SAVJETNIK AUTO KLUBA

Pogonski remen motora proizvodi čudan zvuk? Evo o kojem je problemu riječ ovisno o zvuku

Osim normalnog trošenja i habanja, svaka neispravna komponenta u sustavu pogonskog remena može uzrokovati buku

Pogonski remen automobila

 Profimedia

Iako nije isto što i "check engine" lampica, bučan remen vašeg motora ukazuje da nešto nije u redu. Ali to ne znači nužno da je remen krivac. Serpentinski pogonski remen može proizvoditi razne čudne zvukove. Može škripati, cviliti, cvrčati i zveckati. Ti zvukovi mogu prevariti i najiskusnijeg mehaničara i dovesti do skupe pogrešne dijagnoze.

Cviljenje i cvrčanje definitivno su dva najčešća zvuka do kojih dolazi ako nešto nije u redu. Obično proizlaze iz različitih problema. Cvrčanje je niz oštrih pulsirajućih zvukova. Kako se brzina motora povećava, visina cvrkutanja i glasnoća ostaju konstantni. Pod cviljenje mislimo na visoko pisketanje koje se može pojaćati s brzinom motora, ali glasnoća uglavnom ostaje ista.

image

Pogonski remen automobila

Web Screenshot

Osim normalnog trošenja i habanja, svaka neispravna komponenta u sustavu pogonskog remena može uzrokovati buku ili prerano trošenje. Ulje, antifriz ili tekućina za servo upravljač koji cure na remen brzo će uzrokovati njegov kvar. Curenje se mora popraviti, a remenica se treba temeljito očistiti prije ugradnje novog remena.

Cvrčanje remena

Uzrok broj jedan su neporavnate remenice motora, a ne sam remen. Ako se cvrčanje nastavi nakon zamjene remenice, najvjerojatni uzroci su istrošene ili prljave remenice i/ili njihovi ležajevi. Upotrijebite ravnalo ili laserski alat za kako biste se uvjerili da je poravnanje remenice paralelno.

  • Provjerite jesu li svi montažni nosači, remenice, zatezači i pomoćni kotači čvrsto pričvršćeni za motor.
  • Provjerite vrte li se sve pomoćne remenice i pomoćni kotači slobodno i glatko, bez njihanja.
  • Pazite da ne pokazuju znakove prekomjerne istrošenosti, neravnine ili hrđu.

Cviljenje remena

Prema Gatesu, jednom od najvećih proizvođača pogonskih remena u svijetu, slaba napetost remena je glavni razlog za cviljenje remena. Istegnut ili istrošen remen, istrošeni automatski zatezač remena, krivi remen ili neispravno postavljen remen mogu uzrokovati njegovu slabu napetost. Za razliku od "V" remena iz prošlosti, "zmijoliki" remeni troše se s obje strane.

  • Provjerite da li se zatezač slobodno njiše bez škripanja, zapinjanja, škljocanja ili zveckanja zbog slabe, zahrđale ili pokvarene opruge zatezača.
  • Provjerite ima li istrošenih rebara remena.
  • Provjerite da glatka/gornja strana remena i pomoćnih kotača nije sjajna ili glazirana od pregrijavanja.
  • Provjerite ima li onečišćenja od ulja, tekućine za servo upravljač, antifriza, premaza za remen ili nečega drugoga.
  • Provjerite je li pojas loše kvalitete ili je li neispravno ugrađen. Budite sigurni da je odgovarajuće duljine.

Kako provjeriti istrošenost remena

Počevši oko 2000. godine, glavni proizvođači vozila počeli su ugrađivati ​​zmijolike remene izrađene od etilen propilen dien monomera (EPDM). Za razliku od tradicionalnih kloroprenskih pogonskih ili dodatnih remena motora, EPDM remeni mogu trajati između 80.000 i 160.000 kilometara.

image

Istrošeni i novi pogonski remen

Profimedia

Poput guma, EPDM remeni troše se sporo i možda neće pokazivati znakove istrošenosti. To znači da se mogu učiniti ispravnim kada su zapravo neispravni.

Zamijenite remen ako vidite:

  • rebra koja su zaobljena ili spljoštena
  • pukotine u rebrima ramena (male pukotine su u redu, ali pukotine poput paukove mreže na površini signaliziraju ekstremno trošenje)
  • dijelovi rebra nedostaju
  • glatkija strana remena je sjajna; ima zaobljene rubove, glazuru, velike pukotine ili se ljušti
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 17:38