kupilo se više

Privatni kupci prošle godine kupili 32,5 posto više novih automobila, dvije marke najomiljenije

Fizičke osobe lani su kupili čak 22.111 automobila, što je porast od 5422 automobila ili priličnih 32,5 posto više nego 2022.

Novi automobili, ilustracija

 Profimedia

Do kraja 2023. godine prvi put registrirano lijepih 56.697 novih automobila, što je rast od priličnih 28,6 posto u odnosu na 2022., kad se brojka zaustavila na 44.088 automobila. I premda je to još uvijek daleko od rekordne 2008., kad je na našem tržištu prodano čak 88.265 automobila, sasvim smo blizu pretpandemijske 2019. (62.900 automobila).

image

Novi automobili, ilustracija

Profimedia

Oporavak bilježi i tržište rabljenih automobila, koje je raslo tek neznatno slabijih 25,9 posto, sa 62.640 automobila u 2022. na prošlogodišnjih 78.852.

Drugim riječima, ukupno tržište i novih i rabljenih automobila naraslo je na priličnih 135.549 automobila, što je porast od priličnih 27 posto u odnosu na 2022., kad je prodano sveukupno 106.728.

Za razliku od prethodnih godina, kad je glavnu riječ vodio Volkswagen, prošle je na prvo mjesto izbila bratska Škoda s prodanih 6587 automobila, odnosno tržišnim udjelom od 11,6 posto. Česi su, doduše, ispred drugoplasiranog Volkswagena u prednosti za svega 12 automobila.

Priključak s vodećim dvojcem grupacije sa sjedištem u Wolfsburgu uspijeva držati još samo trećeplasirani Renault, koji je s 5862 prodana automobila udvostručio tržišni udio na 10,3 posto u odnosu na 2022. Francuzi svoj uspjeh prije svega duguju Cliju, sveukupno najprodavanijem automobilu na domaćem tržištu, ali i širokoj paleti modela - od Twinga i Captura, preko Meganea i Megane Conquesta, do Australa, Espacea i Koleosa.

image

Salon automobila, ilustracija

Željko Puhovski/ CROPIX

Privatni kupci

Privatni kupci, odnosno fizičke osobe, lani su kupili čak 22.111 automobila, što je porast od 5422 automobila ili priličnih 32,5 posto više nego 2022., ali i za priličnih šest posto veći rast od poslovnih kupaca, odnosno pravnih osoba (26,2 posto).

Trenutni odnos snaga između privatnih i poslovnih kupaca trenutno iznosi 39:61 posto. Premda je među privatnim kupcima i dalje omiljen Volkswagen, koji je lani prodao 2373 automobila, sa samo 129 primjeraka manje pravi podvig izveo je Suzuki.

image

Suzuki SX4

Željko Puhovski/CROPIX

Za razliku od njemačkog proizvođača, koji u ponudi ima čak 17 modela, japanski je sjajni prodajni rezultat ostvario sa samo šest modela, od kojih su dva među prva tri na ljestvici – SX4 na broju jedan (lani na četvtrom mjestu), a Vitara na broju tri (lani na sedmom mjestu). Istovremeno, Volkswagen je među deset najprodavanijih zastupljen samo sa sedmoplasiranim Taigom.

Na ljestvici najpopularnijih među privatnim kupcima još su i dvije Dacije - Sandero i Duster, a već tradicionalno dobro godinu je završila i Škoda Kamiq, dok je običnu Toyotu Yaris u deset najprodavanijih zamijenio Yaris Cross.

image

Dacia Sandero

Željko Puhovski/CROPIX

Top 10 još zaključuju Hyundai Tucson, Renault Captur i Škoda Octavia. S ljestvice najprodavanijih ispala je Kia Stonic, najprodavaniji automobil privatnim kupcima u 2021.

image

Privatni kupci

Auto klub

Tvrtke kupile 26 posto više automobila, najviše Renaulta

Tržište poslovnih kupaca raslo je lani sa 27.399 automobila na 34.586, što je porast od 7187 automobila, odnosno 26,2 posto. Drugim riječima, tržište poslovnih kupaca raslo je manje nego privatnih (32,5 posto).

Kad je o poslovnim automobilima riječ, na našem tržištu postoje tri marke – Renault, Škoda i Volkswagen – koje sa 13.168 prodanih automobila drže čak 38 posto tržišta. Svi su, naime, prešli granicu od 4000 automobila, dok su više od 2000 automobila prodali još samo Opel i Dacia.

image

Ranault Clio

Zvonimir Jurčić

Zanimljivo, među prvih deset probio se i jedan premium proizvođač – Audi s okruglo 1600 primjeraka. Najtraženiji je u 2023. među poslovnim kupcima bio Renault Clio, a u stopu ga je pratila prošlogodišnja pobjednica Škoda Octavia. Premda ima samo jedan model u prvih pet na ljestvici najprodavanijih među poslovnim kupcima, u deset najtraženijih čak su četiri Volkswagenova automobila (T-Cross, Taigo, T-Roc i Tiguan).

image

Poslovni kupci

Auto klub

Svaki treći i dalje iz Njemačke

Žena može biti i sa sela, ali pas i auto moraju biti iz Njemačke. Staro pravilo i dalje vrijedi, pogotovo što svaki treći novi automobil (33,8 posto) prvi put registriran u 2023. nosi oznaku Made in Germany. Porast je to u odnosu na 2021. i to najviše na račun Francuza, koji su s 11,8 posto pali na 10,6.

image

Kina, novi automobili (ilustracija)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 21:28