SAVJETNIK AUTO KLUBA

Pet stvari koje ukazuju na probleme i pet savjeta kako jednostavno produžiti život automobilu

Mnogo puta, kada se automobil pokvari, trošak je obično veći nego da je obavljeno odgovarajuće održavanje

Održavanje auta, ilustracija

 Profimedia

Odgađanje održavanja vozila može biti skupo. Mnogo puta, kada se automobil pokvari, trošak je obično veći nego da je obavljeno odgovarajuće održavanje. Kvarovi su glavni razlog zašto automobil prolazi kroz radionicu, stoga uzmite u obzir ovih pet savjeta kako produljiti životni vijek svog automobila.

1. Važnost preventivnog održavanja

Preventivno održavanje važno je kako bi se postigle veće uštede. Pokazalo se kako je vrlo čest kvar koji može izazvati veliki problem i, prema tome, povećati troškove, gubitak antifriza. Ako se ne popravi, može uzrokovati pregrijavanje motora, što dovodi do kvara brtve glave motora.

image

Održavanje auta, ilustracija

Profimedia

“Na ovaj način konačni trošak popravka je veći nego što je bio na početku i vozilo će morati provesti više vremena u radionici. Što je veći kvar, to je veći trošak i obično se duže provede u radionici. Vrijeme u radionici za pregled puno je manje nego kad je uzrok kvar”, kaže.

2. Obavite redoviti servis

Uz ovu godišnju provjeru, preporučuje se periodični pregled istrošenih stavki kao što su gume, kočnice, amortizeri, upravljač, razina ulja ili druge tekućine. Kako ističu stručnjaci, te su provjere vrlo važne za otkrivanje ranih simptoma koji mogu izazvati veće kvarove u budućnosti. Dijagnosticiranje na vrijeme ključno je za smanjenje većih kvarova.

3. Slijedite specifikacije proizvođača u vezi redovnih servisa

U redovnim servisima se analizira i kontrolira trošenje različitih dijelova vozila. Ovaj pregled može biti godišnji, ili prema određenim kilometrima. Mora se imati na umu da se redovni servis ne može provesti izvan službenih radionica proizvođača bez gubitka jamstva.

image

Održavanje auta, ilustracija

Profimedia

4. Posjetite profesionalca

Na najmanji znak istrošenosti ili kvara, najbolja opcija je odvesti vozilo u profesionalni centar za popravak vozila. Ne smije se zanemariti ni ako se na ploči pojavi svjetlo upozorenja. Nije preporučljivo popravak kvarova ostaviti za kasnije.

5. Provjerite automobil u slučaju nezgode

Ono što se čini kao običan udarac u lim može dovesti do ozbiljnijih kvarova u budućnosti koji se ne uočavaju golim okom. Osim toga, u slučaju nesreće, postoje elementi vozila koji mogu biti pogođeni i kojima se u početku ne pridaje važnost koju zaslužuju, poput rada zračnih jastuka, sigurnosnog pojasa ili vjetrobranskog stakla.

image

Održavanje auta, ilustracija

Profimedia

Pet stvari na koje obratiti pažnju u vožnji

Lampice, lampice...

Najraniji znak istrošenog automobila pojavljuje se na kontrolnoj ploči. Sva ta mala upozoravajuća svjetla su važna, a njihovo zanemarivanje moglo bi dovesti do još problema. Ne ignorirajte ih! Ako vam svijetli lampica "check engine" kontrole motora trebali biste što prije odvesti auto svom mehaničaru. Ako je žaruljica pritiska ulja upaljena najbolje da odmah stanete. Ako se više lampica učestalo pali - potražite drugi automobil.

Auto trza pri pokretanju i zaustavljanju

Odmah treba znati - u pitanju je prijenos, a svi popravci u vezi toga su skupi. Tako ako primijetite da kod ubrzavanja ili kočenja tijekom vožnje automobil trza ili podrhtava, a sve popraćeno neugodnom škripom ili neobičnim zvukovima, vjerojatno je vrijeme da se pomirite s tim da "nešto jako nije u redu" i pokušate potražiti bolji automobil.

image

Održavanje auta, ilustracija

Profimedia

Curenje tekućina

Slično kao i ljudsko tijelo, automobil zahtijeva tekućine da bi funkcionirao. Ako morate svaki mjesec dopuniti bilo koju od vitalnih tekućina u vašem automobilu – rashladnu, ulje u motoru, ulje za kočnice, ili tekućinu za servo upravljač, onda je samo pitanje kad će, a ne hoće li sustavi kapitulirati. Ne možete tako dovijeka...

Dim iz auspuha

Plavi dim koji dolazi iz ispušne cijevi znači da vaš automobil troši ulje, ako se pojavljuje bijeli znači da u motor dolazi rashladna tekućina i nije da samo isparavanje kondenzata u ispušnom sustavu (kako temperatura raste tako voda isparava) što je bezazleno. Crni dim kod benzinca je znak da izgara previše goriva pa provjerite filtar zraka, a mogući su i ozbiljniji problemi.

image

Održavanje auta, ilustracija

Profimedia

Možete sve to ignorirati i nastaviti dodavati bilo koju tekućinu u motor kako biste i dalje vozili, ali ne zadugo, a ako ne učinite niti jedno, rezultirat će dimom koji će se početi sukljati ispod haube - onda je vrijeme za skupi popravak ili novi automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 20:26