U kategoriji malo rabljenih sportskih minija jačih od 200 konja izbor je prilično mršav i u osnovi se svodi na Audi S1 i Mini Cooper JCW. U prikrajku i mimo premium klase, kao alternative stoje i Polo GTI, Ibiza Cupra i još poneki mali nabrijanac, ali svi oni ostaju malo ispod granice 200 konja i, budimo iskreni, nemaju takvu aureolu posebnosti ni imidž premium klase. Zato su i jeftiniji, pa unatoč nespornim brzinskim kvalitetama i junačkim performansama, zahtjevniji kupci zagrabe i prema Audiju S1. U hrvatskim prilikama takvih petrolheada nema puno, ali Audijevoj džepnoj raketi, sada u statusu rabljene, to dodatno daje na ekskluzivnosti.
Za one koji ovu scenu ne prate detaljno, mali podsjetnik: najbrži serijski A1 pod oznakom S1, predstavljen je krajem 2014., četiri godine nakon dolaska standardnog A1. Opremljen je poznatim, kroz cijelu paletu modela koncerna Volkswagen raširenim 2.0 turbomotorom, naturpijanim za ovu priliku na 231 KS i 370 Nm. Stvoren je znanjem i umijećem inžinjerskih fakina odjela Audi Sport, istog onog iz kojeg dolaze i drugi modeli s oznakom S (i RS). Ima isključivo ručni mjenjač sa šest brzina, pomalo krut, ali vraški precizan i, hajde nek mu bude, dovoljno brz, ali i stalni 4x4 pogon (quattro). Kao i obični A1 modeli, postavljen je na platformu na kojoj voze i Polo, Fabia i Ibiza, ali na toj bazi manje-više sva sličnost i staje.
Straga je umjesto polukrutog ovjesa multilink shema, svi ključni elementi podvozja su otporniji i jače dimenzionirani uključivo stabilizatore i kočnice (312 mm), a pogon je isključivo 4x4. Karakterno je dakle, drugi svijet u odnosu na A1, s kojim zapravo dijeli tek dizajnerski i koncepcijski okvir gradskog minija. Ovo je mala bomba na kotačima, mase 1340 kilograma masivna za svoju klasu, ali koja strahovito dobro vuče. Hvatanje stotke za ciglih šest sekundi, fantastična međuubrzanja na valu velikog okretnog momenta i konačnih 250 na sat, uz čestu podlogu praskanja iz ispuha, dobivaju na dojmu u relativno malom kokpitu, iz kojeg pogled sliči vidokrugu iz malo veće puškarnice.
Imajući sve to na pameti, jasno je da prijašnji vlasnik vjerojatno nije vozio S1 kao običan A1 i potencijali motora, pogona i kočnica sigurno nisu tek jednom izvučeni do maksimuma. A to su dobri razlozi da se pri odluci o kupnji zatraži potpuna dijagnoza stanja svih vitalnih pogonskih dijelova, najizloženijih pojačanim naporima, ali i cijelog auta sa servisnom povijesti, kako se ne bi dogodilo da je S1 izvana gladac, a u duši jadac. Ne zbog kilometraže, jer S1 nije maratonac, već eventualno pretjerano nasilnog stila vožnje i mutnog održavanja. Samo ako sve štima, zeleno svjetlo za kupnju može biti upaljeno.
Tehnički podaci
Audi S1 2.0 TFSi Quattro
Motor turbobenzinski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1984 ccm
Snaga 170 kW/231 KS na 6000/min
Moment 370 Nm na 1600/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon 4x4 (quattro)
Dimenzije 398 x 175 x 141 cm
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 210 litara
Masa 1340 kg
Najveća brzina 250 km/h
0-100 km/h 5,9 sekundi
Izmjerena potrošnja 8,4 l/100 km
C02 ispuh 166 g/km
Godište 2016.
Kilometara 23.000
Cijena 225.000 kuna
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi TRW (par) 625 kn
Prednje disk pločice Brembo (par) 650 kn
Hladnjak NRF 1820 kn
Pumpa za vodu INA 2740 kn
Termostat s kućištem Vemo 3065 kn
Hladnjak ulja 250 kn
Kompresor klime NRF 2050 kn
Svjećice NGK (4 kom) od 450 kn
Alternator 2960 kn
Univerzalni katalizator 510 kn