TEST

NISSAN LEAF Puni tank za samo 14 kuna

Punjenje u utičnici kućne mreže traje osam sati, a osigurana autonomija je 150 kilometara

Kada struja u Hrvatskoj? Sa zakašnjenjem od tri godine kod nas je zalutao prvi potpuno električni automobil na svijetu.

Europski automobil 2010. godine i najprodavaniji električni automobil svih vremena napokon je stigao na naše prometnice. Nažalost, u Hrvatsku je došao pod kontroliranim uvjetima, sa švicarskim registarskim oznakama jer uvjeti za komercijalizaciju automobila na struju kod nas jednostavno ne postoje.

Čini se da ono što je u svijetu normalna pojava u našoj zemlji spada u rubriku znastvene fantastike. Tako je automobil koji se puni putem klasične strujne utičnice zbog katastrofalne infrastrukture i sramotnog odnosa države prema ekološkim vozilima potpuno nepoželjan gost.

Jednostavan interijer

Zanemarivši te “nebitne sitnice”, Nissan nam je za test ustupio svoj najnapredniji model, koji je pokrenuo pravu električnu revoluciju u autoindustriji.

Već na prvi pogled jasno je da Leaf nije običan automobil. Dizajn 4,45 metara dugačkog automobila uvelike je u funkciji bolje aerodinamike, a iako neće konkurirati za titulu najljepšega, Leaf neobičnim vizualnim rješenjima svakako zaslužuje pohvalu. Snažan adut Leafa je interijer, koji jako podsjeća na unutrašnjost Toyotina hibrida Prius, no u Nissanu sve djeluje još jednostavnije i elegantnije.

Udobna sjedala, minimalan broj prekidača, mala ručica mjenjača te pregledna središnja konzola već na prvi pogled odaju japansku težnju profinjenom minimalizmu. No, glavne kvalitete automobila na struju do izražaja dolaze tek kada se pritisne gumb za paljenje automobila. Premda nitko, pa ni vi sami ne znate je li vozilo upaljeno, avantura vožnje bez zvuka može početi.

Uvjerljiv start

Automobil kreće ubacivanjem mjenjača u D (drive) položaj, a predrasuda o slabom startu ili nedostatku snage odmah pada u vodu. Za razliku od pojedinih hibridnih modela, kod kojih za brz start treba prilično nagaziti papučicu gasa, Nissanovih 280 Nm okretnog momenta dostupnih od nula okretaja stvaraju dojmljiv osjećaj za upravljačem. Daleko je to od vrhunskih performansi, no uvjerljivo ubrzanje i snaga koju razvija na idealnih 100 km/h uistinu zaslužuju respekt.

Sva utrošena energija dostupna je na ekranu, gdje se uz prikaz snage iz elektromotora pokazuje i preostala kilometraža do sljedećeg punjenja. Budući da je prosječna autonomija 150 km, problem u bržoj vožnji može biti trošenje baterija, odnosno često variranje broja preostalih kilometara.

Puni se pomoću klasične utičnice za struju od 220 V

Na prednjem dijelu ispod poklopca motora smještena je utičnica za brzo ili standardno punjenje automobila. Puni ciklus punjenja u standardnoj utičnici u kućnoj mreži napona 220 volti traje oko osam sati, a brzim punjenjem akumulator do 80 posto kapaciteta dolazi za 30-ak minuta. Ukupan trošak jednog punjenja u kućnoj mreži je samo 14 kuna, zbog čega vlasnik ovog električnog modela ostvaruje tri do četiri puta veću uštedu od vlasnika standardnog automobila s klasičnim gorivom.

Zbog limitiranog kapaciteta baterije, ovaj je automobil idealan za odlazak na posao ili neku obližnju destinaciju jer je psihološki uteg identičan utegu vlasnika smartphonea koji su vječno u potrazi za utičnicom.

Bez obzira na tu manjkavost, prvi serijski električni model na svijetu ima respektabilan broj kupaca diljem svijeta. Prosječna cijena u Europi je 30.000 eura, a zbog troškova održavanja koji nude godišnju uštedu od oko 800 eura, isplativost kupnje nije upitna. Domaći uvoznik Nissanovih modela spreman je na komercijalizaciju Leafa, no iskustvo Citroëna, Mitsubishija i Peugeota, koji su se opekli s modelima C-Zero, MiEV i I-on, razlog su za Nissanovu stand-by opciju.

Dok se država ne uključi u rješavanje problema, automobili na struju kod nas nemaju što tražiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. svibanj 2024 13:51