IZ DOMAĆIH GARAŽA

Subaru Impreza i Paolo Starčić: Vječni japanski reli stroj na pola puta između WRC-a i GT klase

Riječanin Paolo Starčić razbio je kasicu prasicu, zadužio se kod oca i uložio tri godine truda kako bi reli ikonu složio po svom guštu
Subaru Impreza WRX STi 2007.
 Matija Djanješić/CROPIX

Jedna od epskih bitaka Svjetskog reli prvenstva odigrala se prije četvrt stoljeća u šumama Walesa. Glavni akteri bili su Carlos Sainz i Colin McRae, dvojac koji je osim momčadi, uoči posljednje utrke sezone 1995. dijelio i vodeće mjesto u poretku.

Početak je pripao iskusnijem Sainzu koji je u džepu tada već imao dva naslova prvaka. Španjolac je nakon dva dana imao preko pola minute prednosti, ali Škot kojeg je usporila probušena guma i oštećen ovjes, nije se predavao.

image
Subaru Impreza WRX STi 2007.
Matija Djanješić/CROPIX

Kroz kišu, maglu i blato, nošen milijunima navijača i tisućama zastava s Andrijinim križem, beskompromisnom vožnjom skidao je na pojedinim brzincima sekundu i pol po kilometru.

Sainz je bio bez odgovora i nakon četiri dana mnoštvo je u Chesteru klicalo prvom Britancu na tronu WRC-a. Bio je to i prvi naslov za Subaru. Japanski proizvođač kojeg su u Britaniji najviše kupovali seoski veterinari, preko noći je postao tiha patnja svih poklonika relija.

image
Subaru Impreza WRX STi 2007.
Matija Djanješić/CROPIX

Iduće sezone McRae nije obranio titulu, ali je ostao upisan kao vozač koji je ostvario najviše pobjeda (16) s Imprezom. U godinama koje su slijedile naslove prvaka u plavom automobilu sa zlatnim naplatcima osvajali su Richard Burns i Petter Solberg što je samo dodatno učvrstilo slavu Impreze.

Premda je koncem 2008. Subaru napustio WRC, Impreza je zadržala status sportske ikone pri čemu su pripomogle i brojne video igrice.

image
Subaru Impreza WRX STi 2007.
Matija Djanješić/CROPIX

Nije joj odolio ni Paolo Starčić koji se rodio 1995. kada je McRae krčio put do naslova. – Imprezu sam kupio prije tri godine u Splitu i izuzmemo li motor, sve ostalo bilo je u serijskom izdanju, govori nam Paolo dok stojimo pored posljednjeg izdanja druge generacije koje je daleko od nekadašnjih tvorničkih specifikacija i izgleda.

Broj konja povećan je na 450, stražnja sjedala ustupila su mjesto zaštitnom kavezu, ali to je tek djelić ogromnog truda koji je uložen. – Nisam radio auto za utrke, ni za bilo kakvo natjecanje. Želio sam moćan auto koji će biti odraz nekog moga stila i osobnosti.

image
Subaru Impreza WRX STi 2007.
Matija Djanješić/CROPIX

Impreza nije prvi automobil kojem se Paolo temeljito posvetio. U obiteljskom okruženju, u kojem se puno toga vrti oko prijevozničke tvrtke koju je osnovao njegov djed Andrija, od malih je nogu došao u dodir s upravljačima. Okušao se i u kartingu, ali više od utrka zanimali su ga sami auti. Prva ljubav bila je Opel Manta s početka 70-ih, a potom je slijedio VW Golf.

- Golf GTI „petica“ bio je jedno veliko razočaranje za mene. Dva dana nakon što sam sve složio, držao se svih pravila, uložio puno vremena i novaca. Nakon što sam napokon bio zadovoljan, Golf se zapalio. U jednom danu sve što sam radio tri godine nestalo je u plamenu. Bio sam na rubu da odustanem od svega, ali našao sam novu motivaciju i kupio Subaru Imprezu o kojoj sam tiho sanjao.

image
Subaru Impreza WRX STi 2007.
Matija Djanješić/CROPIX

Novaca u kasici nije bilo dovoljno, ali uskočio je tata Radomir s pozajmicom. – Zna i tata ponekad reći da sam lud jer sve što zaradim potrošim u sređivanje auta, ali za razliku od ostatka familije, ima razumijevanja i kuži što želim.

Uostalom i on uređuje kamione tako da su postali prepoznatljivi dio imidža firme, ističe Paolo dok iščitavamo poduži popis učinjenog na Imprezi kako bi izgledala kao križanac GT i WRC automobila, uz zvuk koji jasno daje do znanja da bokser pod prednjim poklopcem pršti od snage.

image
Subaru Impreza WRX STi 2007.
Matija Djanješić/CROPIX

- Bilo je nekih nagrada koje sam dobio na okupljanjima tuning automobila. Svako priznanje predstavlja određeno zadovoljstvo, ali to nije glavni razlog koji me motivira. Naravno, može se toga još puno napraviti, ali za mene je ovo dovoljno, barem za neko vrijeme, ističe Paolo svjestan da doradama u pravilu nikada nema kraja.

Ukratko

Paolo koristi svaku prigodu kako bi se zavukao u kavez Impreze, ali za svakodnevne potrebe koje uključuju probijanje kroz gradske gužve, radije koristi staru Opel Corsu

Kovani klipovi i klipnjače, Garrett turbina, Mishimoto intercooler, HKS usis i Milltek ispuh rezultirali su s 450 konja

Impreza je registrirana kao natjecateljska i serijski upravljač zamijenio je racing bez zračnog jastuka, a sigurnost jamči zaštitni kavez, H pojasevi i homologirana sjedala

Uz brojne aerodinamičke elemente, dodatne otvore za ventilaciju, ali i poneki ukrasni detalj, posebnu pažnju privlače crni 18x11 colni naplaci i prošireni blatobrani

Daleko od tvorničkih specifikacija: snaga je podignuta na 450 konja, a stražnja sjedala ustupila su mjesto zaštitnom kavezu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. ožujak 2024 09:33