisti rado fotografiraju i šalju u svijet. Ove godine smo uredili tri lokacije u Donjem i četiri na Gornjem gradu: Trg kralja Tomislava, park Zrinjevac, Trg Republike Hrvatske, plato Gradec, Park Bele IV. te Strossmayerovo šetalište. S Podružnicom Zrinjevac postavili smo pak adventski vijenac oko Manduševca i božićne borove na Markovu i Jelačićevu trgu - ističe Ana Salopek, ponosna što je Zagreb ove godine zasjao u jednostavnijoj, ali jednako efektnoj blagdanskoj ljepoti.

Linker
09. travanj 2024 19:42