NAJ(NE)POSTOJANIJI

Što se isplati kupiti i na što treba paziti? Saznajte o čemu sve treba voditi računa...

Treba voditi računa o potrošnji goriva, pouzdanosti i troškovima održavanja, ali ako auto ne mislite držati dulje od pet godina, vodite računa o zadržavanju vrijednosti...

Ono što se u početku čini jeftinije i isplativije, na kraju može ispasti skuplje i neisplativo. Dovoljna su opomena oni koji su umjesto kupnje provjerenih skutera Piaggia, Aprilije, Honde, Yamahe... u pola ili samo trećinu cijene kupili kineske skutere neprovjerene kvalitete i svojstava.

Loša kupnja

Kad su počeli problemi i kvarovi i kad se nisu dali riješiti, nesretni su vlasnici brzo shvatili da te rabljene primjerke ne mogu ni prodati, niti darovati. To će biti prokletstvo prvih kineskih modela na našem tržištu, a tu su kalvariju uspješno prošli korejski automobili. Ako kupite Hyundai, nakon tri godine imat će još dvije godine garancije, a modeli Kije čak četiri. To zasigurno poboljšava izglede za prodaju, a i tržišnu cijenu. Ugled se teško i mukotrpno stječe, ali ako se uporno radi na kvaliteti, pouzdanosti i sigurnosti, rezultati ne mogu izostati. To najbolje pokazuje primjer Škode Octavije. Marka koja je do kraja 80-ih bila sinonim za kvarljivu ‘istočnu’ robu postala je pojam kvalitete i pouzdanosti.

Za to je, naravno, zaslužna Volkswagenova tehnologija, ali i češki dobavljači te cjelokupna češka industrijska tradicija. Njemački automobili, po tradiciji uvjerljivo najbolje drže vrijednost i na njima se najmanje gubi kod daljnje prodaje, ali i tu je nužan oprez. Naime, ti su automobili podjednako i na vrhu liste automobila koji se najviše kradu. Zbog toga, prilikom kupnje novog automobila, ne treba škrtariti na mehaničkoj blokadi mjenjača, a dobar je alarm također zlata vrijedan. To povećava i vrijednost automobila kod naknadne prodaje.

Plin se ne isplati

Benzinac je osjetno jeftiniji od dizelaša, koji u drugom koraku brzo pokazuje svoje prednosti. No, ono što je sigurno, u ovim uvjetima, ulaganje u plinsku instalaciju se ne isplati. Dakle ni u kupovinu modela s tvornički ugrađenim napajanjem na tekući naftni plin. A kupci rabljenih vozila to neće prihvatiti kao nikakvu dodatnu vrijednost, nego kao opciju koja znatno poskupljuje održavanje. Zbog čestih kvarova nije isplativo ni kupiti automobil s automatskim mjenjačem.

Klasične, obiteljsko-poslovne forme dobra su preporuka za dalju prodaju te se podjednako cijene limuzine, karavani i monovolumeni. SUV-vozila proporcionalno više gube na cijeni, prvenstveno zbog potrošnje i skupljeg održavanja, a najveći su rizici ako kupite sportski coupe. Sportski 17 ili 18-colni naplaci djeluju atraktivno, ali kad se shvati da su gume dva do tri puta skuplje od standardnih, mnogi shvaćaju da nisu pogodili. Pri kupnji treba provjeriti servisne intervale i cijenu redovitih servisa, jer bez toga nikakva kalkulacija nije dobra.

Pogledajte deset najpostojanijih automobila!

Pogledajte deset najnepostojanijih automobila!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. svibanj 2024 20:55