Prvi susret sa Škodom Karoq već na premijeri na prošlogodišnjem jesenskom salonu u Frankfurtu na nas je dizajnom bio ostavio dojam kakav su Česi i željeli da ostavi na promatrača. Stasit je to kompaktni SUV s prepoznatljivim Škoda linijama, krojen racionalno i bez većih koncepcijskih ili dizajnerskih izleta u nepoznato, a što je upravo ono što kupci Škode i traže. Po nama pak, njegov prethodnik Yeti iz 2009. godine, u prvoj generaciji prije redizajna onako kutijast i s dva velika prednja okrugla svjetla imao je bitno više karaktera, ali to je naše osobno mišljenje. Sada je 2018. godina, a mi smo na test dobili nasljednika, novi Karoq, i to s 1,5-litrenim turbo benzinskim četverocilindrašem od 150 KS.
Foto: Marko Miščević
Koncepcijski, novi Škodin kompaktni SUV vozi na kućnoj platformi MQB na koju su postavljeni i njegovi tehnološki blizanci Volkswagen Tiguan i Seat Ateca s kojima dijeli i motorizaciju, mjenjače, sigurnosnu elektroniku...Dakle, smješta se kategoriju ispod gorostasnog Kodiaqa dugog 470 centimetara, najvećeg SUV-a češke marke ikad, a na 438 centimetara dužine, 184 širine i 160 cm visine, a osim pristalim izgledom kako to već biva kod svih Škoda modela plijeni čvrstoćom izrade. Čim zalupite vrata izolirani ste od vanjskog svijeta jer do izražaja dolazi kvalitetna masivna izrada. Kokpit i općenito nutrašnjost kao da su napravljeni od jednog komada plastike, a sjajno je uklopljen i veliki digitalni dodirni zaslon od 8 inča. Ergonomija je fantastična jer je ovdje sve na svojem mjestu od prekidači klime, putnog računala, glazbenog sustava, navigacije i tempomata, od kojih se dobar dio nalazi na lijepo odmjerenom upravljaču. Logično se rukuje i multimedijom koja ne traži dugo privikavanje. Kod Škode je sve u detaljima: naslon za ruke, prekidači, pretinci... baš svaki detalj u unutrašnjosti čini se pedantno izrađenim, a tu je i puno pametnih rješenja za smještaj čak i litrenih boca te sitnica kao i izdašnih pretinaca.
Dio rješenja “Simply Clever”, uz kišobran ispod suvozačkog sjedala i strugalicu za led na poklopcu spremnika, su i praktični cargo elementi u prtljažniku. Doplatiti se pritom isplati i Varioflex (2854 kn), praktični sustav s tri samostalna sjedala u drugom redu, od kojih se vanjska pomiču uzdužno. Obiteljska crta Karoqa očituje se i u prtljažnik od 521 litre koji je opremljen dvostrukom podnicom i kukama za vrećice iz supermarketa. Vrata prtljažnika se uz doplatu mogu i pokretati na struju, pa i tako da se nogom prijeđe preko senzora na podnici.
Ispod prednjeg poklopca testnog primjerka nalazio se novi 1,5-litreni 4-cilindarski turbo benzinac od 150 KS i 250 Nm koji se pokazao prilično uvjerljivim i poletnim u svim režimima vožnje, a stotku iz stajanja hvata već za 8,6 sekundi. S druge strane, štedljivost se kod ovog benzinca piše velikim slovima, a kako bi ona prilikom korištenja vozila bila što niža brine se i sustav Active Cylinder Management koji osigurava motoru da na manjem broju okretaja radi na samo dva cilindra što donosi značajnije uštede na benzinu.
Kada smo pogledali brojku prosječne potrošnje od 6,7 litara na kraju testa, bili smo vrlo zadovoljni s obzirom na snagu i općenito potencijal ovog benzinca koji će istini za volju u gradu popiti i sedam litara, pri 140 na autocesti i 7,5 litara, a pri forsiranju zavoja u postavkama sustava Drive Mode Selecta program Sport, i više od 10 litara. Uz 1,5-litraša je bio uparen 7-brzinski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom koji djeluje brzo i mirno u izmjenama, a ovjes Karoqa koji je podešen na udobnost, sjajno drži putanju i kod brze vožnje bez obzira na odignutost od tla od 18 cm. S druge strane povišena karoserija lakše se kreće makadamskim putevima bez bojazni za oštećenjem podnice. Na koncu, ovako "složena" Škoda Karoq jedna je od skupljih izvedbi u cjeniku s cijenom od 212.314 kuna do registracije i to bez doplata koje su povisile cijenu do čak 271.150 kuna.
Premda se lijepo voziti u ovako plemenitoj izvedbi nakrcanoj svim mogućim doplatama vjerujemo kao će kupce više zanimati informacije o dostupnijim modelima koji ni u početnom paketu opreme ne oskudijevaju sa svom bitnom opremom. Tako osnovni benzinski Karoq 1.0 TSI od 115 KS do registracije stoji 161.500 kuna uz opremu Ambition. Oni koji više cijene dizelske motore osnovni Karoq 1.6 TDI Ambition od 115 KS stoji 176.100 kuna do registracije.
Ukratko Karoq je ozbiljno nakrcan opremom. Od starta se isporučuje radarski sustav Front Assist, a već sljedeća oprema Ambition donosi i alu naplatke od 17 cola, automatsku klimu, stražnje parkirne senzore... Uz podnicu udaljenu od tla 18 cm Karoq ima i solidne terenske predispozicije, posebno kad se uloži u pogon 4x4. No, on zasad dolazi isključivo s dizelašem 2.0 TDI, uz cijenu od 225.876 kuna Prtljažnik s osnovnih 521 preklapanjem sjedala raste do 1630 litara. Sustav VarioFlex s tri zasebna sjedala, od kojih su vanjska pomična, omogućuje rast prtljažnika do 1810 litara Putnici u drugom redu imaju zasebnu ventilaciju, ali i iznenađujuće puno mjesta za koljena. Čak i kad su višega rasta... TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, Obujam 1498 ccm Snaga 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min Moment 250 Nm pri 1500-3500/min Pogon prednji Mjenjač automatski, 7 stupnjeva Gume 215/50 R18 Dimenzije 438x184x160 cm Osovinski razmak 263 cm Udaljenost od tla 18 cm Prtljažnik 479/1810 litara Težina/nosivost 1393/611 kg Najveća brzina 203 km/h 0-100 km/h 8,6 sekundi Potrošnja (mjerena) 6,7 100 km Cijena 212.314 kuna S doplatama 271.150 kuna
OPREMA Style: automatska klima • alu naplaci od 17 cola • tempomat • multimedijski uređaj Bolero • prednji i stražnji parkirni senzori • višenamjenski upravljač u koži, s tipkama za upravljanje radijem i telefonom • Bluetooth • LED paket (ambijentalno osvjetljenje, projiciranje logotipa Škoda na tlo...) • putno računalo • senzori svjetla i kiše • el. stakla • el. namjestivi, grijani i sklopivi i retrovizori • Simply Clever paket (strugalica za led, kišobran, držač za kartice, kuke za torbe...) • središnji naslon za ruke • prednje maglenke • uzdužni krovni nosači • upozorenje za ispuhanu gumu • cargo elementi u prtljažniku • zatamnjena stražnja stakla... Doplate: adaptivni tempomat • navigacija s kartama Europe, upravljiv govornim naredbama • sustav prepoznavanja umora • odabir profila vožnje • kamera za vožnju unazad • glazbeni sustav Canton s 10 zvučnika • grijana prednja sjedala • alu naplaci od 18 cola • sjedala u kombinacija Alcantare, kože i umjetne kože • WiFi • panoramski pomični krov • el. vrata prtljažnika • 230 V utičnica • papučice od plemenitog čelika • Ukupno 58.836 kn |