DORAĐEN, REDIZAJNIRAN...

TEST Nissan Murano dCi: Neophodan dizelaš potvrdio očekivanja

Uz dobar, ali rastrošan benzinac sada je napokon dostupna i dizelska verzija japanskog crossovera

Prvoj generaciji Murana, koja se na našem tržištu pojavila početkom 2005. godine, još se donekle mogao oprostiti nedostatak dizelskog motora u ponudi, no aktualnoj to ne bi moglo proći. Danas, i to više nego ikad prije, dizelaši su presudni za uspjeh bilo kojeg automobila.

Osim u poznatoj V6 benzinskoj, Nissanov crossover je odnedavno napokon dostupan i u dizelskoj verziji. Japanski stručnjaci ugradili su temeljito dorađenu verziju poznatog 2,5-litrenog common-rail četverocilindraša koji razvija 190 KS i okretni moment od 450 Nm. Za razliku od benzinca koji koristi CVT, novi Murano dCi snagu na sva četiri kotača prenosi putem novorazvijenog šestobrzinskog automatskog mjenjača.

Vrlo dobra solucija

Nissanovi stručnjaci puno su truda uložili u poboljšanje zvučne izolacije u motornom prostoru i smanjenje vibracija te tiši rad samog motora. U odnosu na prethodnu verziju tog motora, poznatu iz Pathfindera, nova je zaista puno tiša i uglađenija. No, ipak je teško oteti se dojmu da bi Muranovu karakteru više odgovarao novorazvijeni 3-litreni V6 turbodizelaš koji je predstavljen u isto vrijeme kad i ova inačica.

Međutim, taj motor navodno ne može stati u Muranov motorni prostor pa su se Nissanovi inženjeri ipak odlučili za ovo četverocilindrično rješenje. Ta je solucija zapravo vrlo dobra. Performanse su bolje od očekivanja, automatski mjenjač brzine mijenja meko i pravodobno, a potrošnja goriva neusporedivo je niža nego u slučaju rastrošne benzinske verzije. Murano dCi u kombiniranom prosjeku troši oko osam litara na 100 km.

Solidna udobnost

Usporedno s uvođenjem njegove dizelske verzije Murano je malo redizajniran, a i sada su serijski ugrađeni 20-colni naplaci. Odlično izgledaju, no daleko su od idealnog rješenja za naše ceste. Unatoč tome, udobnost u vožnji je solidna. Dizelski Murano već je u prodaji, a početna cijena s vrlo bogatom LE opremom, koja sadrži sve od kožnih sjedala, biksenonskih svjetala, tempomata, dvozonske automatske klime i Bose audio sustava, iznosi 57.500 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. svibanj 2024 15:29