SPORTSKI SUV

Test: Cupra Formentor 2.0 TSI 4Drive sa 190 KS i 4x4 pogonom je ponajbolji izbor u ponudi

Pogon na sva četiri kotača, 7-stupanjski mjenjač s dvjema spojkama i dodatnih 40 KS njegovi su aduti

Cupra Formentor 2.0 TFSI

 Darko Tomaš/CROPIX

Formentor je model koji je jako "digao" Seatovu sportski marku Cupra, a koji se početkom prošle godine pojavio i na našem tržištu. Ponuda pogona je široka (od 150 do 310 KS, ako izuzmemo ograničenu verziju VZ5 s Audijevim 2.5 turbo benzincem od 390 KS i 480 Nm), a nakon najsnažnije verzije s benzincem od 310 KS te plug in hibridne verzije od 245 KS, sada smo testirali i po nama najbolju mjeru snaga/cijena za ovaj automobil, dakako, ako ste ograničeni budžetom.

O popularnosti samog Formentora kod kupaca svjedoči i generalna prodajna brojka: od 79.300 lanjskih kupaca čak 54.600 biralo upravo Formentor. Ništa manje popularan nije ni kod nas, a samo ove godine vlasnike je pronašlo gotovo 100 primjeraka.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

Nakon testa, držimo kako je 2,0-turbo benzinska verzija od 190 KS s pogonom na sve kotače vjerojatno i najbolje odmjerena verzija što se tiče performansi i cijene.

A već po izgledu Formentor je sjajno pogođen, prije svega dizajnerski. Svojim mjerama (4,45 metara duljine, 1,84 širine i samo 1,53 visine, uz priličnih 19 cm udaljenosti od tla) pravi je predstavnik kategorije coupé SUV modela.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

S dugim i gotovo posve ravnim poklopcem motora, položenim vjetrobranom i niskim krovom, ali i alu naplacima od 18 ili 19 cola, čije oštre linije i brojni usisnici za zrak, podsjeća na Lamborghini modele. Čak i kod ove verzije koja nije "kićena" poput VZ modela.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

Isto vrijedi i za unutrašnjost, u kojoj u oči prvo upadaju neobični otvori ventilacije, a zatim i digitalna instrumentna ploča, minijaturna ručica mjenjača i središnji na dodir osjetljivi zaslon od 30,5 cm.

Još je ljepše što se sjedi duboko u blago povišenom sjedalu, mjesta je posve dovoljno čak i za koljena i glave putnika na stražnjim sjedalima, a tijesan nije ni prtljažnik.

I materijali su više Audi nego Seat, pod uvjetom da se ne saginjete previše i ne obraćate pažnju na jeftinu, tvrdu plastiku u donjem dijelu.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

Pogon na sva četiri kotača oduzeo je prtljažniku 30 litara (420 umjesto 450), ali zato je spremnik goriva dobio dodatnih pet (55 litara).

Položaj za upravljačem je odličan, prostora ima dovoljno i straga, sve ručice i prekidači na dohvat su ruke, a izrada i materijali više Audi nego Seat. Smeta jedino izostanak klasičnih prekidača klime.

Formentor je postavljen na poznatu VW platformu MQB Evo, što znači da ovjes, motore i mjenjače dijeli s VW Golfom 8, Audijem A3 Sportbackom i Seat Leonom, od kojeg je preuzeo i međuosovinski razmak od 269 cm.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

Pritom dizel ni kod nas više nije prvi izbor, premda će i dalje svaki treći hrvatski kupac odabrati jedini ponuđeni dizelaš 2.0 TDI sa 150 KS, ostali će se ipak odlučiti za jednog od šest benzinskih verzija, najčešće za osnovni 1,5-litreni četverocilindraš sa 150 KS.

Testni primjerak je raspolagao sa 190 KS i sa serijskim pogonom na sve kotače 4Drive kakav do registracije stoji 262.058 kuna pa se možete zapitati - isplati li se razlika u cijeni od 14.934 kuna koliko je skuplji od modela sa 150 KS, također sa 7- stupanjskim DSG-om, ali bez pogona na sve kotače?

Po nama - itekako! Više snage i momenta te pogon koji osim boljim voznim osobinama, pridonosi i sigurnosti, velik su dobitak za ne pretjeran veći iznos.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

U vožnji: Formentor 2.0 TSI nije nervozni "performance" auto i premda raspolaže sa 190 KS, ipak teži 1521 kg, a ima i prijenos spojen na sve kotače, ipak do 100 km/h iz stajanja sprinta za 7,1 sekundu (gotovo 2 s bolje od 1.5 TSI verzije), i lako dohvati krajnjih 220 km/h.

Još je uvjerljiviji u pretjecanjima na otvorenoj cesti iznad 80 km/h (i zahvaljujući momentu motora od 320 Nm), a pogotovo u lijevoj traci autoceste oko 130 km/h.

Istini za volju, troši litru do litru i pol više, odnosno oko 9,6 u gradu, 7,7 na otvorenoj cesti, 8,8 na autocesti ili - kad podvučemo crtu - u prosjeku oko 9 litara.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

Tako se postavlja i pitanje o štednji goriva: je li bolji izbor verzija 2.0 TDI Evo s dizelašem sa 150 KS i 4Drive pogonom za 262.058 kune?

U prosjeku, istini za volju troši oko 7,5 litara, ali je osjetno bučniji od benzinca i lošiji u vožnji, jer je još 50 kg teži i straga nema multilink nego polukrutu osovinu, kao i osnovni 1.5 TSI.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

A upravo je ležanje na cesti jaka strana Formentora 2.0 TSI. Ne samo zbog multilinka, nego i 4x4 pogona, elektroničke blokade diferencijala i niskog težišta (sa svoja 153 cm Formentor je čak 15 cm niži od VW Tiguana). I pritom ostaje uvijek jako udoban što može zahvaliti ovjesu, ali i gumama "normalnih" dimenzija 245/45 R18.

image

Cupra Formentor 2.0 TFSI

Darko Tomaš/CROPIX

2.0 TSI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Cilindri i obujam 4/1998 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 4200 o/min

Okr. moment 320 Nm pri 1500 o/min

Pogon 4x4

Mjenjač s dvostrukom spojkom

Kočnice vent. disk/disk

Gume 245/45 R18, Goodyear Eagle F1

Dimenzije 445 x 184 x 153 cm

Međuosovinski razmak 269 cm

Prtljažnik 420 litara

Spremnik goriva 55 litara

Težina 1521 kg

0-100 km/h 7,0 sekundi

Brzina 223 km/h

Potrošnja 8,9 l/100 km

Jamstvo 5 godina/100.000 km

Cijena 262.058 kuna

S doplatama 295.333 kune

Serijska oprema - aut. trozonska klima • diodna svjetla • aut. duga svjetla • el. podizači stakala sprijeda i straga • el. podesivi, grijani i preklopni retrovizori • pametni ključ • radio + bluetooth + 7 zvučnika • grijani upravljač • središnji naslon za ruke • el. zaključavanje diferencijala • sportska sjedala • ambijentalna rasvjeta • zatamnjena stražnja stakla • aut. paljenje svjetala i brisača • radarski tempomat • aut. kočenje u gradu • aut. zadržavanje prometnog traka • krovni nosači • aluminijski naplaci (18 cola)…

Doplate - grijanje sjedala i upravljača • crne obloge krova • senzori za parkiranje sprijeda i straga • kamera za vožnju unatrag • navigacija • zimske gume…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 00:34