U segmentu velikih SUV modela doista se ima što za birati, posebno u premium segmentu. Vedete su dugo poznate, Mercedes GLE, Audi Q7, BMW X5 ili Jaguar F-Pace, nekako su najpoznatiji predstavnici u segmentu, a razinom luksuza i performansama opasno im se približio primjerice VW Touareg, dok primjerice Porsche Cayenne cijelu priču podiže na još višu razinu po pitanju sportskih karakteristika.
Međutim, i Japan ima svog predstavnika u klasi, a riječ je o modelu Lexus RX koji se kroz već četiri generacije još od 1998. sjajno snalazi u premium SUV segmentu. Istini za volju prvenstveno na tržištima poput Sjedinjenih Država gdje je Lexus kao marka tradicionalno vrlo zastupljena, ali i na Starom kontinentu kao i kod nas, veliki Lexus ima svoju klijentelu.
Model RX je originalan, moderan i vrlo ugodan SUV, a ako ga naručite s F Sport paketom čak i sportske orijentacije jer je naglašena dinamika modela i sportski karakter.
Naravno ono po čemu je RX specifičan i po čemu se razlikuje od ostatka premium društva jest njegov hibridni pogon koji se unaprjeđuje iz generacije u generaciju. Aktualnu četvrtu generaciju poznajemo još od 2015. godine, a koja je prije dvije godine doživjela opsežan redizajn i značajnija unaprjeđenja, a njen je izgled i danas atraktivan i upečatljiv u masi drugih automobila.
Na cesti plijeni ekskluzivnim nastupom, bijela bolja s kojom je stigao testni primjerak ga dodatno ga "otvara" i naglašava njegove tipične Lexus detalje s oštrim linijama koje su implementirane u veliku masku hladnjaka s vretenastim uzorkom, farove, bočne linije i stražnja svjetla, dok se linija krova coupeovski spušta prema kraju.
Prednja svjetla su posebno učinkovita, a riječ je o inteligentnim 3-LED glavnim farovima koji se u kombinaciji s "dugim svjetlima" noću automatski prilagođavaju situaciji na cesti.
Po pitanju dimenzija Lexus RX je lijepo komad auta dug 4,9 metara (postoji i L verzija od ravno pet metara s dva dodatna sjedala), širok 1,9 metara i visok 1,7 metara, dok razmak između osovina iznosi 2,8 metara.
Sve to osigurava i puno prostora u kabini, kako za putnike na prednjim sjedalima, tako i na stražnjoj klupi, a prtljažnik raspolaže s lijepih 539 litara obujma. Praktično. stražnja je klupa klizna, s djeljivim naslonom u omjeru 40:20:40 i preklopiva što osigurava ukupnih 1612 litra obujma.
Sama unutrašnjost je izrađena s vrhunskom dozom finoće i preciznosti, prožeta luksuzom te izvedena samo u kvalitetnim materijalima, sve kako dolikuje jednom premium SUV modelu.
Kokpit je izveden u Lexus stilu koji traži malo privikavanja na komande i uglavnom je po pitanju dizajna riječ o savršenom japanskom spoju funkcionalnosti i luksuza. Ali i komfora: što se najbolje osjeti kad sjednete u savršeno profilirana velika kožna sjedala koja se putem elektrike namještaju za savršenu poziciju za volanom koji savršeno sjeda u ruke.
Lexus RX je pomalo klasičar po pitanju digitalizacije kokpita jer još postoji dosta analognih tipki, a većina komandi i pristup multimediji obavlja na dodir ili putem dodirne ploče (touchpada) smještene pri ruci, iza ručice mjenjača.
Središtem dominira digitalni zaslon od 12,3 inča dok je iza upravljača smješten 8 inčni digitalizirani zaslon s velikim kružnim mjeračem. Svi najvažniji podaci, pritom, dostupni su i na head-up displayu, virtualnom ekranu od 10 inča koji ih projicira na vjetrobranskom staklu. Za kraj, tu je i analogni sat Lexus i točka na "i"priči o japanskom luksuznom uređenju.
U ovom slučaju i uz dodatnu dozu sportskog uređenja gdje su ručica mjenjača i sportski upravljač s tri kraka u opremi F Sport presvučeni kožom, dok su papučice izvedene u aluminiju.
Po pitanju motorizacije u Hrvatskoj su dostupne dvije izvedbe - klasični RX 300 s 2,0-litrenim 4-cilindarskim turbo motorom od 238 KS s prednjim ili 4x4 pogonom, te RX 450h sa samopunjivim hibridnim električnim sklopom koji kombinira uglađeni 3.5 V6 benzinac s dva elektromotora. Benzinac raspolaže s 263 KS i 335 Nm, elektromotor smješten sprijeda ima 167 KS i 355 Nm, stražnji 68 KS i 139 Nm, a ukupna snaga sustava iznosi 313 KS. Sustav je povezan s automatskim CVT mjenjačem koji snagu šalje na sve kotače i rezultira izvanredno mirnom tekućom vožnjom, u kojoj se stalna izmjena rada benzinca i struje ne osjeti, vrlo često i ne čuje.
Pritiskom na gas do izražaja dolazi brojka ubrzanja do 100 km/h iz stajanja za 7,8 sekundi, dok najveća brzina iznosi 200 km/h. Pogon na sve kotače pritom koristi proaktivni kućni sustav E-Four s dodatnim generatorom ugrađenim na stražnjoj osovini.
U praksi, strujom se gotovo uvijek bešumno vozi od samog pokretanja, a ima li je dovoljno njome se može voziti do 65 km/h. Punjenje baterije pretvaranjem kinetičke energije nastale usporavanjem i kočenjem u električnu, pritom je iznimno je učinkovito.
Vožnja otvorenom cestom vrlo je ugodno iskustvo jer do izražaja dolazi vrhunska izolacija i tišina u kabini i pri višim brzinama što je toliko svojstveno premium automobilima. Osim povremenih izleta izvan asfalta što ovom SUV-u dobro pristaje, baš poput kakve limuzine, Lexus RX 450h F Sport najbolje se snalazi pri gutanju kilometara autocestom kad automatika CVT mirno i linearno vuče prema gore, a pogonski sklop najbolje funkcionira.
Po pitanju potrošnje, u gradu se kreće između šest i osam litara, kao i na otvorenoj cesti. Ako pak ovim 2,2 toncem krenete zavojitom cestom i uključite sportski mod vožnje, novi aktivni ovjes postaje krući, upravljač direktniji, a izmjene brzina "konkretnija" posebice ako se pritom poigrate polugama za izmjene brzina iza upravljača, dok cijeli automobil postaje stabilniji i čvršći. N i dalje, habitus Lexusa RX 450h ipak su otvorene ceste.
Ne treba napominjati da pri takvoj vožnji i potrošnja poraste preko 10 litara pa ne treba forsirati jer je cijela koncepcija pogona usmjerena na ekonomičnost i uglađenost vožnje. U programima Eco i EV odziv na gas je naravno smireniji, a optimalan svakodnevici je Normal, s najboljim kompromisom komfora, temperamenta i potrošnje.
Na kraju i cijena. Ona iznosi 645.838 kuna za testni model Lexus RX 450h F Sport što je sasvim u okviru klase i cijenom otprilike ekvivalentno dizelskoj njemačkoj konkurenciji. Može i jeftinije, a tada početna cijena iznosi 515.157 kuna u početnom paketu Finesse, no od važne opreme ni tada ne nedostaje ništa bitno...
Tehnički podaci
MOTOR
Vrsta hibridni sklop atmosferskog
Atkinson benzinca, dva
elektromotora i samopunjive baterije
Cilindri/ventili V6/24
Obujam 3456 ccm
Snaga benzinca 262 KS na 6000/min
Snaga el.motora 68 i 50 kW (167 i 123 KS)
Ukupna snaga 313 KS na 6000/min
Ukupni moment 335 Nm na 4600/min
Mjenjač automatski, E-CVT
Pogon 4x4, samoprilagodljiv
Dimenzije 489 x 190 x 168 cm
Udaljenost od tla 19,5 cm
Osovinski razmak 279 cm
Prtljažnik 540 litara
Gume 235/55 R 20
Masa 2175 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 200 km/h
0-100 km/h 7,7 sekundi
Potrošnja 7,8 l/100 km
Cijena 645.838 kuna
S doplatama 668.138 kuna
OPREMA F-SPORT - alu naplaci 20” • LED svjetla • sportska maska i branici • sportski volan • sportska sjedala na struju • multimedija 12,3” • dvozonska klima • sportski instrumenti, papučice i LED rasvjeta • 4 profila vožnje + EV • prilagodljiv ovjes...
DOPLATE - perla boja 9300 kn • panoramski krov 13.000 kn • Ukupno 22.300 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....