SAVJETNIK AUTO KLUBA

Vozite auto s upaljenom lampicom za rezervu goriva? Evo zašto nikad to ne biste trebali raditi

Od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate 50 do 100 kilometara, no voziti na rezervi nije pametno

Lampica rezerve goriva

 Profimedia

U vrijeme kada cijene benzina i dizela divljaju vozače “stisne oko srca” kad moraju na benzinsku. Zbog toga mnogo do zadnjeg trenutka odgađaju odlazak na benzinsku postaju i voze se i unatoč tome što se žuta lampica koja označava rezervu upalila.

Iako od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate najčešće 50 do 100 kilometara (ovisno o autu i stilu vožnje), vožnja na rezervi nije nikako preporučljiva i može biti štetna za automobil.

Rezerva se s razlogom zove tako, riječ je o rezervnom gorivu koje bi vam u nuždi trebalo biti dovoljno da dođete do najbliže benzinske postaje, čak i kada je ona dosta udaljena. Nikako ne bi trebalo prakticirati stalnu vožnju na rezervi jer zbog toga može doći do idućih problema.

Prljavština ulazi u sustav

Kod starijih automobila se tijekom godina u rezervoaru skupilo dosta prljavštine, što zbog vanjskih utjecaja a što zbog trošenja samog materijala. Prljavština je na dnu, pa prilikom vožnje na rezervi postoji šansa da se pomiješa s gorivom i tako dospije u cijevi za dovod goriva. Filtar goriva će zaustaviti većinu štetnih čestica prljavštine, no uvijek postoji šansa da neke od njih dospiju u motor.

image

Lampica rezerve goriva

Profimedia

Pogotovo ako je i filtar star i nije redovito mijenjan. Također postoji opasnost od začepljenja filtra i cijevi za dovod goriva. Ako prljavština dospije u sam motor može oštetiti sustave ubrizgavanja ili same cilindre, što je vrlo skup popravak. Može se oštetiti i katalizator koji je jako osjetljiv na prljavštinu i nesagorive ostatke, a posljedica će biti također skup popravak.

Vitalni dijelovi motora rade pod većim opterećenjem

Vožnja na rezervi dodatno opterećuje pumpu za gorivo kojoj će zbog toga biti skraćen vijek trajanja. Kako se radi o dosta skupom dijelu motora, razmislite o tome svaki put kad se upali rezerva.

Također, kad goriva ima jako malo povremeno se prekida njegov dotok. S obzirom na to da se pumpa goriva i sustavi ubrizgavanja hlade gorivom koje prolazi kroz njih to može dovesti do pregrijavanja i skupoga popravka. Isto vrijedi za trenutak kad potpuno ostanete bez goriva. Dotok se prekida, a komponente ostaju bez hlađenja.

Zbog svega ovoga toplo se preporučuje gorivo točiti redovito, po mogućnosti nadopuniti spremnik čim razina padne ispod jedne četvrtine. Neće vas koštati ništa više u odnosu na to da čekate zadnji trenutak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 20:53