MILJENIK U KLASI

Test: Opel Corsa 1.2T GS Line sa 100 KS, automatikom i nižim ovjesom pruža gušte za volanom

Vozač se dobro osjeća i za sportski krojenim upravljačem sjedeći u lijepo profiliranom sjedalu koje dobro drži tijelo
Opel Corsa
 Marko Devčić/CROPIX

Šesta generacija Opela Corse od samog predstavljanja prošle godine, sada se već može zaključiti, pun je tržišni pogodak. Razloga je nekoliko: osim što je Corsa oduvijek bila obljubljeni model u Hrvata i pojam za gradski automobil (dakako, uz Fiat Punto i VW Polo), nova generacija je stigla kao proizvod koji s Peugeotom 208 dijeli modernu i laku CMP platformu i motore što je sasvim logičan potez nakon što je grupacija PSA kupila njemačku marku.

image
Opel Corsa
Marko Devčić/CROPIX

Već smo isprobali nekoliko varijante nove Corse uključujući i potpuno električnu pa možemo zaključiti kako su Nijemci jako dobro prošli u "dealu" s Francuzima. Opel Corsa je sada ponovo apsolutno moderan automobil vrijedan pažnje.
Počevši od krute strukture karoserije i ukupno oko 100 kg lakše izvedbe od prethodnog modela kao dobrom osnovom za bitno agilniji i okretniji gradski auto, do izrade i moderne motorizacije. Po pitanju izgleda, aktualan model vrlo dobro pogođenih proporcija, a s dužinom od 406 cm rastegnut je za 4 cm u odnosu na prethodnika.

image
Opel Corsa
Marko Devčić/CROPIX

U izvedbi GS Line poput testnog primjerka ne nedostaje ni atraktivnih detalja: paket donosi sportsku prednju masku, alu naplatke od 16 cola, stražnji spojler i kromirani završetak ispušne cijevi.
Vozač se dobro osjeća i za sportski krojenim upravljačem sjedeći u lijepo profiliranom sjedalu. Međutim, umjesto u potpuno digitalizirane instrumente kao kod Peugeota 208, vozač gleda u analogne "urice" tipične Opelove grafike i s dosta fizičkih prekidača za upravljanje raznim funkcijama na središnjoj konzoli. Podsjeća nas to na onaj dobri stari Opel koji nikad nije stremio pomodnim novostima već sigurnim provjerenim rješenjima s čim će se svatko dobro snaći kad prvi put sjedne u automobil.
Generalno, u kabini je prostranost na razini prosjeka klase, straga će visokima nedostajati mjesta za koljena, dok prtljažnik pak raspolaže sa solidnih 358 litara.

image
Opel Corsa
Marko Devčić/CROPIX

Pregledan je i središnji zaslon od 7 inča premda nije smješten na vrh središnje konzole, ali ima izrazito jasan prikaz stražnje kamere, funkciju Mirrorlink i navigaciju (2682 kn doplata).
Ostaje nejasno samo zašto se automatski klima uređaj doplaćuje u svim paketima opreme pa tako i GS Line. S druge strane, treba napomenuti da je već od starta Corsa bogata opremom za sigurnost. Osim već standardne pomoći pri kretanju na uzbrdici, vozaču pomažu i automatsko kočenje i prepoznavanje prometnih znakova.
Konkretni primjerak pokretao je 1,2-litreni turbo 3-cilindarski benzinac od 100 KS i odličnih 205 Nm koji su dostupni već od 1750 okretaja (postoji varijanta istog motora i sa 130 KS). Motor u praksi djeluje vrlo živo i uvijek spremno za akciju, a uvjerljiv je čak i kad je u kabini četvero odraslih putnika; gubitak daha čak ni tada nije primjetan.

image
Opel Corsa
Marko Devčić/CROPIX

Svidjela nam se kombinacija tog motora i 8-stupanjske automatike, posebno u modu "Sport", kad inače pravodobne i brze izmjene bez trzaja odrađuje još oštrije i motoru daje da se "razmaše" kroz cijelu skalu okretaja.
Jako dobra kombinacija! S druge strane tko želi bezbrižno krstariti mjenjač će se opet pokazati kao diskretni pratitelj te je ta doplata od 14.560 kuna u odnosu na verziju sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem svakako vrijedna promišljanja.
Po pitanju potrošnje ovakva Corsa nije pre žedna, a nama je u prosjeku, u svim uvjetima na kraju testa, trošila malo više od 6 litara.

image
Opel Corsa
Marko Devčić/CROPIX

Na koncu, premda u Corsi živi puno Peugeota 208, karakter automobila je potpuno drugačiji, baš kao i što je bilo najavljivano prilikom premijere od strane vodećih ljudi Opela. Uz fino zategnut ovjes i precizan upravljač sada Corsa, posebice u ovakvoj kombinaciji motora i mjenjača, nudi solidnu dozu vozačkih gušta za volanom.
Dolazimo i do cijene koja kod ovog primjerka nije diskontna, ali je pošteno odmjerena za sve što automobil nudi - od atraktivnog nastupa s dvobojnom karoserijom i GS Line paketom, opreme i pogonskog sklopa. Do registracije tako Opel Corsa 1.2 Turbo AT8 GS Line stoji 137.434 kune, a ako pribrojimo i sve doplate (vidi tablicu) cijena se penje na lijepih 161.743 kune...

image
Opel Corsa
Marko Devčić/CROPIX

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cil.

Obujam 1199 ccm
Snaga 74 kW/100 KS pri 5500/min
Moment 205 Nm pri 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 406x176,5x143 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 358/1102 litara
Gume 205/55 R16
Masa 1165 kg
CO2 ispuh 99 g/km
MJERENJA
Brzina 188 km/h
0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km
Cijena 137.434 kune
S doplatama 161.743 kune
OPREMA GS Line

ručna klima • alu naplaci od 16 cola * zaslon multimedije od 7 inča * kamera za pomoć pri vožnji unazad • kožni upravljač • el. podizači stakala •el. podesivi i grijani retrovizori • putno računalo • LED svjetla •sportska prednja maska • alu papučice •automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • tempomat *
DOPLATE
metalik lak • alu naplaci 17 cola • crni krov • zatamnjena stražnja stakla • aut. upravljanje prednjim sjedalima •grijanje prednjih sjedala i upravljača • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera od 180 stupnjeva • preklapanje retrovizora • navigacija • Matrix svjetla Ukupno: 24.300 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 13:56