TEST Hyundai ix35 2.0

Za nasljednika Tucsona veliki interes nije pao s neba

Nasljednik Tucsona u izvedbi sa snažnim dizelašem od 184 KS, prednjim pogonom i opremom za razmažene precizno pogađa zahtjeve poklonika kompaktnih SUV modela, a nije papreno skup
 Željko Puhovski

Samo u prvom tjednu prodaje hrvatski kupci zakaparili su 58 primjeraka Hyundaija ix35. Izvrstan početak karijere za nasljednika popularnog Tucsona i to u vrijeme dolaska obnovljenog, 10 cm kraćeg Nissan Qashqaija! Brojka dobiva na težini budući su u početnoj ponudi samo snažni motori, benzinac od 164 i dizelaš od 184 KS. Velik interes nije pao s neba, jer je solidnu Hyundaijevu reputaciju u klasi, temeljenu prvenstveno na dobrom omjeru uloženo-dobiveno, od 2004. uspješno gradio prethodnik Tucson.

Tradicija se sada nastavlja, a budući da korejskog novaka koji dolazi iz tvornice u Slovačkoj krase i originalan dizajn, snažni i ekonomični motori, kvalitetno podvozje te bogata oprema, konkurencija dobiva novi razlog za nemiran san. Upravo bi se testirana izvedba, s dizelašem od 184 KS, srednjim, no cjelovitom paketom opreme i prednjim pogonom, mogla pokazati najzanimljivijim odabirom. Izvedba 4WD, teža za 60 kg, skuplja je priličnih 3000 eura, a budući da većina vlasnika rijetko silazi s asfalta, upitna je isplativost tolikog troška. S tehnološkog aspekta, ix35 je blizanac uskoro dolazeće, nove Kie Sportage.

DIZAJN Ocjena 4

Napuhnuta karoserija povišenih bokova razrada je koncepta ix-ionic, jednog od najzanimljivijih na Ženevskom salonu 2008. Stilska originalnost je prelivena i na serijsku izvedbu, koja je pretrpjela promjene samo u pojedinostima. Ne smeta ni što se simpatična silueta sprijeda doima istočnjački, gdje se pogledi lijepe za udvojenu, heksagonalnu masku. Biti različit, geslo je Thomasa Buerklea, glavnog dizajnera za Europu, koji tvrdi da će u sličnom obliku takva maska biti obilježje svih budućih Hyundaija. Buhtlasti dojam efektno prigušuju razvučena svjetla, coupeovski stražnji bočni prozori i nagnuto stražnje staklo, sa spojlerom na vrhu. U odnosu na četvrtastog prethodnika Tucsona, zaobljeni ix35 je dulji 10 centimetara i širi 3 cm. Istovremeno, niži je punih 6 cm, premda se na pogled uopće ne čini tako.

UNUTRAŠNJOST Ocjena 4

Korejski automobili novijeg vremena krupnim se koracima približavaju europskim standardima, a ix35 tomu je možda najbolji primjer. Vozačko okruženje nije više sterilno kao u Tucsonu, već razigrani dizajn, ukrašen napadnim, ali solidno izvedenim imitacijama aluminijskih ukrasa, pruža vedru i opuštenu atmosferu. Veliki napredak korejske auto industrije ogleda se i u naoko nevažnim, ali za ugođaj važnim detaljima. Prednja sjedala su konačno udobna i čvrsta, a i kožne obloge upravljača te sjedala i vratiju nisu više glatke niti su neugodna, jeftina mirisa. Zahvaljujući upravljaču podesivom i po dubini te vozačkom sjedalu izdašnije namjestivom nego u Tucsonu, odličnu vozačku poziciju lako je odabrati, makar bi više voljeli da je mjenjač postavljen povišeno, bliže ruci. Vozeći dulje vrijeme autocestom ponekad nas je zasmetao kratak i tvrd, a nepodesiv središnji naslon za ruke, na koji lakat nema prirodan, opušten pad. I dok smo na prednjim sjedalima uživali u ugodama sjedala i bogate opreme, suputnicima straga nije bilo uvijek najudobnije. Iako je prostranost besprijekorna, zbog dobivanja što većeg prostora za glave sjedaći dio je prilično nizak i kratak pa bedreni dio nogu, posebno osoba višeg rasta, nema uvijek ugodan i čvrst oslonac. Ostaci korejskog naslijeđa vidljivi su i u detaljima poput nemogućnosti kliznog podešavanja stražnjeg sjedala, specifičnog plavog osvjetljenja, jeftine izvedbe ručice parkirne kočnice te tvrde plastike na armaturi, čak i na strateški važnim površinama. Dobra stvar je što plastika na pogled uopće ne djeluje jeftino. Štoviše, sve dok se ne dirne rukom, dojam je odličan.

MOTOR I MJENJAČ Ocjena 4

Dvolitreni dizelaš s turbom promjenjive geometrije i common-rail ubrizgavanjem treće generacije, s piezo brizgaljkama i tlakovima ubrizgavanja od 1800 bara, izveden je iz većeg 2.2-litrenog motora (Santa Fe). Izvlači čak 184 KS (slabija izvedba sa 136 KS dolazi u jesen), na što nismo navikli u korejskim automobilima ove klase. Naizgled se čini mnogo, no kada se stavi u kontekst automobila povišene karoserije i težine od gotovo 1,7 tona, dojam o brutalnom broju konja postaje nešto blaži. Ipak, snaga je u svakom trenutku očigledna, bez obzira vozi li se lagano s povremenim snažnim ubrzanjima ili oštrije, uz česta pretjecanja, kada do izražaja dolazi veliki okretni moment od 383 Nm. Uz nešto kraće prijenosne omjere mjenjača (zbog okretnosti i učinkovitijeg snalaženja na terenu) motor je dovoljno moćan za ubrzanje kraće od 10 sekundi i jurnjavu od gotovo 200 km/h. To su gotovo pa sportske performanse, za SUV kompaktne klase puna šaka brade. Naglim pritiskom na gas na glatkom asfaltu lako je aktivirati i ASR sustav, kako bi obuzdao proklizavanje prednjih pogonskih kotača. Svidjelo nam se mekano, ali snažno i spontano primanje gasa od niskih okretaja, bez izražene turbo rupe, a posebno ugodno iznenađenje je umjerena potrošnja od 8 litara. Izvrsno! Šteta samo što je zvučna izolacija slabija pa pri prvom jutarnjem paljenju u unutrašnjost prodire više dizelaške grubosti nego što bi željeli. Isto vrijedi za nagla ubrzanja ili brzu vožnju na visokim okretajima, gdje dio krivnje preuzimaju i kraći omjeri mjenjača. Sam mjenjač je pak tipičan Hyundaijevski, s pomalo dugačkim hodovima ručice, mekan i precizan u normalnoj vožnji, a razmjerno spor za temperamentne vozače.

PODVOZJE Ocjena 4

Novorazvijena platforma ima centimetar dulji osovinski razmak od Tucsonove, ali veći napredak od povećanja dimenzija ostvaren je većom čvrstoćom karoserije, otpornijom na uvijanje. Vozeći se lošim makadamom, koji se mogao svladati i samo s prednjim pogonom, moglo se primijetiti da karoserija s lakoćom odolijeva iskušenjima. Osjeti se to i na valovitoj otvorenoj cesti, na kojoj čvrsto podvozje i relativno kratak osovinski razmak vjerno prenose informacije s podloge. Unatoč SUV koncepciji, svima je jasno da će vlasnici gotovo svo vrijeme provoditi na asfaltu, a tu je ix35 za dva koplja bolji od Tucsona. Da nam je netko svezao oči, teško bismo pogodili da vozimo korejski SUV. Postignuta je ugodna ravnoteža između obiteljske udobnosti i visoke razine stabilnosti. Na dobitku su jednako umjereni vozači i oni temperamentniji, koji zavoje sada mogu prolaziti znatno brže nego s Tucsonom, uz osjetno manje naginjanja i podupravljanja. Novorazvijeni stražnji mulitlink te samopodesivi amortizeri najzaslužniji su za znatno kvalitetniji i izravniji osjećaj na novom, električnom servo upravljaču. Unatoč tomu, ix35 nije fun-to-drive SUV poput recimo Ford Kuge, za što mu nedostaje oštrine, agilnosti i mirnoće, naročito pri nagloj izmjeni težišta. Oštrine zato ne nedostaje kočnicama, sa četiri diska i ABS/BAS sustavima.

OPREMLJENOST Ocjena 4

Paket opreme iStyle srednji je u ponudi, ali prvi u kombinaciji s dizelskim motorom. I iznenađujuće je bogat u odnosu na cijenu, pa sve što vidite na fotografijama i priloženom popisu opreme dolazi serijski, bez jedne kune doplate. Međutim, ima i kontradiktornosti. Na primjer, razočarava što su u serijskoj opremi samo dva zračna jastuka (osim kod najskupljeg paketa iMax). Takvu odluku potakla su dosadašnja iskustva, koja su pokazala da naši kupci u ovoj klasi puno više polažu na šminkerske elemente nego na broj zračnih jastuka. Uz to, staklo petih vratiju nije više zasebno otvorivo, kao na Tucsonu.

FINANCIJE I ZAKLJUČAK Ocjena 5

Kada se s jedne strane vage stave snažna konjica, brojna oprema, rutinirano dobra, a sada i masivna izrada te moderan dizajn, a s druge cijena od 26.000 eura, jasno je da Hyundai zadržava najbolji omjer uloženo-dobiveno u klasi kompaktnih SUV automobila. Barem dok u lipnju ne stigne Dacia Duster, koja će biti usporediva sa slabijim motorima. Naravno, zanemarimo li pri tom teško mjerljive, subjektivne komponente poput nižeg tržišnog statusa u odnosu na europske i japanske suparnike. No, činjenica je da je ix35 jeftiniji i od 34 KS slabijeg Qashqaija. Stoga je, i više nego što je to bio Tucson, vrlo zanimljiva alternativa europskim i japanskim suparnicima.

KONAČNA OCJENA 4

TEST Hyundai ix35 2.0 CRDi iStyle 2WD

CIJENA 25.970 eura

* 1995 ccm

* 184 KS/383 Nm

* 195 km/h

* 9,4 s do 100 km/h

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

MOTOR

Vrsta: turbodizelski, VGT, common-rail

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1995 ccm

Provrt x hod: 84 x 90 mm

Snaga: 135 kW/184 KS pri 4000/min

Moment: 383 Nm pri 1800-2500/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Ovjes: sprijeda opružne noge, poprečna ramena, stabilizator, straga multilink, stabilizatori

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 300 mm, straga puni diskovi 284 mm, ABS/BAS/ESP

Gume: 225/60 R 17, Hankook Optimo

KAROSERIJA

Dimenzije: 441x182x167 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. svibanj 2024 11:45