KOREJSKI SUV

Test: Kia Sportage 1.7 CRDi u ničemu skroz najbolji u klasi, ali u svemu u samom vrhu

Kompaktni korejski SUV i u četvrtom izdanju impresionira novom razinom kvalitete, osobito u unutrašnjosti. Osnaženi turbodizelski 1.7 motor pokazuje godine, osobito kad je u pitanju potrošnja i elastičnost, ali ima dovoljno kvaliteta da ponovno postane najtraženija opcija
 Marin Tomaš

Najprodavanija Kia prošle godine na europskom tržištu bio je Sportage. Kompaktni SUV korejskog proizvođača premašio je brojku od 100.000 primjeraka i čvrsto zasjeo na treće mjesto u segmentu koji već šestu godinu u nizu bilježi stalan rast. Pozitivan trend nastavljen je i dolaskom lani u Frankfurtu predstavljene četvrte generacije i u prvim mjesecima 2016. novo izdanje povećalo je prodajne brojke za više od 20 posto. Impresivno, ali ne i iznenađujuće, jer Kia nas je posljednjih godina navikla na vrhunske aute, pa u tom nije iznimka ni Sportage. Na krilima novih tehnologija i materijala, modernih sigurnosnih i multimedijalnih sustava, Korejci (kao i većina proizvođača) stalno unapređuju aute, no novi Sportage nadilazi okvire uobičajene evolucije. Od 1993., kad je predstavljen spartanski i off roadu naklonjen prvi model, svaka nova generacija predstavljala je novi iskorak. No, novi Sportage uspio nas je još jednom iznenaditi. Kvaliteta izrade osobito u unutrašnjosti, opremljenost, vozne osobine, praktičnost, pa i dizajn još jednom su podignuti na višu razinu.


Uvijek se, doduše, može pronaći neki od konkurenata koji će ovaj SUV nadmašiti u pojedinom segmentu. Sportage možda nije najljepši, najluksuzniji, najbolje opremljen ili besprijekornih dinamičnih osobine, ali je zato uvijek pri samom vrhu. U odnosu na prethodnika vanjske dimenzije neznatno su mu promijenjene (dužina je povećana za 4 centimetra, dok su visina i širina ostale iste). No, isto ne vrijedi i za izgled. Uz zaobljene linije i naglašene lukove blatobrana, posebnu pažnju privlači lice s velikim otvorom u podnožju prednjeg odbojnika i tipičnom formom prednje maske, te svjetlima koja se protežu unatrag. Za dodatni sklad formi stražnji prevjes skraćen je za centimetar, prednji produžen za 2, a međuosovinski razmak za 3. Na papiru to možda izgleda beznačajno, ali te male promjene dovoljne su da Sportage izgleda snažnije i lakše se probija kroz zrak zahvaljujući koeficijentu otpora koji se prema tvorničkim deklaracijama spustio na 0,33.

U unutrašnjost je očit utjecaj njemačke škole. Novi stil raskida sve poveznice s prethodnikom i najbolje otkriva s koliko su pažnje dizajneri u Frankfurtu pristupili novom izdanju. Prednjom armaturom, koja podsjeća na Sorento, protežu se vodoravne linije, čime se dodatno naglašava prostranost, a gornji dio kompletno je prekriven mekanim materijalima. No, to je tek vrh ledenog brijega iza kojeg se krije tisuću detalja koji boravak čine ugodnim i stvaraju osjećaj kvalitete. Dovoljno je pogledati ventilacijske otvore s okvirima metalnog efekta, savršeno odrađene spojeve, te vrlo uredno i logično posložene sekundarne komande koje ne izazivaju nedoumice. Novi upravljač nakićen je komandama i zahtjeva period privikavanja, ali odlično je pozicioniran i sa 6 centimetara pomaka po visini i 5 po dubini s lakoćom se prilagođava prohtjevima vozača. Sjedala su mekana u središnjem dijelu, a kruti rubovi pružaju solidnu podršku tijelu kroz zavoje. Kad tome dodamo vrhunsku zvučnu izolaciju, unutrašnjost pruža zavidnu razinu komfora. No, istodobno nedostaje trunka maštovitosti, dizajnerske razigranosti koja bi ublažila strogoću. No, to je tek dodatna potvrda od koga su Korejci učili...

Povećanjem međuosovinskog razmaka najviše su profitirali putnici na stražnjoj klupi. Razmak između naslona prednjih sjedala i ruba stražnje klupe kreće se od 13 do 45 centimetara, čime Sportage nadmašuje Qashqai. Klupa je istodobno široka 129 cm (137 u visini ramena), što i unatoč povišenom središnjem tunelu daje dovoljno prostora za tri odrasle osobe. Dodatni komfor straga donose ventilacijski otvori, grijanje sjedala i podešavanje nagiba stražnjeg naslona u čak sedam stupnjeva. Narastao je i prtljažnik - dodatnih tridesetak litara, manji prag i niže postavljena podnica čine ga upotrebljivijim u odnosu na prethodnika. Zanemarimo li prostor ispod podnice (u kojem se skriva rezerva umanjenih dimenzija) mjeri 465 litara u osnovnoj postavci, čime Sportage neznatno nadmašuje Qashqai, no to je i dvadesetak litara manje no u Mazdi CX-5.

Pogon na prednje kotače, ručni mjenjača i turbodizelski 1.7 motor sa 115 KS, bili su najčešća kombinacija za kojom su europski kupci posezali, a isti scenarij očekuje se i u slučaju četvrte generacije. Motor koji nije u cvijetu mladosti u međuvremenu je dobio dodatnih 20 Nm, pa ih sad ima 280. Nije na razini najboljih konkurenata, ali još uvijek djeluje uvjerljivo i sasvim dostatno za kompaktni SUV. Maksimalni okretni moment vozaču je na raspolaganju već od 1250 okretaja i premda konjica nije brojna, kod naglih startova, osobito na mokrom asfaltu, elektronika koja sprečava proklizavanje ima posla. Učinkovitost malenog turbopunjača promjenjive geometrije ujedno je razlog živahnosti u prvim metrima i lakoće upravljanja koja krasi Sportage. Vožnje u turističkom ritmu djeluje opuštajuće, osobito dok se motor drži u zoni od 2000 do 3500 okretaja. No, približavanjem crvene zone naglo gubi moć. U gradskoj vožnji posezanje za ručicom mjenjača nije često. U trećem stupnju potrebno je 5,2 sekunde za ubrzanje sa 30 na 60 km/h, ali s dugačkim šestim stupnjeva međuubrzanja na autocesti nisu nimalo briljantna. Ručni mjenjač ne predstavlja posljednju riječ tehnologije, ali kako ni motor ne nudi sportske performanse, nema previše razloga za pokude na račun preciznosti. No, unatoč omjerima koji privilegiraju manju potrošnju, korejski dizelaš na testu je upisao prosječnih 7,5 litara, dok se, primjerice, Qashqai 1.5 sa 110 KS zadovoljava sa 5,4 litre. Razlog? Za početak - bestseler SUV klase teži 190 kilograma manje, a uz to je i 6 centimetara niži. Nije zanemariv ni učinak ovjesa na otvorenim dionicama, jer je Kia mekša i kroz duge zavoje duže traži pravi oslonac na vanjske kotače. No, to nimalo ne utječe na dobar ugođaj koji pruža za upravljačem.

Nije Kia, uz to, već odavno ni jeftina. Potvrđuje to i cijena testnog modela, ali opremljenost, vozne osobine i kvaliteta izrade podvučena sedmogodišnjim jamstvom očito podosta opravdavaju taj iznos, jer to jasno pokazuju i tržišni rezultati...

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1685 ccm

Snaga 85 kW/115 KS pri 4000/min

Moment 280 Nm pri 1250-2750/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda neovisan McPherson, straga multilink

Kočnice sprijeda disk 305 mm, straga 302 mm, ABS, ESP

Gume 245/45 R19 Continental

Dimenzije 448 x 186 x 165 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 503/1492 litre

Spremnik goriva 62 litre

Masa 1564 kg

Nosivost 500 kg

Najveća brzina 176 km/h

0-100 km/h 11,5 sekundi

Potrošnja 7,5 l/100 km

Ispuh CO 119 g/km

OPREMA EX STYLE ECO

• 19-colni alu-naplaci • automatska dvozonska klima • sustav pokretanja vozila bez ključa • ksenon glavna svjetla s funkcijom osvjetljavanja zavoja + automatska kontrola dugog svjetla • parking senzori sprijeda i straga • kožom presvučena sjedala, upravljač i ručica mjenjača • svjetla za maglu • sustav zadržavanja unutar vozne trake • sustav prepoznavanja znakova • kamera za vožnju unatrag • grijanje prednjih i stražnjih sjedala • tempomat + limitator • kontrola brzine pri vožnji nizbrdo • umanjena rezervna guma • pomoć pri kretanja na usponu • komande na upravljaču • vozačko sjedalo podesivo po visini + el. podešavanje lumbalnog dijela • zatamnjena stakla • putno računalo • uzdužni krovni nosači • Bluetooth + Aux + USB • diodna dnevna svjetla • kontrola slijepog kuta • navigacija • dodatno zatamnjena svjetla • krovni spojler • samozatamnjujući unutrašnji retrovizor...

CIJENA: 239.990 KN


DOPLATE

• metalik boja 3050 kn

CIJENA S DOPLATAMA 243.040 KN



Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 20:20