BLIZANAC QASHQAIJA

Rabljeni Renault Kadjar je komforan i dopadljiv, a glavni forte su štedljivi dCi motori

Sprijeda izgleda kao veliki koktel Captura i Meganea, a unutrašnjim uređenjem tipični Renault
 Željko Puhovski/CROPIX

U razgovorima s vozačima koji ne prate detaljnije zbivanja u auto industriji iznenadilo nas je koliko njih malo zna da je Renault Kadjar u tehničkom smislu zapravo Nissan Qashqai. Percepcija o Kadjaru se odmah mijenja i primjećuje se kako mu tada reputacija u očima promatrača iznenada raste.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Pa, da još jednom ponovimo: Renault se 2015. ozbiljnije priključio trendu rasta popularnosti SUV automobila i na bazi Qashqaija iz zajedničkog koncerna s Nissanom napravio SUV koji je, pokazalo se, naišao na pristojan odjek na tržištu. Platforma, motori i mjenjači u velikom dijelu komponenti jednaki su kao u Qashqaiju, a vlasnicima jačih verzija s 4x4 pogonom posebno imponira što imaju dokazano efikasnu Nissanovu tehnologiju.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Sve ostalo, dizajnerski i ugođajno, u principu ima autentičan potpis Renaulta. Kadjar izgleda na francuski način dopadljivo, redizajnom su mu nakon tri godine ušminkani detalji i udahnuta doza aktualnosti, a iznutra ima dosta mjesta, komforan je i dobro opremljen, s digitalnim instrumentima i infotainmentom u boljim paketima opreme. I udoban je, naravno.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Ovjes mu je mekanije podešen, sjedala Renaultovski udobno odmjerena, a osjećaj kvalitete potenciran gumiranom armaturom, solidan. Puno je priča o mušićavoj francuskoj elektronici, no ne može se reći da će u Kadjaru kidati živce.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Da, bilo je u početku reklamacija na sporost softvera, senzori su isto znali svirati svoju melodiju bez razloga, ali generalno gledajući, to nisu bile masovne pojave. Sve u svemu, Kadjar je ugodan i komforan obiteljski SUV, sa 4x4 pogonom idealan za one u brdovitijim predjelima.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Što se motora tiče, pogled u oglasnike rabljenih pokazuje da 90 posto ponude čine po štedljivosti opjevani Renaultovi dizelaši 1.5 dCi (110 i 115 KS) i 1.6 dCi (130 KS), nešto malo i noviji 1.7 dCi (150 KS), što je za hrvatske prilike očekivano. Manji motor nije sprinter, ali ima za većinu vozača sasvim dovoljno snage i okretnog momenta.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Veći i kapacitetniji ima, naravno, bolje performanse i pogodniji je za otvorenu cestu i vozače koji vole temperamentnije voziti. Benzinci su također prilično dobri, iako nevjerne Tome sumnjaju u mogućnosti relativno malog 1.2 i kasnije 1.3 motora (130 do 160 KS). No, turbine čine čuda i tko god je vozio ove motore nije ostao razočaran.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Na oba dizela, posebno veći, u početku je znalo biti reklamacija, posebno na ubrizgavanje, ali ako ih je i bilo, vlasnici su dosad to zasigurno riješili. U principu, ako je auto uredno održavan i vožen, ne treba očekivati nevolje. Ipak, prije kupnje poželjno je ići na dijagnostiku kako bi se vidjelo stanje filtra čađe i svih ostalih parametara važnih za dizelaše, ali i opće stanje.

Godište 2016.

Kilometara 61.000

Cijena 120.900 kuna

POVIJEST MODELA

2015. otkriven u proljeće, a prodaja je krenula u ljeto. Tehnički gledano, blizanac je Nissana Qashqaia, s kojim dijeli platformu i velik dio motora, mjenjača i pogona. U startu je imao dizel motore 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 KS) te turbobenzinski 1.2 TCe (130 KS). Jači dizelaš imao je i 4x4 pogon

2018. napravljen redizajn i revizija motora: 1.5 dCi postaje jači (115 KS), a uvodi se 1.7 dCi (150 KS). Novi benzinac je 1.3 TCe (140 i 160 KS). Najjači dizelaš i dalje ima opciju 4x4 pogona, a većina motora ima mogućnost automatskog EDC mjenjača

2021. ponuda trenutno obuhvaća samo modele 1.5 dCi EDC (115 KS), 1.3 TCe (140 KS) i 1.3 TCe EDC (160 KS). Cijene kreću od 188 tisuća kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 05:43