Znali smo viđati situacije da ljudi zimi guraju kartone iza maske hladnjaka jer imaju problem s termostatom, pa onda s dolaskom proljeća zaborave na njih, krenu na put, zapnu negdje u koloni, a auto im zakuha. Imali smo tako intervenciju kad je motor jednog starog Nissana, koji je uz to vukao prikolicu, potpuno otkazao, i to baš zbog kartona u rešetki... Zbog takvih je stvari između ostaloga, kako ističe tehnički savjetnik u HAK-u Marin Morava, jednako važno automobil kao i za zimu, pripremati i za ljeto.
Bitno je održavati vozilo putem redovnih servisa, ali bez obzira na to uoči ljeta nije loše otići na kontrolno ispitivanje u više točaka. Takvi se sezonski pregledi često besplatno nude u raznim servisima i klubovima i život vam mogu učiniti bitno jednostavnijim. Na njima se provjeravaju istrošenost obloga, stanje guma, metlica, akumulatora, kočione i rashladne tekućine, tekućine za vjetrobranska stakla, provjeravaju se zazori i eventualno povećani luftovi na krajnicima, kuglama…
Vozač, dakako, može i sam provjeriti bar neke od tih elemenata, ako ne već redovno, onda bar prije odlaska na put. Serviseri također savjetuju da se nikad ne podcjenjuje važnost posjedovanja ispravne i potpune opreme, kao i da se prije odlaska na odmor valja opskrbiti gorivom, hranom i tekućinom, posebno ako se na put kreće s djecom ili kućnim ljubimcima. U prtljažniku, k tome, nikad nije loše imati rezervnu litru ulja i tekućine za stakla, jer čak i ako vozite potpuno novi moderni auto to ne znači da vam se ne može dogoditi da negdje zapnete u koloni, ostanete bez goriva ili se susretnete s nekim drugim problemom....
Ukratko
Klima-uređaj
Ne samo komforna nego sigurnosna stavka
Svake dvije godine treba napraviti servis klime bez obzira na to što vam se možda čini da ona dobro radi. Kontrolira se tlak u uređaju i obavlja se zamjena plina i ulja, ulja u kompresoru, filtera ventilacije..., jer klima nije samo komforni faktor vožnje nego na visokim ljetnim temperaturama, ako ne radi, može postati i sigurnosni problem. Jer, ako će prestati s radom, to će se zasigurno prije dogoditi na ekstremnim temperaturama...
Rezervni kotač
Provjerite je li ispravno napunjen
Vozači često posve zaborave na rezervni kotač sve dok im ne zatreba, a onda se iznenade kad ga nađu praznog i neupotrebljivog. Ako je smanjenih dimenzija posebno treba obratiti pažnju na tlak u njemu, jer ga ljudi često automatski nadopune zrakom pod tlakom propisanim za normalne kotače, a on kod takvih treba biti i dvostruko veći. Pa, ako tlak nije ispravan, može ubrzo pući i rezervna guma...
Rashladna tekućina
Koristite posebnu tekućinu, a ne vodu
Rashladne tekućine u sustavu uvijek mora biti dovoljno. Prema iskustvima HAK-ovih interventnih ekipa i danas se zna dogoditi da neki vozači smatraju kako antifriz treba koristiti zimi, dok je ljeti sasvim dovoljna i voda. To je, međutim, greška, jer današnji rashladni sustavi rade na dosta visokim radnim temperaturama, a antifriz ima nešto više vrelište i sigurno će teže zakuhati.
Kočioni sustav
Vodite računa i o oblogama i o tekućini
Upozorenje o potrebnoj zamjeni kočione tekućine vozači često znaju primiti na znanje, ali odmah i zaboraviti jer na tehničkom pregledu ona nije bila uvjet za prolazak. No, to se ne smije ignorirati, posebno ako auto vuče priključno vozilo, pa kočnice na nizbrdici trpe dodatna opterećenja. Tada se dodatno naprežu i obloge, a ako još kočiona tekućina dođe na točku vrelišta, kočnice će lako otkazati...
Brisači i pranje stakala
Redovito mijenjajte metlice i tekućinu
Još jedna od stavki koje je lako previdjeti pri redovitom održavanju vozila je pravodobna zamjena tekućine za pranje vjetrobrana jer kako zimska ima otpornost na smrzavanje, tako ljetna ima bolja svojstva na višim temperaturama. Metlice brisača pametno je mijenjati svake druge godine, pa i češće, a i ako vam se čini da su dobre, na njima se s vremenom pojave žuti indikatori koji javljaju da je došlo vrijeme za zamjenu.
Obavezna oprema
Nadopunite i ne zatrpavajte prtljagom
Žarulje, trokut, prsluci..., uvijek treba imati u autu. Vozači ih u pravilu i imaju, ali mnogi se i dalje ne mogu oteti napasti da ih na putu zatrpaju torbama i ostalom prtljagom. Ako ste već koristili žaruljice iz kompleta, nadopunite ga na vrijeme, jer nerijetko pregaraju baš one iste, a ako ste s autom dobili jedan od onih klimavih trokuta, zamijenite ga boljim, koji je otporan bar na slabiji vjetar, koji se neće srušiti čim pored njega prođe prvi automobil...
Reflektirajući prsluci
Imajte više od jednoga i na pristupačnom mjestu
Slično kao i kod ostataka obavezne opreme, vozači često znaju previdjeti važnost posjedovanja sigurnosnog prsluka, odnosno njegovog čuvanja na uvijek dostupnom mjestu u kabini, u pretincu za rukavice ili ispod sjedala. U slučaju potrebe bez prsluka nemojte ni pomoliti nosa iz auta, a kamoli izaći na prometnu cestu jer to može biti krajnje opasno. I umjesto da imate samo jedan, nabavite ih za svakog putnika posebno, jer to nije velika investicija, a može spasiti život.
Akumulatori stradaju i u ljeto
Iskustva pokazuju da vozači kvar akumulatora očekuju zimi, no on se jednako opterećuje i ljeti
Provjera razine motornog ulja u sustavu jedna je od najjednostavnijih radnji koja vas može poštedjeti velikih problema na putovanju. K tome, nikada nije loše imati dodatnu litru u prtljažniku
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....