1.6 VTi SO CHIC

TEST Citroën DS3: Antiretro stilom svim oružjima po Miniju

Zavodljivi gradski mališan mami bogatom opremom, kvalitetnom izradom i pogođenim ovjesom, a pokretan benzincem sa 120 KS i uvjerljivim voznim svojstvima

Prvim modelom s potpisom luksuzne serije DS, Citroën nimalo sramežljivo ulazi u premium segment. Elegantan, pomalo razmetljiv dizajn, šminkerski materijali u unutrašnjosti i nepresušan broj mogućih personalizacija jasno pokazuju da Francuzi misle ozbiljno. Vidljivo je to i iz snažne reklamne kampanje, koja na sva zvona propagira antiretro stil francuskog luksuznog minija i jasno cilja na najozbiljnije konkurente – Mini i Fiat 500.

Čini se i da trenutak lansiranja nije promašen, jer DS3 nišani publiku spremnu na račun imidža dublje zavući ruku u džep, a takva najmanje osjeća recesiju. Drugima ionako nudi novi C3, s kojim luksuzna izvedba dijeli platformu, pogođenu motorizaciju i niz dizajnerskih elemenata. DS3 je složen s posebnom pažnjom, što posebno dolazi do izražaja ulaskom u unutrašnjost. Kada se zatvore masivna vrata, koja dužinom znaju stvarati poteškoće na

uskim gradskim parkiralištima, ulazi se u svijet finih materijala i uzorite završne obrade. No, funkcionalnost nije u drugom planu, posebno kad je riječ o poziciji vozača. Instrumente smještene u duplje lako je čitati neovisno o količini svjetla, okruglo oblikovani prekidači klime ne zahtijevaju posebno upoznavanje, a snažno profilirana sjedala izvrsno drže tijelo u zavojima. Da DS3 nije puki šminker pokazuje i iskoristivi prtljažnik. Broji za gradsku klasu pristojnih 285 litara, više nego dovoljno za tri kofera. Prigovarati neće ni suvozač, koji zahvaljujući ergonomskom dizajnu armature uživa u iznadprosječnom prostoru za noge, čak i kada je sjedalo pomaknuto potpuno naprijed. No, mjesta za rogoborenje zato ostavlja rješenje ulaska na stražnju klupu, koje se često pretvara u ozbiljnu gimnastiku. Usprkos tome što prednja sjedala pamte poziciju prije povlačenja, manevar je otežan nemogućnošću zaglavljivanja kliznog mehanizma, zbog čega je pri ulasku sjedalo potrebno cijelo vrijeme držati rukom na distanci.

Zasluge za udoban boravak ima i srednja oprema So Chic, pomalo iznenađujuće, prva sa serijskom klimom. Poseban naglasak Francuzi su stavili na sigurnost, tako da maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica brani brdo zračnih jastuka i sva potrebna sigurnosna elektronika. Ipak, ukupnom dojmu najviše pridonose doplate, koje na testnom primjerku pokazuju svu svoju raskoš. Atraktivni bijeli alu naplaci od 17 cola, kožne presvlake sjedala, dekoracije na krovu i tepisima... Popis opreme zvuči bogato i neobuzdano, poput narudžbe dijeteta u trgovini sa slatkišima, te stoga ne čudi što se iznos zaustavio tek na paprenih 2770 eura.

Ipak, nešto skromniji zadovoljit će se i serijskom opremom, posebno uparenom s uvjerljivim benzincem 1.6 sa 120 KS, kojeg supotpisuju PSA i BMW. Nije raskalašeni sportaš, no radi iznimno uglađeno i uz reski zvuk pridonosi ugodnoj vožnji. Uz dobro podešen ovjes i uvjerljive kočnice sasvim je dostatan i za hitriju vožnju izvangradskim dionicama, a problemi počinju tek pri jurnjavi autocestom, kada nedostaje šesti stupanj na inače solidnom ručnom mjenjaču.

Kad se podvuče crta, jasno je da su dosadašnji statusni simboli gradske klase dobili ljutog konkurenta. Posebno Mini, koji pogonjen istim motorom stoji 21.800 eura, odnosno značajnih 4500 eura više nego DS3 1.6 VTi Chic.

Cijena: 19.300 EUR

Testni model: 22.070 EUR

+ atraktivan dizajn, uglađeni motor, sigurnosna oprema, mogućnost personalizacije

- zahtjevan pristup straga, izostanak šestog stupnja na mjenjaču, cijena testnog modela

Serijska oprema

ručna klima* putno računalo* el. pod. stakala* radio/CD/MP3* tempomat* kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača* upravljanje audio sustavom uz upravljač* zatamnjena stražnja sjedala* sjedalo vozača podesivo po visini* dvobojna karoserija* LED dnevna svjetla* maglenke* prednji i bočni zračni jastuci* zračne zavjese* ABS/ESP*

Doplatna oprema testnog modela

Paket Select koža Mistral (sportska sjedala presvučena perforiranom kožom, sjedalo vozača podesivo po visini, grijanje prednjih sjedala, ručica mjenjača i ručne kočnice presvučene perforiranom kožom) 1100 EUR* kromirane bočne letvice 95 EUR* Paket Select Confort (automatska klima, automatsko aktiviranje brisača i svjetala, el. preklopivi i grijani vanjski retrovizori, prednji naslon za ruke, stražnji parkirni senzori, led stropno osvjetljenje) 755 EUR* Personalizacija Urban Tribe (ukrasi na krovu i tepisima) 410 EUR* bijeli alu naplaci Bellone 17 cola 410 EUR

Ukupno: 2770 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

MOTOR

Vrsta: benzinski, redni

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 88/120 KS pri 6000/min

Moment: 160 Nm pri 4200/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukruta osovina, stabilizatori

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 283 mm, straga puni diskovi 249 mm, ABS/ESP

Gume: 205/45 R17, Bridgestone Potenza

KAROSERIJA

Dimenzije: 395x172x146 cm

Osovinski razmak: 246 cm

Prtljažnik: 285/980 l

Masa: 1075 kg

PERFORMANSE

Brzina: 190 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s

Potrošnja: 8,0/4,9/6,0 l/100 km

Potrošnja na testu: 7,4 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 12:27